בעיר חיפה 365 חולים פעילים ולא פחות מ-2,932 אנשים הנדרשים בבידוד. מספר החולים הכפיל את עצמו בתוך שבוע ובמערכות הבריאות והחינוך נערכים להתמודד עם המשך העלייה בתחלואה.
2 צפייה בגלריה
בינתיים לומדים כרגיל. תלמידים בעירוני ה' חיפה
בינתיים לומדים כרגיל. תלמידים בעירוני ה' חיפה
בינתיים לומדים כרגיל. תלמידים בעירוני ה' חיפה
(גיל נחושתן)
חיפה מוגדרת עיר צהובה עם ציון 6.0 לפי דד הרמזור.
אלו הם מדדי הקורונה בחבלים השונים בעיר חיפה נכון ליום רביעי (29.12): רמות כרמל – 7.4 כתום, כרמל – 6.0 כתום, מערב חיפה – 6.1 כתום, נווה שאנן – 5.6 צהוב, הדר צפון – 5.1 צהוב, הדר דרום – 3 ירוק, קריות ומפרץ – 2.8 ירוק.
העלייה בתחלואה והחשש מהתפשטות האומיקרון מובילה לעלייה במספר הבדיקות מדי יום מבוצעות כ-4,500 בדיקות. 1.4% מהן נמצאו חיוביות.
במשרד הבריאות מסבירים כי המשמעות כי שמדי יום מאובחנים בחיפה עוד כ-45 חולים חדשים. "ברור כי התחלואה גבוהה יותר ולא כל מי שחולה מגיע להיבדק", אומר גורם במשרד הבריאות, "האומיקרון מדבק מאד ואנו רואים עלייה חדה בתחלואה. נשוב ונציין כי שיעור גבוה של החולים הם ילדים מתחת לגיל 15. את ההשלכות של כך נדע בשבועות הקרובים".
במשרד החינוך אומרים כי למרות ששלושה חבלים בחיפה מוגדרים כתומים, לא מתבצע בהם לימוד מרחוק וזאת בשל החלטת קבינט הקורונה.
במשרד החינוך נמנעים מפרסום מידע מלא על התחלואה בבתי הספר. בית הספר הפתוח נותר סגור השבוע לאחר שנסגר בשבוע שעבר בעקבות כ-20 חולים. בית הספר צפוי להיפתח ביום שישי. בית הספר דגניה נסגר לאחר שאובחנו 22 חולים בחשש לאומיקרון. בבית הספר יוחנן הקדוש נמצאו 30 חולים, ובית הספר נסגר לחופשת חורף. בבית הספר בן גוריון – 9 חולים. בריאלי – 9 חולים.

החיסונים חוזרים לבתי הספר

לאחר שבעירייה ובוועד ההורים היישובי הודיעו לפני עשרה ימים כי לא יתקיימו חיסונים בבתי הספר, במשרד החינוך הודיעו השבוע כי בעקבות צו ממשלה הוחלט כי החיסונים יתקיימו בבתי הספר ללא שיקול מערכת החינוך או העיריות. להורים עדיין עומדת הזכות להחליט אם לחסן את ילדיהם.
2 צפייה בגלריה
בדיקת קורונה בחיפה
בדיקת קורונה בחיפה
בדיקת קורונה בחיפה
(צילום: דורון סולומון)
קראו גם: >>
בוועד ההורים היישובי עשו מאמצים כדי להתרחק מסערת החיסונים ולחצים המופעלים מהורים מתנגדי חיסונים מצד אחד והורים הדורשים לחסן כמה שיותר מהר גם בבתי הספר. כעת הסערה צפויה להתחסן בעקבות שובם של החיסונים לבתי הספר.
"המדינה רוצה שנחסן את הילדים ומפעילה לחצים", אומרת אחת האימהות, "יש הורים שלא רוצים את זה ויהיה קשה להתמודד עם הלחץ החברתי שיופעל. בכל מקרה יהיו הורים שייבחרו לא לחסן".
במשרד החינוך סירבו השבוע למסור את מספר הילדים שכבר התחסנו בחיפה, ואת מספר התלמידים החולים והמבודדים. גורמים במערכת החינוך בעיר מעריכים כי למעלה מ-500 תלמידים נמצאים בבידוד, וכעת נערכים בבתי הספר ללימודי זום.

עוברים ללמידה מרחוק

מעיריית חיפה נמסר כי תלמידי כיתות ז' עד יב' בהן פחות מ- 70% תלמידים מחוסנים ואשר מצויים בשכונות המוגדרות ככתומות או אדומות יעברו ללמידה מרחוק מיום ראשון הקרוב. ילדי הגנים ובתי הספר היסודיים ימשיכו בלימודים סדירים במוסדות החינוך בכל רחבי העיר.
בחיפה מוגדרים על פי מפת התחלואה של משרד הבריאות שני חבלים כחבלים כתומים: מערב חיפה ורמות. מפת התחלואה נמסרת ע"י משרד הבריאות אחת לשבוע בימי רביעי והיא תקפה במהלך כל השבוע שלאחר מכן.
בהתאם להחלטה זו ולתוצאות מפת התחלואה שנמסרה אתמול [ד'] לחיפה, יעברו תלמידי חטיבות הבינים והחטיבות העליונות [בכיתות ז' עד יב' בהן פחות מ -70% מהתלמידים מחוסנים] בחבל רמות ובחבל מערב חיפה ללמידה מרחוק - החל מיום ראשון הקרוב ה - 2 בינואר ועד יום שישי ה- 9 בינואר.
הודעה להורי התלמידים בכיתות שיעברו ללמידה מרחוק - תועבר על ידי הנהלות בתי הספר.
פורסם לראשונה: 08:36, 30.12.21