במקביל למלחמה בעזה, מתנהלת בצפון מערכה צבאית שלא התפתחה עדיין למלחמה כוללת. יו"ר סיעת הירוקים במועצת העיר חיפה אביהו האן, פנה (ראשון) לראש העיר חיפה עינת קליש והיועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין, ודרש לכנס את ועדת משק לשעת חירום (ועדת מל"ח).
2 צפייה בגלריה
האן בכנס הירוקים בבית אבא חושי
האן בכנס הירוקים בבית אבא חושי
העיר לא מוכנה. האן
(צילום: אביעד טל)

"אנו נמצאים במלחמה, המצב בצפון הולך ומחמיר והסיכויים למצב מלחמה מול החיזבאללה הולכים וגוברים", כתב האן, "לכולם ברור (כנראה מלבד ראש העיר) שמלחמה עם חיזבאללה אינה שאלה של האם תהיה אלא שאלה של מתי".
האן, המקורב לבני גנץ, קבוע בפנייתו כי כיום המוכנות של העיר למצב מלחמה בצפון אינה טובה.
"יש לנו חוסר עצום באמצעי מקלוט, אין פריסת ממ"דים ניידים בגני ילדים ובמוסדות ציבור, לשכונות רבות אין פתרונות מקלוט ובתי ספר רבים אינם יכולים להכיל את כמות הילדים", ציין האן, "כבר תקופה ארוכה לא נערכו תרגילים על בסיס תרחישים מתאימים, לא נבדקו תרחישים של אירועי נפילה במפרץ חיפה ולא ארחיב בנושא זה. בבתי זיקוק ובנמלים ולא נבדקו המשמעויות של השפעת החומרים המסוכנים באירוע נפילה".

2 צפייה בגלריה
הולכים יחד. גנץ והאן
הולכים יחד. גנץ והאן
גנץ והאן
(צילום: אלעד מלכה)

קראו עוד:

יו"ר הירוקים מוסיף כי ועדת משק לשעת חירום היא הוועדה החשובה ביותר שבימים אלה יש לכנס באופן קבוע. לדבריו, "לא לכנס את הוועדה באופן קבוע זהו כשל בטחוני וניהולי משמעותי ביותר".
האן דורש את כינוס הוועדה, וכי בישיבתה הראשונה תתקבל סקירה מלאה על היערכות העיר למציאות הביטחונית הנוכחית והעתידית ובאם נדרש לקבל החלטות נוספות בנושאי היערכות העיר.