אין גבול לאטימות. בחודש ספטמבר נכנסו סער גנור ובת זוגו אדל לדירה בשכונת נווה שאנן בחיפה. השניים, החיים יחד כבר 6 שנים, החליטו לקשור את עתידם ולקבוע את מקום מגוריהם בעיר הכרמל.
5 צפייה בגלריה
סרן סער גנור
סרן סער גנור
סרן סער גנור
(צילום: באדיבות המשפחה)

סער, שנולד בקיבוץ רגבה, תכנן יחד עם אדל להתחיל ללמוד השנה בטכניון, במגמות הנדסת חשמל ומכונות.
ב-7 באוקטובר השתנו מקצה לקצה חייהם של סער ואדל וישראלים רבים אחרים. באותה שבת שחורה סער נקרא למילואים, בהם הוא משרת בדרגת סרן כקצין שריון המפקד על מחלקת טנקים.
יחד עם סער התגייסה למילואים גם בת זוגו אדל, שני אחיו ובנות זוגם.

5 צפייה בגלריה
סער גנור ובת זוגו אדל
סער גנור ובת זוגו אדל
סער גנור ובת זוגו אדל
(צילום: באדיבות המשפחה)

ב-14 בדצמבר במהלך פעילות כוחות היבשה בעומק עזה בגזרת חאן יונס, ספג הטנק של סער פגיעת טיל RPG. רסיסים חדרו לארובת העין של סער שנפגע באורח קשה. בשל פציעתו הוא הוטס לבית החולים סורוקה, שם נותח ומאז הוא מאושפז במצב קשה במחלקת טיפול נמרץ.
מאז הפציעה נמצאים ליד מיטתו הוריו ובת זוגו אדל. הרופאים בסורוקה שנאבקים על חייו של סער מעריכים כי לא יחזור לדירתו בחיפה בזמן הקרוב.

5 צפייה בגלריה
השלט ליד מיטתו  של סער בבית החולים
השלט ליד מיטתו  של סער בבית החולים
השלט ליד מיטתו של סער בבית החולים
(צילום: באדיבות המשפחה)

משפחתו של סער שביקשה להיות קרובה לבן, עברה להתגורר באופן זמני בבאר שבע. "קיבלנו דירה כדי שנוכל להגיע כל יום למחלקה", אומר אביו של סער, דובי גנור, "עיריית באר שבע יוצאת מגדרה כדי לסייע לנו ולמשפחות הפצועים. ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' ביקר כבר כמה פעמים במחלקה, דאג לתווי חניה וכרטיס תושב למשפחות כדי שלא נצטרך לשלם על חניה. מחלקת הרווחה בבאר שבע שולחת בכל יום עובדת סוציאלית שבאה לעזור, ובכלל העירייה באה באהבה גדולה ומחבקת את החיילים שמאושפזים כאן למרות שהם לא לומדים או חיים כאן".

5 צפייה בגלריה
סער גנור
סער גנור
סער גנור
(צילום: באדיבות המשפחה)

פעילותה של עיריית באר שבע גרמה לדובי לחשוב כי יחס דומה יקבל גם בעיריית חיפה. "רציתי בסך הכל שחרור או פטור מארנונה, שכן הדירה של סער בחיפה לא תוכל לשמש אותו בחודשים הנראים לעין", מספר האב דובי.
לטובת קבלת הפטור מארנונה, פנה האב לדבריו לנציג בכיר בעירייה וביקש שיפנו אליו ממחלקת הארנונה. "רק כעבור מספר תזכורות לאותו מנהל, התקשרה אליי כעבור שבוע ימים נציגה של מחלקת הארנונה, שכנראה הייתה עסוקה עד אז בקרבות בחאן יונס ולא התפנתה לבקשה הדחופה", אומר האב דובי, "היא הקשיבה לבקשה ובסוף אמרה כי לא תוכל לעזור כלל, מהסיבה שוועדות הארנונה לא מתכנסות עד לפחות אחרי הבחירות, ורק אז אולי ידונו בבקשה".

5 צפייה בגלריה
סער גנור
סער גנור
מגיע לו יותר. סער גנור
(צילום: באדיבות המשפחה)

קראו עוד:

האב הזועם מתקשה להבין את ההתנהלות העירייה. "כמה מאכזב שעיריית חיפה מגלה אטימות לב, זלזול וחוסר רצון מינימלי לסייע לחייל שנפצע קשות בקרב, לא באיזה טיול או נופשון", אומר דובי, "תמיד שמעתי על האטימות של עיריית חיפה, על התסכול של התושבים והפעם אנו חווים זאת באופן ישיר. חוץ מלהגיד לראשת העיר שהיא צריכה להתבייש, שכך היא מתנהגת לתושבי העיר שלה, שיצאו להילחם על הגנת המולדת מפני רוצחים ארורים, אין מילים יותר להוסיף".
במשפחה מציינים כי מצער שלצד המלחמה בעזה, נאלצות משפחות אנשי המילואים ופצועי צה"ל להילחם בביורוקרטיה והאטימות מצד גופים שלטוניים.
תגובת עיריית חיפה תפורסם כשתתקבל.