הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה היא המוסד התכנוני העירוני החשוב ביותר בו מתקבלות החלטות באשר לתוכניות ופרויקטים בתחום הבנייה ברחבי העיר. בשל הכאוס הפוליטי השורר בעיריית חיפה, הוועדה לא התכנסה בשבוע שעבר וברגע האחרון התבשרו תושבים ויזמים כי הדיון בעניינם לא ידון.
1 צפייה בגלריה
מיכי אלפר (מימין) ואביהו האן
מיכי אלפר (מימין) ואביהו האן
מיכי אלפר (מימין) ואביהו האן
(ראובן כהן ושרון צור)
קראו גם: >>>
סגן ראש העיר מסיעת הירוקים אביהו האן, המבקש לעמוד בראש הוועדה לתכנון ולבנייה במקומו של סגן ראש העיר מיכי אלפר, קורא לכנס מיידית את הוועדה המקומית, ומתריע מהשלכות עיכוב דיוני הוועדה.
בשבוע שעבר הוועדה המקומית לא התכנסה מאחר וחברי מועצת השינוי, טענו כי לא הועברו אליהם חומרי הוועדה בזמן סביר. "אנו לא מוכנים להיות חותמות גומי ואנו חייבים לעבור על המסמכים בטרם מגיעים לישיבות", טענו חברי מועצת השינוי.
האן מציין כי החומרים לישיבות הוועדה חייבים לעבור לחבריה שבוע לפני כינוסה. האן: "״לא מתקבל על הדעת שבמשך חודשים מליאת הועדה לא תתכנס וכאשר מנסים סוף סוף לכנס את המליאה ההליך מבוצע בצורה לא חוקית בעליל. כבר יותר מחודשיים שמליאת הועדה אינה מתכנסת והחלטות רבות וחשובות מתעכבות ולא נידונות כפי שנדרש על פי החוק״.
עוד ציין האן: ״חשוב להבין שאי כינוס הועדה במשך תקופה כזאת ארוכה, גורם לפגיעה ישירה ומהותית הן בתושבי העיר והן ביזמים השונים הממתינים להחלטות הועדה ומצפים לודאות תכנונית ולוחות זמנים סבירים בקבלת ההחלטות״.
מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.
פורסם לראשונה: 17:02, 23.11.21