המשטרה עצרה תושב חיפה העובד במועדונית בבית ספר מוכר בעיר בחשד לביצוע מעשים מוגנים בקטינות בזמן שהותן במועדונית.
הפרשה פורסמה לראשונה במיינט חיפה בתחילת חודש מאי, אז הודיעה מנהלת בית הספר להורים על הפרשה המטלטלת.
1 צפייה בגלריה
מעצר
מעצר
מעצר
(צילום: shutterstock)
קראו גם: >>
עם פרסום הפרשה במשטרה נמנעו מלהגיב, אך כעת מציינים כי תושב העיר (42), עובד מועדונית בבית הספר, נעצר בחשד לביצוע מעשים מגונים בקטינות בגילאי 6-10 אשר שהו במועדונית.
עוד חושפת המשטרה כי שוטרי מפלג ההונאה ומחלק פשיעה מקוונת במחוז חוף בסיוע שוטרי מרחב כרמל ויחידת צור של שב"ס, עצרו חשוד נוסף, אחיו של עובד המועדונית, תושב הקריות (52) בחשד לביצוע עבירות פדופיליה. על פי החשד, הפר החשוד צו פיקוח מבית המשפט בכך שהחזיק בחומר פדופילי ויצר קשר עם קטינות.
בחיפוש שערכו השוטרים בביתם נתפס ציוד טכנולוגי כגון מחשבים, התקני אחסון ועוד. במהלך היום ובהתאם לצרכי החקירה יובאו החשודים בפני בית משפט השלום בעכו לדיון בהארכת מעצרם. החקירה נמשכת.
מעצר בית
עורך דינו של עובד בית הספר החשוד במעשים מגונים, עו"ד רונן חליוה, טען בדיון להארכת מעצר שהתקיים בבית המשפט המחוזי עכו, כי יש לשחרר את החשוד למעצר בית. בדיון ציין חוקר המשטרה בתיק כי החשוד נעצר לראשונה כבר בתאריך 14 באפריל. החשוד נחקר ושוחרר בתנאים מגבילים. היום (שלישי), חודש ימים לאחר המעצר הראשון, הוא נעצר שוב.
לטענת חוקר המשטרה, מסוכנותו של החשוד מצריכה את המשך מעצרו. עו"ד חליוה טען מנגד כי אין כל מסוכנות, שכן המשטרה עצרה ושיחררה את החשוד כבר לפני חודש ימים, ומאז לא ביצע שיבוש הליכים או פעל בצורה מסכנת. חוקר המשטרה טען כי מאז נוספו ראיות נוספות באשר להיקף העבירה שביצע לכאורה החשוד.
בדיון השתתפו גם הוריו של החשוד שציינו כי ייקחו אחריות על בנם, ודווחו למשטרה במידה וייבקש לצאת מהבית.
שופטת בית משפט המחוזי עכו, השופטת דנה עופר קיבלה את בקשת עו"ד חליוה, והחליטה שלא להאריך את המעצר ולאפשר מעצר בית. השופטת עופר: "הוצעה חלופתת מעצר ראויה בדמות מעצר בית מלא עם שלושה מפקחים שהם אנשים נורמטיביים. מדובר בחשוד נעדר עבר פלילי". השופטת עופר החליטה כי החשוד ישהה במעצר בית מלא בבית הוריו ובפיקוחם עד ליום 31.5.22. נאסר על החשוד כל שימוש בטלפון נייד ומחשב למשך 30 יום.
ביצוע החלטת השופטת עופר תעוכב ביום נוסף לטובת אפשרות הגשת ערעור מצד התביעה.
עו"ד רונן חליוה: "נוכח התנהלות היחידה החוקרת הרי שלא היה מקום למעצרו המחודש של החשוד ואין ספק כי בנסיבות שנוצרו ניתן למצות את החקירה גם שהחשוד אינו מוחזק דווקא מאחורי סורג ובריח".
פורסם לראשונה: 12:49, 24.05.22