פרויקט התחבורה המשמעותי והמושקע ביותר בחיפה בשנה האחרונה הוא הרכבלית, בו הושקעו 350 מיליון שקלים. הפרויקט שייפתח בעוד כשבועיים, צפוי להעלות ולהוריד עשרות ומאות אלפי אנשים מידי שבוע מאזור הצ'ק פוסט לטכניון והאוניברסיטה, אך גם לשמש מוקד משיכה לתיירים בסופי שבוע. למרות זאת, עכשיו מתנהל מאבק באשר להפעלת הרכבלית בשבתות.
4 צפייה בגלריה
הרכבלית
הרכבלית
תפעל בשבת? הרכבלית
(צילום: נתיבי ישראל)
המפלגת החרדיות וסיעותיהן במועצת העיר חיפה לוחצות שלא להפעיל את הרכבלית בשבתות בשל קדושת השבת. מנגד, משרד התחבורה והשרה מירב מיכאלי, ומרבית חברי מועצת העיר דורשים כי הרכבלית תפעל שבעה ימים בשבוע. השרה מיכאלי התבטאה בנושא וציינה כי אין כל סיבה שפרויקט תחבורה בו הושקעו 350 מיליון שקלים לא יפעל בשבת.
4 צפייה בגלריה
קליש וסגני ראש העיר מיכל אלפר ונחשון צוק
קליש וסגני ראש העיר מיכל אלפר ונחשון צוק
קליש וסגני ראש העיר מיכי אלפר ונחשון צוק
(ראובן כהן)
חברי האופוזיציה טוענים כי אסור להיכנע לתביעות החרדים ואין לעבור לסדר היום בנושא. קליש מצידה אינה מתייחסת לנושא ובעירייה טוענים השבוע כי הרכבלית היא באחריות מלאה של משרד התחבורה. "אם משרד התחבורה רוצה להפעיל בשבת שייעשה את זה", אומר גורם בעירייה, "קליש אינה קשורה לזה. נוח לגורמים מסויימים להפיל הכל על קליש. השרה מיכאלי מוזמנת לפעול ולהפעיל את הרכבלית מתי שהיא רוצה. אין קשר לעירייה".
בעוד קליש נמנעת מהתייחסות לנושא, מהעירייה נשלח ב-27.2, מכתב לנציגי הרכבלית בו מתריע מהנדס העירייה על שורה של כ-37 ליקויים בטיחותיים הנדרשים תיקון בטרם יינתן אישור לפתיחת הרכבלית לציבור. תיקון כלל הליקויים יקח זמן רב. נזכיר כי פרויקט הרכבלית התעכב חודשים ארוכים, ודווקא עכשיו, רגע לפני הפעלתה, נמצאו הליקויים הרבים. גורם בעירייה טוען כי אין קשר בין נושא השבת ומכתב הליקויים, ולא מדובר בניסיון לעכב את הפעלת הרכבלית עד הסדרת נושא השבת.
4 צפייה בגלריה
אביהו האן
אביהו האן
"לייצג את האינטרס של כלל הציבור בחיפה". אביהו האן
(צילום: פרטי)
באופוזיציה חושבים אחרת וקוראים לקליש להביע עמדה ברורה, ולפעול למען כלל הציבור בחיפה. יו"ר סיעת הירוקים, חבר המועצה אביהו האן: "חיפה עיר ליברלית ופלורליסטית, מקום המדינה ועד היום פועלת בה תחבורה ציבורית בשבת, במתכונת שמאפשרת פנאי ולא פוגעת באווירת השבת בשכונות הדתיות". לטענת האן, בעירייה מנסים למנוע את הפעלת הרכבלית בשבת בטענות שונות, כשברור כי השבתת הרכבלית בשבת תשרת רק את הסיעות החרדיות שנותרו בקואליציה של קליש בעוד שרוב הציבור החיפאי רוצה תחבורה ציבורית בשבת.
4 צפייה בגלריה
שרית גולן שטיינברג
שרית גולן שטיינברג
"קליש נכנעת לשאריות הקואליציה". שרית גולן שטיינברג
(ראובן כהן)

קראו גם: >>

חברת המועצה שרית גולן שטיינברג: "ראש העיר אשר התגאתה כי תקדם תחבורה ציבורית בעיר, נכנעת לשאריות הקואליציה שלה ונראה שמנצלת סמכויות בתחום התכנון והבניה כדי לסחוט התחייבות ממשרד התחבורה לא להפעיל הרכבלית בשבת".
גולן שטיינברג קוראת לשרת התחבורה לפעול ולאלץ את הפעלת הרכבלית בשבת, וטוענת כי ראש עיר אחר היה מנסה לנצל את הרכבלית למינוף של תחום התיירות בעיר.
באופוזיציה מדגישים כי העיכובים בהפעלת הכרמלית על ידי העירייה, צפויים לחדש את היחסים המשבריים בין העירייה ומשרד התחבורה, ולפגיעה נוספת בעיר חיפה ותושביה.
בעירייה לא התייחסו לנושא. גורם בעירייה הדגיש: "אין כל קשר בין הרכבלית לעירייה. זה פרויקט של משרד התחבורה".
כל החדשות והעדכונים במיינט חדשות חיפה.
פורסם לראשונה: 12:10, 06.03.22