בבית הספר אליאנס התקיים הבוקר (ראשון) מפגש בו השתתפו משפחות שכולות יהודיות, ומשפחות פלסטיניות שילדיהם נהרגו במהלך לחימה בישראל, ביניהם מי שהוגדר על ידי המדינה כמחבלים.
3 צפייה בגלריה
הפגנה מול אליאנס
הפגנה מול אליאנס
הפגנה מול אליאנס
(אלי דבי)
קראו גם: >>
המפגש הטעון אינו מקובל על חלק מהמשפחות השכולות, ואלו קוראים לביטול מפגשים עתידיים המשווים את השכול היהודי לזה הפלסטיני.
אלי דבי, יו״ר ועדת שיקום ורווחה ביד לבנים ומייסד ארגון אחים שכולים "לנצח אחי" שאיבד את אחיו צדוק ומאז פועל על מנת שהאחים השכולים יוכרו גם הם לצד ההורים השכולים היה מזועזע לשמוע על המפגש הצפוי.
דבי: ״אני מתכוון לפנות לשאת החינוך ד״ר יפעת שאשא ביטון ולעדכן אותך לגבי המפגש. אני לא מאמין, שמפגש כזה יכול להתקיים. אני אפנה באופן מיידי להנהלת בית הספר אליאנס ולארגון יד לבנים. לא ייתכן להשוות את הכאב שלנו על מותם של חללי צה״ל ומה שמרגישים הורים של פלשתינאים, שבחלק מהמקרים יצאו כדי לפגע״.
3 צפייה בגלריה
הפגנה מול אליאנס
הפגנה מול אליאנס
הפגנה מול אליאנס
(אלי דבי)
דבי מדגיש כי הוא שכל דוד ואח במאבק על תקומת המדינה. דבי: "גייסתי 2 חיילים לקרבי כדי שנמשיך להתקיים במדינה בבטחה. אני פועל ללא לאות במערכת החינוך למען גיוס לקרבי ופתאום מגיעים קבוצה שנכנסת לתוך לב מערכת החינוך כדי להסית נגד. לא אשתוק על הסוגיה גם אם נצטרך לצאת להפגין".
3 צפייה בגלריה
אלי דבי
אלי דבי
אלי דבי
(אלעד גשגורן)
במשרד החינוך מסרו בתגובה: "תכנית "פורום המשפחות השכולות" נמצאת במאגר התוכניות המאושרות על ידי משרד החינוך. הנהלת בית הספר והצוות החינוכי קיימו עם התלמידים מפגשי הכנה לקראת השיח שיתקיים עם הפורום. את המפגש מלווים הנהלת השש שנתי, הרכזת החברתית והמחנכים. לצד מפגש זה, בית הספר מקיים מפגשים רבים ונוספים עם מגוון רחב של אישים המייצגים את קשת העמדות של החברה הישראלית".
כל החדשות והעדכונים במיינט חדשות חיפה.
פורסם לראשונה: 11:36, 13.03.22