אח ואחות המתגוררים בימים אלו בארה"ב התבשרו כי ירשו דירה בקרית ים. השניים ביקשו למכור את הדירה ונעזרו בשירותיה של עורכת דין שהייתה בקשר עם סבתם של האחים.
5 צפייה בגלריה
נשארו בלי בית ובלי כסף
נשארו בלי בית ובלי כסף
נשארו בלי בית ובלי כסף
(צילום המחשה: canva)
הדירה הועמדה למכירה, נמצאה קונה, נחתם הסכם מכר בחודש נובמבר 2021, בעקבותיו העבירה הקונה 813 אלף שקלים לעורכת הדין שפעלה מטעמם של בעלי הדירה.
בעלי הדירה המתינו להעברת הכספים, אך אלו לא הגיעו לחשבונם. פניותיהם לעורכת הדין לא זכו למענה, והם נאלצו לפעול להשבת הכספים.

5 צפייה בגלריה
נשארו בלי בית ובלי כסף
נשארו בלי בית ובלי כסף
העסקה הושלמה אבל הכסף לא הגיע לבעלים
(צילום המחשה: canva)

קראו עוד:

האחים מארה"ב הגישו תביעות לבית המשפט בעניינה של עורכת הדין, ודרשו את השבת הכספים.
כך ציינו האחים בתצהיר: "נפלתי לתרגיל עוקץ למעללי החייבת אשר רכשה את אמוני בהיותה עורכת דין אשר לכאורה הייתה מחויבת לכללי האתיקה. החייבת נמנעת מהעברת תשלום מכספי התמורה בסך 813,620 שקלים המחוזקים לטענתה בנאמנות.
"החייבת הציגה עצמה כמי שעוסקת בעסקאות מקרקעין, ברם הצגתה זו עוד תתגלה בעתיד לבוא כתרמית אחת שנועדה לעשוק את הזוכים במאות אלפי שקלים. אינני יודע האם החייבת אכן פתחה חשבון נאמנות והאם אכן כספי התמורה הופקדו בחשבון זה. קיבלתי ממכירת דירתי סך של 156 אלף שקלים בלבד והחייבת הותירה בעזות מצח של ממש 813 אלף שקלים בידיה".
האחים ציינו כי למרות כל בקשותיהם, עורכת הדין נעלמה כלא הייתה עם כל כספי התמורה.

5 צפייה בגלריה
נשארו בלי בית ובלי כסף
נשארו בלי בית ובלי כסף
הקונה קיבלה מפתח ובעלי הדירה נשארו בלי כלום
(צילום המחשה: canva)

בית המשפט קיבל את עתירות האחים, הוטל צו עיקול על נכסיה והיא הוכרזה כחדלת פרעון. למרות צו העיקול, הכספים טרם הושבו לבעלי הדירה.
את התובעים, האחים מארה"ב, מייצגת בתביעה להשבת הכספים, עו"ד אתי בוטון. לדבריה, בעוד שלקוחותיה ממתינים לכספים המגיעים להם, אותה עורכת הדין ממשיכה בעבודתה, לא מגיעה לדיונים שנקבעים בבתי המשפט, ורשויות האכיפה גוררות רגליים.
האחים מארה"ב הגישו תלונה לפרקליטות בעניינה של עורכת הדין. במקביל הוגשה קובלנה ללשכת עורכי הדין מחוז חיפה על התנהלותה של אותה עורכת דין שכאמור הוכרזה כחדלת פרעון.

5 צפייה בגלריה
מייצגת את האחים בתביעה - עו"ד אתי בוטון
מייצגת את האחים בתביעה - עו"ד אתי בוטון
מייצגת את האחים בתביעה - עו"ד אתי בוטון
(צילום: פרטי)

"דרשתי מהמשטרה והפרקליטות שיפתחו בחקירה בחשד להונאה מצד אותה עורכת דין", הסבירה עו"ד בוטון, "יש פה מקרה ברור של עורכת דין שלקחה כספים של לקוח ושמרה את הכסף אצלה. משום מה במשטרה לא מצאו מקום לפתוח בחקירה והתיק נסגר מחוסר עניין לציבור, בטענה כי מדובר בסכסוך מסחרי שיש ליישב בבית המשפט. שלחנו ללשכת עורכי הדין מסמכים עם החלטות בית המשפט והוצאה לפועל בעניינה, על שנמצאה חדלת פרעון, ועדיין הם לא ממהרים לחקור. חובה של עורכת הדין מגיעה לכמיליון שקלים ונראה כי אף אחד לא ממהר להשיב את הכסף".
משטרת ישראל התבקשה להשיב מדוע התלונה של האחים על גניבת מיליון שקלים בידי עורך דין נסגרה בשל 'חוסר עניין לציבור', והאם מחלקת הונאות במשטרה לא צריכה לחקור מקרה שנראה כהונאה. ממשטרת ישראל נמסר: "זו תלונה חוזרת על תיק שנסגר בו הוגש ערר שנדחה על ידי פרקליטות המדינה. כעת, לדבריה, בעצת עורך דינה, הגישה תלונה על אותו המקרה בדיוק".

5 צפייה בגלריה
לאיפה נעלם הכסף?
לאיפה נעלם הכסף?
לאיפה נעלם הכסף ממכירת הדירה?
(צילום המחשה: canva)

בלשכת עורכי הדין מחוז חיפה התבקשו להשיב היכן עומדת הקובלנה שהוגשה בעניינה של עורכת הדין שבית המשפט כי היא חדלת פרעון וטרם השיבה מאות אלפי שקלים לאחים שנותרו ללא דירה או כסף. בלשכת עורכי הדין השיבו: לאור הקבוע בסעיף 9(א)(3) לחוק חופש המידע, מנועה הלשכה למסור מידע אודות הליכי טיפול בהפקעת רישיונות של עורכי דין. יצוין כי לשכת עורכי הדין מפרסמת את שמות עורכי הדין שרישיונם כבר הופקע עקב צו לפשיטת רגל או צו לפתיחת הליכים לפי חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי. כל ההליכים בפני ועדת האתיקה הינם חסויים ומתנהלים מול הצדדים עצמם, כך שלא ניתן להתייחס לתלונות שבטיפול הוועדה ולא ניתן לאשר או לשלול קיומה של תלונה כלשהיא".
"מיינט חיפה" פנה לעורכת הדין החייבת את הכספים וביקשה להבין למה מאות אלפי שקלים ששולמו לה עבור ביצוע מכירת דירה, לא הגיעו לבעלי הדירה, ומדוע גם עכשיו אחרי שחוייבה להשיב את הכספים היא לא עושה זאת. עורכת הדין החייבת מסרה: "מדובר באי הבנה, חלק מהכספים כבר הושבו לתובעים, והשבת יתרת הכסף תוסדר בקרוב".