היום (שני) בבוקר צעדו הורים וילדים מבית הספר הדו לשוני בחיפה מרחבת עיריית חיפה אל קרית הממשלה ומשרד החינוך.
6 צפייה בגלריה
מחאת ילדי הדו לשוני
מחאת ילדי הדו לשוני
מחאת ילדי הדו לשוני
(צילום: עמותת יד ביד)
בצעדת המחאה של ההורים והילדים שבו וקראו הצועדים לעירייה ולמשרד החינוך לעמוד בהבטחותיהם לפתוח בית ספר קבוע בחיפה לתלמידי המסלול הדו לשוני. נכון להיום, מאות תלמידים, יהודים וערבים, שמבקשים לקיים לימודים משותפים, נאלצים ללמוד במבנים שמתחלפים בכל כמה שנים. בשנותיו הראשונות של בית הספר התקיימו הלימודים בבית הספר האחמדי בשכונת כבביר, ובמהשך עברו הלימודים לבית הספר חופית בשכונת שער עלייה.

הורים ומחנכים מדגישים כי המעבר של בית הספר פוגע בבית הספר, מכניס אלמנט של אי וודאות במסלול פורץ הדרך שממילא נתקל בקשיים מול הרשויות. אם בבית הספר: "חיפה עיר של דו קיום? אז למה לא מקימים בית ספר לדו לשוני? נמאס לנו מהבטחות ריקות. מאות תלמידים רוצים בית והרשויות במקום לסייע גוררות רגליים ומעכבות קבלת החלטה. העירייה טוענת שהמשרד החינוך לא מאשר, במשרד החינוך מפנים לגורמים אחרים, והילדים וההורים באמצע. איפה ההיגיון? איפה המנהיגות?".
בבית הספר הוסיפו הדאגה: "אנחנו בבית הספר הדו לשוני הערבי יהודי בחיפה בעיצומו של משבר חמור מול עיריית חיפה ומשרד החינוך, על סף השבתה של בית הספר שלנו, ויש סכנה ממשית של נטישת משפחות והתפרקות בית הספר הדו לשוני הערבי יהודי בחיפה לקראת שנה"ל הבאה. ההורים אומרים לעצמם - עדיף ציפור חינוכית אחת ביד, מאשר בית ספר דו לשוני שפתאום מתברר שאין לו אופק ברור".

6 צפייה בגלריה
הפגנת הדו לשוני
הפגנת הדו לשוני
הפגנת הדו לשוני בחודש אפריל
(צילום ארכיון: פרטי)
זו אינה ההפגנה של תלמידי הדו לשוני, והפגנה נוספת נערכה בחודש אפריל האחרון. גם להפגנה באפריל הגיעו כ-250 תלמידים והורים ששבו ודרשו מבנה קבוע לבית הספר. אב לתלמיד: "מספרים לנו סיפורים על בניית בית ספר קבוע אבל אנחנו רואים שהנושא לא נמצא בספר התקציב העירוני. אנו מחנכים את הילדים שלנו לערכים של עזרה לזולת, חיים משותפים, כבוד הדדי. לצערי אנו לא רואים את הערכים הללו בקרב מקבלי ההחלטות שבמקום להנהיג ולקבל החלטות, מתעלמים מאות הורים וילדים".
6 צפייה בגלריה
הפגנת הדו לשוני
הפגנת הדו לשוני
הפגנת הדו לשוני
(צילום: עמותת ידי ביד)
6 צפייה בגלריה
הפגנת דו לשוני
הפגנת דו לשוני
הפגנת דו לשוני
(צילום: עמותת יד ביד)
מיכאל פרג'ון מבית הספר הדו לשוני אומר כי לבית הספר גם תפקיד חברתי משמעותי בעיר חיפה: "אני עובד עם ילדים בגיל הרך ומלווה צוותים של גננות וסייעות- יהודיות וערביות. באמת ותמים אני מאמין שהכל מתחיל בחינוך ובדיאלוג משותף. אנו מחזקים את היסודות, במעגלי שיח של הצוותים החינוכיים, הילדים הבוגרים וההורים. כדי ששיח והיכרות יוכלו לקרות בשגרה ולא רק בעתות מצוקה, עיריית חיפה צריכה לעמוד באומץ ולתת כבר בית ספר עצמאי לקהילת "יד ביד" הדו לשונית בחיפה. סביב בית ספר תוכל לצמוח קהילה הרבה יותר גדולה והמעגלים ושיתופי הפעולה עם עוד קהילות יוכלו להמשיך ולהתרחב. חיפה משוועת לכך! וזה היה צריך לקרות כבר מזמן".
6 צפייה בגלריה
רוצים בית. מיכאל פרג'ון
רוצים בית. מיכאל פרג'ון
רוצים בית ספר עצמאי. מיכאל פרג'ון
(צילום: פרטי)
6 צפייה בגלריה
הפגנת דו לשוני
הפגנת דו לשוני
הפגנת דו לשוני
(צילום: עמותת יד ביד)
עיריית חיפה: "עיריית חיפה הגישה, בתיאום עם הורי תלמידי המסלול הדו-לשוני, בקשה למשרד החינוך, על מנת שהמסלול ימשיך לצמוח בעתיד כקמפוס ייעודי לתלמידי א עד י"ב. לצערנו, משרד החינוך דחה את בקשת העיריה, וקבע כי אינו מכיר בצורך לפתוח סמל מוסד למסלול הדו לשוני מאחר ומדובר במוסד קטן. משרד החינוך הציע כי במידה ועירית חיפה מעוניינת להמשיך עם תפיסת החינוך הדו לשוני, עליה לאתר בית ספר תיכון קיים, אשר יאפשר את צמיחת המסלול בתוכו, עד לחיזוקו והוכחת יכולתו לעמוד כמוסד חינוכי בפני עצמו (כלומר, מעל 2 כיתות בשכבה). מתוך מחויבות העירייה לטיפוח החינוך הדו- לשוני בעיר, העירייה פעלה כדי לאפשר את הצמחת המסלול באחד התיכוניים בעיר, ובהתאם לכך העבירה הצעתה להורים".
משרד החינוך נמסר בתגובה: "בית ספר "יד ביד" לא עמד בקריטריונים הנדרשים לקבלת סמל מוסד מבחינת גודל המוסד, לפיכך לא ניתן לאשר את הבקשה לפתיחת בית ספר".
פורסם לראשונה: 09:04, 23.05.22