ראש העיר לשעבר יונה יהב אומר כי קיים פגישה עם גורם ממשלתי, שביקש להרתיע בפניו כי לממשלת ישראל אין כל כוונה להוציא לפועל את ההסכם שחתמה עם יהב בנושא שיקוע הרכבת בעיר. יהב מזהיר כי תושבי חיפה ייאלצו לראות כיצד לאורך תוואי הרכבת בעיר, שעובר על קו החוף, יופיעו עמודי חשמל שייחסמו את הנוף.
2 צפייה בגלריה
הרכבת עוברת על קו החוף
הרכבת עוברת על קו החוף
הרכבת עוברת על קו החוף
(רכבת ישראל)
2 צפייה בגלריה
יונה יהב
יונה יהב
יונה יהב
(צילום: שרון צור)
קראו גם: >>>
יהב פרסם פוסט בעמוד הפייסבוק שלו בו כתב: "התארחתי בירושלים לחוות את פרויקט ״הבתים הפתוחים״ שהחל אצלנו בבת גלים. פקידות בכירה בממשלה ביקשה לפגוש אותי לשיחה. למדתי כי ממשלת ישראל מתכחשת לחוזה חתום איתי לבצע את שיקוע הרכבת לאורך חוף ימה של חיפה וכנראה לבצע חישמולעילי של פסי הרכבת מופע מכוער ביותר שיחסום סופית את הגישה לחוף היפה שלנו וימנע את פיתוח קמפוס הנמל הנושק לרכבת היום".
יהב ממשיך ומציין: "חיפה היא העיר היחידה בארץ שפסי הרכבת נוגסים מהחופים שלה! לפי התוכניות שאני חתום עליהם בזמן זה השיקוע אמור היה להסתיים. בתל אביב ובירושלים מתבצעות עבודות תשתית רחבות היקף ובחיפה יוק!!! שיקוע הרכבת בחזית העיר זה הפרויקט החשוב לפיתוחה העתידי של עירינו. תושבים יקרים עורו! והרימו קול!".
יהב אומר ל"מיינט חיפה" כי הפוסט עלה לאחר השיחה עם אותו גורם, ולאחר שהבין שבירושלים פשוט לא סופרים את חיפה. יהב: "המשמעות של חישמול עילי עבור חיפה הוא קטסטרופה. ראית איך החישמול נראה בתל אביב וירושלים. העניין שאצלנו הרכבת עוברת במקום הכי יפה בעיר - לאורך חוף הים. מעבר לכיעור, זה אומר שזה הסוף של קמפוס הנמל. למה? כי אף אחד לא ירצה לגור או להסתובב ליד עמודי חשמל וקרינה. הלחצים על הרכבת לחשמל מכיוון ערים בצפון רק ילך ויגדל ובינתיים אין כוונה לשקע. ב-2018 חתמתי על הסכם שבסופו של דבר הממשל ההתחייבה להקצות למעלה מ-4 מיליארד שקל לנושא".
בפוסט שהעלה יהב הגיבו רבים ביניהם רון כיתרי, מנכ"ל הריאלי לשעבר שביקש להצטרף למחאה. מנכ,ל העיריי הלשעבר גדי מרגלית תהה מדוע אין נקיטת הליכים משפטיים לחיוב המדינה לעמוד בהטחותיה.
יהב, אין דרך משפטית למנוע התנערות מהסכמים והבטחות מהממשלה לחיפה?
"אף אחד לא רוצה להסתכסך עם הממשלה. עכשיו אולי בממשלה ינסו להוציא מחיפה לבנות עוד 3,000 יחידות דיור כדי לקבל שיקוע בעיר עליו כבר חתמנו לפני שנים. נראה שפשוט לא סופרים אותנו בחיפה".
פורסם לראשונה: 08:45, 23.11.21