פרקליטות מחוז חיפה הגישה כתב אישום נגד עובד בכיר ברשות המסים בחיפה, והאשימה אותו בשבעה סעיפי לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים. במקביל הוגשו כתבי אישום נגד ארבעה תושבי חיפה בארבעה סעיפי מתן שוחד.
3 צפייה בגלריה
שוחד
שוחד
העובד פיתח יחסי תן וקח עם הלקוחות
(צילום המחשה: canva)
מפרטי כתב האישום עולה כי הנאשם, תושב טירת כרמל, שימש משנת 2006 כרכז החולייה המרכזית העוסקת בפקיד שומה חיפה. במסגרת סמכויותיו הרבות, ביטול קנסות למאחרים בהגשת דוחות לרשות המסים, ביטול יתרות חוב, ובעל גישה מלאה לנתוני רשות המסים אודות נישומים.
על פי כתב האישום, העובד ניצל את מעמדו, וגישתו לבעלי משרדי ראיית חשבון, יועצי מס ורואי חשבון, ופיתח מערכת יחסים של 'תן וקח' עם מי שמייצג נישומים.

3 צפייה בגלריה
שוחד
שוחד
מזומן, מוצרי חשמל ועוד מתנות
(צילום המחשה: canva)

קראו עוד:

במהלך עבודתו קיבל הנאשם טובות הנאה שמפורטות בכתב אישום בעד פעולות הקשורות לתפקידו. על פי האישום הראשון, בנובמבר 2019 קיבל העובד תמורת קידום תיק מסוים, מקלחון שהותקן בביתו על חשבון. בהמשך קיבל העובד מאותו גורם שעון בשווי 700 שקלים. העובד אף ייעץ לאותו גורם כיצד להתמודד עם רשות המסים, וזאת כשהוא בניגוד עניינים.
הגורם המשחד ביקש במספר הזדמנויות מהעובד לבטל קנסות שקיבלו לקוחותיו ולטפל בדוחות שלהם. בקשות אלו נענו בחיוב. בנוסף, העובד הסכים להביא תיק פיזי לאותו גורם משחד. "הנאשם בהיותו עובד ציבור עשה במילוי תפקידו מעשי מרמה והפרת אמונים הפוגעים בציבור, שיש בהם להביא לפגיעה מהותית באמון הציבור בשירות הציבורי, בטוהר המידות ובמילוי תפקידו, בכך שפעל כדי ניגוד עניינים וניצל מעמדו בכדי לקבל טובות הנאה", נכתב בכתב האישום.

3 צפייה בגלריה
שוחד
שוחד
הוצעו לו שירותי מין אבל הבחורה איתה נפגשה לא נראתה לו
(צילום המחשה: canva)

במקרה שוחד נוסף, העובד ביטל קנסות בהיקף של 117 אלף שקלים לרואה חשבון המייצג עשרות חברות שהתנהלו מול פקיד שומה חיפה. בתמורה הנאשם הסכים כי הגורם המשחד יממן לו שירותי זנות. הנאשם נפגש עם בחורה הנותנת שירותי זנות, אך זו לא עתה בקנה אחד עם טעמו האישי.
הגורם המשחד נתן לעובד הבכיר שקית המכילה אבקה לשיפור כח הגברא. בהמשך העובד אישר החזרי מס לאותו גורם בהיקף של 185 אלף שקלים.
לקיחת השוחד כללה על פי כתב האישום גורמים נוספים שנתנו שוחד תמורת שירותים שקיבלו מהעובד הבכיר. כך דרש וקיבל הנאשם כי יועץ מס ישלם עבורו קנסות ודוחות חניה שקיבל מעיריית טירת כרמל. בתמורה העובד זירז את הטיפול בתיקיו של היועץ המשחד. העובד דרש כי היועץ ישלם גם על מוצרי חשמל, ביניהם טלוויזיה 75 אינטש, מזגן, ג'קוזי ומקרר בשווי כולל של 15,200 שקלים. הנאשם לא הסתפק בכך וקיבל גם מיכל 16 ליטר של שמן זית ושתי צנצנות זיתים.
בסעיפי אישום נוספים מואשם העובד כי עשה ניצל את גישתו למחשבי רשות המסים, צפה במידע, לרבות מידע מודיעיני, ופעל בתיקים בניגוד עניינים בין האינטרס הציבורי ואינטרס מקורביו.