המחאה בחיפה נגד ממשלת נתניהו מתחדשת ומתחזקת. מפגינים רבים הגיעו הערב (שבת) לאודיטוריום במרכז הכרמל, וצעדו לאורך שדרות מוריה.
2 צפייה בגלריה
המחאה מתחזקת. העצרת בחורב
המחאה מתחזקת. העצרת בחורב
המחאה מתחזקת. העצרת בחורב
(צילום: דורון סולומון)

מחאת העם חיפה
(צילום: דורון סולומון)


המפגינים סיימו את הצעדה בעצרת בצומת חורב וקראו "בחירות עכשיו", "נתניהו האשם", "קחו אחריות".
בעצרת נשאו דברים נציגי מחאת העם חיפה עו"ד רותם פרלמן פרחי וגלי עשת בזק. נואמים נוספים בעצרת היו ירון פרטוק שפונה עם משפחתו מקרית שמונה, והסופרת צרויה שלו.
בסיום העצרת יצאו אוטובוסים להפגנה מול בית ראש הממשלה בקיסריה.
ירון פרטוק: "אני אב לשישה ילדים מדהימים, תושב קרית שמונה, עצמאי כבר 13 שנה. וכן אני גם ביביסט לשעבר. אני מגיע מחבל ארץ גלילי פורח ומשגשג, אבל ברגע אחד הפכנו לפליטים זרוקים, חיים ממזוודות בחוסר אונים משווע, ללא תשובות, ללא מענה, וללא אופק - כבר שלושה חודשים.
"אני וחבריי, תושבי קרית שמונה דורשים תשובות - מתי אנחנו חוזרים הביתה לעזאזל? אנחנו חזקים, במשך שנים חיינו תחת איום הקטיושות, אבל לא נסכים יותר למציאות של טפטופים. ילדי קרי תזמונה רוצים לחזור הביתה אבל מגיע להם לחיות בביטחון. עד מתי נהיה אזרחי סוג ב'? כעצמאי 13 שנה, המדינה לא העניקה שום מענק או סיוע ועצמאים נמצאים באי וודאות".

2 צפייה בגלריה
התפכחנו. ירון פרטוק בעצרת
התפכחנו. ירון פרטוק בעצרת
התפכחנו. ירון פרטוק בעצרת
(צילום: גלי עשת בזק)

קראו עוד:

ירון פרטוק ממשיך: "עד מתי משפחות החטופים ימשיכו להתחנן ליחס ולתשובות ולתיעדוף ולמעשים? עד מתי איש לא יתייחס למשפחות השכולות ולתושבי הדרום? מה קורה פה? למה אף אחד בהנהגה לא נותן לנו האזרחים תשובות?
"ביבי, אתה וממשלת החורבן שלך הבאת עלינו שואה, כן, אתה "מר ביטחון". הקונספציה של מר ביטחון התפוצצה לכולנו בפרצוף ומזוודות של מאות מיליוני דולרים שהעברת לחמאס נהפכו בין רגע לנהרות של דם. הבטחת ביטחון אבל אתה שהפקרת, כבר לא תוכל לתקן. שום לקיחת אחריות לא שמענו ממך, אולי אני חי ביקום מקביל. מהיכן עזות המצח הזו? החוצפה? ביבי, אתה וממשלת החורבן הזו לא ראויים לעם כזה נפלא שהפסיק לשתוק".
"1400 אזרחים נרצחו, 260 נחטפו, 250 אלף פליטים. 7.5 שעות לקח לכם להציל את תושבי העוטף. ועדיין 3 חודשים אחרי הטבח והפוגרום הקשה ביותר שידע העם היהודי מאז השואה אתה נתניהו עדיים על הכיסא עם אותה ממשלת חורבן".