ליחידת צנתורי המוח בבית החולים רמב"ם התווספו 2 צנתרים בכירים, וכעת מונה היחידה 3 צנתרים: ד"ר איתן אברגל, ד"ר גיל צור, וד"ר שמעון מימון.
3 צפייה בגלריה
מימין לשמאל - ד"ר אברגל, ד"ר צור, ד"ר מימון
מימין לשמאל - ד"ר אברגל, ד"ר צור, ד"ר מימון
שלושת 'הטנורים': מימין לשמאל - ד"ר אברגל, ד"ר צור, ד"ר מימון
(צילום: רמב"ם)
למהלך הוספת מצנתרי מוח ברמב"ם עשויה להיות השפעה אדירה ומצילת חיים על הציבור בכלל ותושבי הצפון בפרט.
דוח מבקר המדינה קבע כי יש מחסור אדיר במצנתרי מוח בצפון ובדרום המדינה, וזאת בהשוואה למצב במרכז הארץ. בשל המחסור במצנתרים, תושבי הצפון המגיעים באמבולנסים מבתיהם עם אבחנה של שבץ מוחי, עשויים להישלח לבית חולים מרחוק מביתם בגלל שבבית החולים הסמוך אין מצנתר מוח במשמרת.
גם ברמב"ם, בית החולים העל אזורי, עבד עד לאחרונה רק צנתור מוח אחד. למיותר לציין כי הוא לא יכול היה לעבוד ב-3 משמרות 7 ימים בשבוע, ולכן גם מרמב"ם הופנו חולים לבית חולים אחרים.
כעת ברמב"ם מובילים מהפכה במסגרתה תוגברו המצנתרים, ומעכשיו יעבדו 3 מצנתרים בכירים ויאפשרו כיסוי 24/7 בבית החולים העל אזורי.

3 צפייה בגלריה
צנתור מוח מציל חיים
צנתור מוח מציל חיים
צנתור מוח מציל חיים
(צילום: canva)

קראו עוד:

הנהלת רמב"ם "הרימה את הכפפה" בשני תחומים עיקריים כדי לתקן את התמונה שהצטיירה בדו"ח המבקר, והחל מהחודש עובדים ביחידת הצנתור המוחי בניהולו של ד"ר איתן אברגל עוד שני מצנתרי מוח בכירים - ד"ר גיל צור שנקלט ברמב"ם בחודש שעבר, וד"ר שמעון מימון - מצנתר מוח בכיר וותיק שעבד בעבר ברמב"ם ושב ליחידה לתגבר אותה.
בנוסף לכך, החליטה הנהלת רמב"ם להרחיב באופן משמעותי את האשפוז והטיפול הממוקד בלוקים בשבץ מוחי. לשם כך ברמב"ם הוקמה במקביל ובנוסף למחלקת הנוירולוגיה הרגילה, גם מחלקה ייעודית לטיפול בלוקים בשבץ מוחי, בניהולה של ד"ר אסטל עמנואל סאימן. בכך הפך המערך הנוירולוגי ברמב"ם לגדול בישראל.

3 צפייה בגלריה
צנתור מוח מציל חיים
צנתור מוח מציל חיים
"טיפול בשבץ מוחי תלויה בכוח אדם איכותי"
(צילום: canva)

ד"ר אברגל: "היכולת לספק שירות של צנתור ללוקים בשבץ מוחי כל יום במהלך החודש, הייתה שאיפה ארוכת שנים שלנו, שהייתה תלויה כמובן בזמינות כח אדם איכותי. כעת אנחנו שלושה מצנתרים. אני מאחל כמובן בריאות שלמה לתושבי הצפון, אבל במקרה של אירוע רפואי של שבץ המחייב צנתור דחוף - אנחנו פה כדי לתת את השירות הטוב והמקצועי ביותר ברמה ובתדירות המקובלת במרכז הארץ".