הבחירות המקומיות שצפויות להתקיים ב-27 בפברואר התחממו השבוע בעקבות קמפיין נגטיבי שהשיק יעקב בורובסקי.
4 צפייה בגלריה
עימות חזיתי. בורובסקי ועציוני
עימות חזיתי. בורובסקי ועציוני
עימות חזיתי. בורובסקי ועציוני
(צילום: אלעד גרשגורן, מיכה בריקמן)

בקמפיין שנשלח בקבוצות ווטסאפ ועמודי הפייסבוק, מוצגת דמותו של עציוני לצד נציגי מפלגת בל"ד, והכיתוב "הצבעתם לעציוני? – הצבעתם בל"ד!". בסרטון הקצר נראים גם מחבלים ברקע.
יעקב בורובסקי: "מה-7 לאוקטובר אני חושב שמנהיגים בחיפה חייבים לדבר לציבור בצורה ישירה מבלי להסתיר עובדות. זה רלוונטי ליהב, עציוני וקליש. לגבי יהב אני טוען כי עליו לחשוף את תיקו הרפואי וזאת לאור מסמכים רפואיים שהודלפו. יהב צריך להראות לציבור כי הוא כשיר.
"באשר לקליש, שאמרה בראיון ב"ידיעות חיפה" כי בנסיעתה לחו"ל עסקה בעניין השבת החטופים, הייתי מצפה להסברים. האם התייעצה וקיבלה את אישור הממשלה בטרם עסקה בנושא הכי רגיש בישראל? ואם לא עסקה – אז למה להגיד את זה?".
"בעניין עציוני, כמו שכתבתי בקמפיין, המטה שלו היה בקשר במהלך המלחמה עם נציגי בל"ד לטובת שותפות פוליטית. בל"ד לא ציונית ופועלת ממניעים לאומניים. זו האמת.
"אני מדבר דוגרי כי במלחמה בה אני השתתפתי ביום כיפור נשבענו לא עוד ועכשיו קרה אותו מחדל. הציבור ישמע ממני רק אמת".

4 צפייה בגלריה
הקמפיין של בורובסקי "הצבעת עציוני? הצבעת לבל"ד"
הקמפיין של בורובסקי "הצבעת עציוני? הצבעת לבל"ד"
הקמפיין של בורובסקי "הצבעת עציוני? הצבעת לבל"ד"
(צילום: מתוך כתב התביעה שהגיש עציוני)

דוד עציוני הגיב לקמפיין: "לצערי בורובסקי איבד אחיזה במציאות בשל מצבו בסקרים ופוגע במטרה החשובה להדחת קליש ויהב. עמדותיי כאיש מרכז ידועות וגלויות לכולם, לכן אין כל סיבה להגיב למכונת הרעל שמפזר בורובסקי בפרט כשהוא מגרד אחוזים בודדים שככל הנראה סחררו אותו ולכן איבד כל אחיזה במציאות.
"מצד אחד יונה יהב, מאשים אותי שאני חברתי לבן גביר ולימין הקיצוני ומצד שני בורובסקי טוען שאני חברתי לבל"ד. לא חברתי לאף אחד מהמפלגות לא מהימין הקיצוני ולא מהשמאל הקיצוני.

4 צפייה בגלריה
עציוני נגד בורוסקי. התביעה
עציוני נגד בורוסקי. התביעה
עציוני נגד בורוסקי. התביעה
(צילום: מתוך כתב התביעה)

קראו עוד:

עציוני מוסיף: "כנראה שבורובסקי לא למד כלום מה־7 באוקטובר ששנאה ופילוג רק מביאים לאסון. לא אגרר להשמצה לכן, אני קורא לבורובסקי שמקבל אחוזים בודדים להסיר את מועמדותו ולחבור אליי אם חיפה חשובה לו. בורובסקי בדעה כמוני שקליש ויונה זה אסון לעיר, לכן הוא חייב לחבור אליי. אני המועמד בעל הסיכוי הגבוה לעשות את השינוי. את זה יודע גם בורובסקי".
"במישור המשפטי לצערי, לא ניתן להבליג לסרטון הסטה שהפיץ ברובסקי משום חומרת המעשים שגובלים בפלילים. לכן, לאחר התלבטויות רבות החליט היועץ המשפטי שלי עו"ד אבי גבאי להגיש תלונה ליועץ המשפטי לממשלה שיפתח בחקירה פלילית נגדו בגין הסטה ולשון הרע. במקביל הוגשה תביעה אזרחית בגין לשון הרע בסך של מיליון שקלים כנגד ברובסקי ושותפיו. בנוסף, בימים הקרובים יוגשו תביעות נוספות כנגד פעילי בורובסקי ששיתפו את הפוסטים ברשתות החברתיות".

4 צפייה בגלריה
המועמדים המובילים
המועמדים המובילים
הבחירות מתחממות
(צילום: מיכה בריקמן, גביש מדיה, ראובן כהן, אלעד גרשגורן)

מטה יונה יהב בתגובה לקמפיין בורובסקי: "בעת הזו נדרשת אחדות ולכידות. הדרך השלילית הזו פוגעת בשמה הטוב של חיפה".
במטה קליש בחרו שלא להגיב לדברים.
בורובסקי בתגובה לתביעתו של עציוני: "איומיו בתביעת השתקה של המועמד חסר הסיכויים דוד עציוני ונסיונו להלך אימים עליי ועל תומכיי מעוררים גיחוך ולא ימנעו ממני לחשוף את האמת עליו".