בחודש נובמבר 2018, ימים ספורים אחרי שעינת קליש נכנסה ללשכת ראש העיר, היא מצאה לנכון לפטר את מנכ"ל עיריית חיפה, גדי מרגלית.
3 צפייה בגלריה
ניצחון. מרגלית ויהב בחגיגה שאחרי הבחירות
ניצחון. מרגלית ויהב בחגיגה שאחרי הבחירות
ניצחון. מרגלית ויהב בחגיגה שאחרי הבחירות
(צילום: דורון סולומון)
מרגלית, מי שניהל בעבר את לשכת הפרסום הממשלתית, פוטר בצורה חפוזה, נמהרת, ונראה היה שלא הייתה כל כוונה לשמור על כבודו אלא להוציאו מהר ככל הניתן מהעירייה לאחר שזוהה כ"איש אמונו" של יהב, איש "המשטר הישן".
בחודש הבא צפוי מרגלית לשוב לתפקיד המנכ"ל בפעם השנייה וקליש תמשיך בדרכה.
מאז עזיבתו הפתאומית את העירייה בשנת 2018, הספיק מרגלית לכהן כמנכ"ל עיריית טירת כרמל, ובשנה האחרונה להוביל את מטה הבחירות של יונה יהב.
סוגר מעגל?
"זה בהחלט תיקון אחרי שנזרקתי על ידי קליש שראתה אותי כאיש של יהב. זה דווקא החמיא לי שהייתי מזוהה עם יהב. כל התהליך היה מהיר ובניגוד לכל התנהלות תקינה. שאתה מפטר עובד, אתה צריך לנהל שימוע מסודר, לתת לו אפשרות להתייחס, לתת הודעה מוקדמת, ובמקרה שלי היה צורך ב-3 חודשים. דבר מזה לא קרה".
מה כן קרה?
"שעה לפני שקיבלתי הודעה שאני מפוטר, זומנתי לפגישה בה השתתפו ראש העיר קליש וסגנה נחשון צוק. נשאלתי האם עירייה יכולה להתנהל ללא מנכ"ל. הסברתי שעירייה יכולה להתנהל תקופה ללא מנכ"ל, מאחר וראשי האגפים והמנהלים יודעים מה לעשות. עוד ציינתי שמנכ"ל מצביע על דרך, מדיניות, וייקחו כמה חודשים מרגע עזיבת מנכ"ל ועד שהמערכת תפסיק לעבוד. ושעה אחר זה פוטרתי".
תבעת את העירייה?
"לא. זו לא דרכי. לצערי בהמשך קליש דיברה גם על ניקוי אורוות וריקבון שמצאה בעירייה. עד היום לא ראיתי את המיליארדים שקליש מצאה באמצעות החוקר הפרטי שנשכר על ידי העירייה. אותו חוקר שעכשיו גם תובע את העירייה בטענה שלא קיבל כסף. נצטרך לעשות בקרת נזקים ולהחזיר את שמחת החיים לעובדים שספגו עלבונות".

3 צפייה בגלריה
גדי מרגלית
גדי מרגלית
חוזר לנהל את העיר הלשישית בישראל. מרגלית
(צילום: ראובן כהן)

"קמפיין מתיש"


איך היה קמפיין הבחירות?
"היה מתיש קודם כל. יצאנו לדרך בחודש מאי אבל הכול נדחה בגלל המלחמה ונקלענו לסיבוב שני, דבר שלא היה בכל ההיסטוריה של חיפה. לצערי מועמדים לראשות עיר התאהבו בפוסטרים של עצמם, ובמקום להסיר מועמדות, נגררנו לסיבוב מיותר שיכול היה להסתיים כבר בסיבוב ראשון".
הכנסתם הרבה חברי מועצה.
"הקפנו את יהב בנבחרת צעירה שלא הייתה מורכבת מפוליטיקאים קלאסיים. לצד יהב וסופי נקש, שולבו גם איש העסקים רני בנדר, ואיש תחום השמאות אסף גוסטפרוינד, איש החינוך דני פסלר, ורבים טובים אחרים. הצעירים ירצו להוכיח את עצמם וזה טוב".
נפגשת עם מיכי אלפר לפני הבחירות.
"קיימתי פגישות אישיות עם רבים, ביניהם גם נציגי 'דגל התורה בחיפה' מיכאל אלפר. בפגישה הוא טרח להסביר למה הוא כל כך שונא את יהב שלא הסכים לתת לו מה שקליש נתנה. יהב לא היה מוכן לשמוע על קשר עם אלפר".

3 צפייה בגלריה
גדי מרגלית בפגישה עם מיכי אלפר
גדי מרגלית בפגישה עם מיכי אלפר
מרגלית והפגישה עם אלפר במהלך הבחירות
(צילום: פרטי)

קראו עוד:

לא הדאיג אתכם הסכמי עציוני והחרדים?
הדאיג. מדובר בבלוק של 11 אלף קולות במגזר החרדי. באחוזי הצבעה נמוכים מאד זה יכול להיות מסוכן. בסוף זה לא עזר לעציוני, אבל התאכזבנו מאגודת ישראל שלא תמכה ביונה אחרי כל העזרה שהעניקה לה לאורך השנים. ועדיין לא תהיה 'נקמה' בחרדים ונפעל למען כולם".
נרגש לחזור לעירייה?
"זו אחת הערים הכי מורכבות ויהיה לא פשוט לשקם את העיר. אבל בהחלט מרגש".