השר גדעון סער ערך ביקור בחיפה ונפגש עם המועמד לראשות העיר דוד עציוני. סער חזר והצהיר כי הוא תומך בריצתו של עציוני ויפעל לסייע.
3 צפייה בגלריה
הולכים יחד. עציוני וסער
הולכים יחד. עציוני וסער
הולכים יחד. עציוני וסער
(צילום: שרון צור)



"אלו בחירות מכריעות עבור חיפה", אמר סער ל"מיינט חיפה", "לצערי במהלך כמה עשורים אנו עדים לשקיעתה של העיר חיפה, שהייתה בירת המטרופולין. ובשנים האחרונות אנו רואים המשך התדרדרות של חיפה, לא רק בהשוואה לערי המרכז הגדולות, אלא גם בהשוואה לערים במטרופולין חיפה עצמו. זהו תהליך מסוכן לא רק לחיפה אלא למטרופולין כולו ולמדינת ישראל".
השר סער, חבר בממשלה ושר הפנים לשעבר, מזכיר כי הוא מכיר היטב את בעיותיה של חיפה כפי שלמד עליהם במסגרת תפקידיו הממשלתיים.
"העתיד של חיפה חייב לכלול מרכיב של יצירת מקומות עבודה איכותיים בעיר, כך שצעירים לא יצטרכו לנסוע או לעבור למרכז הארץ", אומר השר סער, "יש לעצור את הזליגה המתמשכת של אוכלוסייה איכותית מהעיר, וכזו יש לא מעט בחיפה בזכות אוניברסיטה, טכניון ומוסדות אקדמיה נוספים".

3 צפייה בגלריה
הולכים יחד. עציוני וסער
הולכים יחד. עציוני וסער
"להעלות את חיפה על מסלול צמיחה". עציוני וסער
(צילום: שרון צור)

על פי השר סער, חיפה יכולה לעלות על נתיב הצלחה וצמיחה. "חייבת להיות בחיפה מנהיגות שתציב יעדים שאפתניים ושתוכל לעבוד יחד על הממשלה", ציין השר סער, "כרגע אני רואה רק אפשרות אחת למנהיגות שכזו, והיא דוד עציוני בו אני תומך. דוד הוא צעיר ומנוסה עם הרבה אנרגיות חיוביות, שכבר כיהן כבכיר במשרד ממשלתי ומכיר היטב את המערכת. יש יכול לקחת את חיפה קדימה".
סער שמכיר היטב את יונה יהב, מתייחס ליהב ואומר כי חיפה צריכה להתקדם. "אני מכבד את יהב ועשייתו למען העיר", אומר סער, "אני מיודד עם יהב שהתארח אצלי יותר מפעם אחת. אבל יהב תרם את חלקו לעיר בעבר, אבל העתיד שייך לדוד. היה ליהב 15 שנים ומספר קדנציות לתרום את חלקו ולהוביל תהלכים שחלק מתוצאותיהם ראינו בעשורים האחרונים, אבל כעת יש פה הזדמנות אמיתית לחיפה ללכת קדימה. סייעתי ועבדתי עם יהב בעבר מתוקף תפקידי בממשלה, כעת לדוד יש קו ישיר אליי ואנו מדברים על נושאי תעסוקה, חינוך וסביבה וכיצד מובילים את חיפה למקום יותר טוב".

3 צפייה בגלריה
יהב
יהב
"עבדתי עם יהב אבל העתיד שייך לעציוני". יהב
(צילום: גביש מדיה)

קראו עוד:

האם המלחמה תגיע לחיפה?
"אני מברך את דוד על נושא המיקלוט והכשרת מקלטים בעיר. יש לנו מחויבות לתושבי קו העימות ואני מקווה כי אלו יוכלו לחזור במהרה לבתיהם. כדי להימנע ממלחמה בצפון הצבנו יעדים, ביניהם שכוח רדואן יסוג צפונה וזה כבר קרה, ושלאורך הגבול תישמר שגרה שקטה. אני מעריך כי יש אפשרות להסדר בצפון. ועדיין, המלחמה היא ממלכת אי הוודאות והכל יוכל לקרות. אדגיש כי אין חוסר ודאות בנחישות של ממשלת ישראל להשיג את כל היעדים שהצבנו לעצמנו".
איך ייגמרו הבחירות בחיפה?
"בפוליטיקה למדתי שלא כדאי להיות נביא, אבל מקווה שתהיה הכרעה בסיבוב ראשון. אם אצטרך אגיע גם לסיבוב שני. אני מכיר את דוד הרבה שנים כאדם מנוסה העומד ביעדים שלו. זה דור הניצחון שיחזיר את חיפה למעמדה ויחזיר את הצעירים והכוחות החזקים לחיפה".
דוד עציוני: "אני שמח שגדעון תומך, עוזר ומייעץ לאורך כל הדרך לי ולתושבי חיפה. יש לנו שותף להרבה שנים ויחד נשיב את חיפה לגדולתה. חיפה הולכת קדימה".