הלחץ שחווה הציבור כתוצאה מהמצב הביטחוני והחשש למלחמה בא לידי ביטוי במספר הפניות לקבלת עזרה נפשית בבית החולים רמב"ם.
2 צפייה בגלריה
חרדה בעקבות המצב
חרדה בעקבות המצב
חרדה בעקבות המצב
(צילום המחשה: canva)

ד"ר עופר שמגר מנהל המחלקה הפסיכיאטרית ברמב"ם
(צילום: רמב"ם)


בבית החולים מדווחים על מספר הפונים על רקע נפשי למיון רמב"ם הכפיל את עצמו בשבועיים האחרונים, וכי נרשמה עליה גם במקרי מצבים אובדניים, מצבים פסיכוטיים ושימוש בחומרים.
ד"ר אירית מרטיק, מנהלת השירות לפסיכיאטריה דחופה במלר"ד רמב"ם: "אם בממוצע, מספר הפניות היומי בימי שגרה עמד על 12 עד 14 פניות, נכון לימים אלו מדובר ב-20 עד 25 מקרים. כמות הפניות הגדולה מגיעה אלינו על רקע חרדה ומתח, אבל לא רק. ישנם גם יותר מקרים של מצבים אובדניים, מצבים פסיכוטיים, מקרה חרדה ופוסט טראומה".

2 צפייה בגלריה
ד"ר אירית מרטיק רמב"ם
ד"ר אירית מרטיק רמב"ם
ד"ר אירית מרטיק רמב"ם
(צילום: רמב"ם)


לדבריה של ד"ר מרטיק, "השבועיים האחרונים מתאפיינים גם בעליה במקרים המערבים שימוש בחומרים שונים, סמים ואלכוהול, שמגבירים את התסמינים ומחייבים הגעה לבירור רפואי. השינוי בהחלט מורגש אצלנו".
מוסיף ד"ר עופר שמגר, מנהל מחלקה פסיכיאטרית ברמב"ם: "לא רק מספר הפניות למיון בעליה בתקופה הזו, אלא גם מספר הפניות לאשפוז מתוך המיון. מרבית הפונים מגיעים לאשפוז באופן אלקטיבי, מתוך הקהילה. לאחרונה ישנם יותר מצבים אקוטיים שמצריכים אשפוז מבין הפונים למיון.
"אפשר לומר שישנה קפיצה של פי שלושה או יותר במספר המקרים האלו בשבועיים-שלושה האחרונים. אין ספק שכל אירוע, הסלמה או איום מעלים את רף החרדה בקרב האוכלוסייה, אבל בתוך הקבוצה הזו, ההשלכות משמעותיות יותר. כנראה מכיוון שהמערכת התומכת של המשפחה, החברים והסביבה הקרובה, כבר לא מתמודדת בעצמה, וכך הם נותרים ללא מענה ומגיעים לבית החולים".