קונסול רוסיה בישראל איגור פופוב ביקש להיפגש עם נציג עיריית חיפה. אל פופוב נשלח חבר מועצת העיר ניר שובר. בפגישה בין השניים העביר פופוב מכתב לראש העיר עינת קליש, בו הוא מבקש להוריד מסדר היום של מועצת העיר את הצעות של חבר מועצת העיר קיריל קארטניק, בה הוצע לקרוא לרחוב בעיר על שם נשיא אוקראינה ולדמיר זלנסקי.
3 צפייה בגלריה
ניר שובר וקונסול רוסיה בישראל
ניר שובר וקונסול רוסיה בישראל
ניר שובר וקונסול רוסיה בישראל
(ניר שובר)
המפגש בין שובר ופופוב התקיים בסוף השבוע, בעיצומה של התקפה נוספת של רוסיה באוקראינה, פגיעה במבנים אזרחיים, גילוי קברי אחים, ומנוסה של מעל למיליון פליטים אוקראינים.
שובר אומר ל"מיינט חיפה": "הפגישה הייתה ביוזמתו של הקונסול. הוא ציין כי יש לפעול נגד ההפגנות האלימות שהתקיימו מחוץ לקונסוליה בחיפה. בהפגנות אלו נרשמה אלימות, פוטין השווה להיטלר ועוד. באשר לעניין הצעת הסדר, אכן הועבר מכתב לעירייה, בה ציין פופוב כי לא נכון יהיה לקורא לרחוב הפרסים בו נמצאת הקונסוליה על שם נשיא אוקראינה זלנסקי".
שובר הוסיף כי "כולנו עם אוקראינה, אך יש למנוע אלימות בכל דרך. באשר לרחוב על שם זלנסקי, הרי שהנושא נמצא באחירות ועדת השמות ולא בתחום אחריותה של קליש, ולכן היא אינה קשורה לזה" .
3 צפייה בגלריה
מכתב קונסול רוסיה לקליש
מכתב קונסול רוסיה לקליש
מכתב קונסול רוסיה לקליש בנושא זלנסקי
(ניר שובר)
חבר מועצת העיר קיריל קארטניק, שהצעתו התפסמה לראשונה ב"מיינט חיפה", מביע תדהמה מעיתוי הפגישה עם פופוב, והנכונות לאפשר לו להעביר מסרים שכאלה לראש העיר.
קארטניק פנה היום (ראשון) לקליש וציין כי "מדובר בהתנהלות שגויה וכזו הפוגעת בעיר חיפה ובעיריית חיפה".
קארטניק לקליש: ״לפני מספר ימים הגשתי לך הצעה לסדר היום של מועצת העיר - לקרוא אחד מרחובות חיפה על שם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. מטרת הצעה זו היא להביע את הזדהותם של תושבי העיר עם ההתנגדות ההרואית שהעם האוקראיני, בהנהגת הנשיא זלנסקי, מעמיד היום מול הכובשים האכזריים. ציפיתי שהצעה זו תידון באחת הישיבות הבאות של מועצת העיר, שכן רק חברי מועצת העיר יש זכות לקבל או לדחות את הצעתי".
3 צפייה בגלריה
קיריל קארטניק
קיריל קארטניק
קיריל קארטניק
(מיכה בריקמן)
קראו גם: >>
קארטניק ממשיך בפנייתו לקליש" "במקום להסביר לקונסול בנימוס כי בקשה זו אינה חוקית, שכן מדובר בניסיון להתערב בצורה גסה בעניינינו הפנימיים, התקבל המכתב ממנו. ממתי דעתו של דיפלומט זר לענייני עירנו חשובה לראש עיריית חיפה? האם כבר הפכנו למושבה של הפדרציה הרוסית? תושבי חיפה לא יכולים להביע את דעתם על המלחמה באירופה ללא אישור של מוסקבה?".
כל החדשות והעדכונים במיינט חדשות חיפה.
פורסם לראשונה: 14:17, 13.03.22