מניין הפצועים וההרוגים ברעש האדמה בטורקיה ממשיך להתעדכן. בתוך כך, ראש עיריית חיפה עינת קליש ביקשה להוציא משלחת חילוץ לטורקיה, משלחת הכוללת מספר מתנדבים ועלות כוללת של 160 אלף שקלים.
3 צפייה בגלריה
תרגיל רעידת אדמה בחיפה
תרגיל רעידת אדמה בחיפה
משפחת החילוץ של חיפה בתרגיל
(צילום: לאוניד רזניק אגף הביטחון וחירום - עיריית חיפה)
קליש צינה כי המשלחת תמנה 13 מתנדבים ומתנדבות מאומנים, שעם הגעתם לאיזור האסון, יחברו לחברת "מגן" הישראלית, בה הם מתאמנים מידי שנה, ואשר משלחת מטעמה כבר נמצאת בשטח.
עוד ציינה קליש כי הציוד שייקחו עימם חברי המשלחת אמור היה לכלול ביגוד תרמי, לרבות: מעילים, גרביים, חולצות, כפפות, שקי שינה המותאמים ללינה במזג אוויר קר, פנסים נעליים, מזרנים ועוד.
בעקבות הודעת קליש על הכוונה להוציא משלחת חילוץ מחיפה לטורקיה, חברי אופוזיציה הביעו התנגדות וסירבו לאשר מימון חריג של 160 אלף שקלים.

3 צפייה בגלריה
תרגיל רעידת אדמה בחיפה
תרגיל רעידת אדמה בחיפה
תרגיל רעידת אדמה בחיפה
(צילום: לאוניד רזניק אגף הביטחון וחירום - עיריית חיפה)

בין המתנגדים להוצאת המשלחת חברי המועצה סופי נקש (יו"ר ועדת הכספים), צביקה ברבי (מחזיק תיק הרווחה), אלי בן דיין, יואב רמתי וסגן ראש העיר שמשון עידו.
חבר המועצה צביקה ברבי: "כנראה שהיא חיה בבועה שהיא לא מבינה את הבעיות של העיר חיפה לפני שהיא משתמשת בכספי הארנונה. יש אסון בעיר, כמו רחוב התשעה שהמבנים שם קורסים. הכבישים קרועים וזה לא משנה אם זה 10 שקל או 160 אלף שקל, סדר העדיפויות של קליש צריך להשתנות. אף אחד לא ביקש ממנה לעשות את זה. מדינת ישראל הוציאה משלחת, שתטפל קודם בבעיות של חיפה לפני שהיא לוקחת את הכסף של חיפה".
חברת המועצה סופי נקש: "מדינת ישראל שלחה משלחת מטעמה עם צוותי חילוץ, רפואה ציוד רפואי וכו'. עיריית חיפה מוזמנת להציע את אנשי אגף הביטחון המיומנים למי מטעם מדינת ישראל שמופקד על המשלחת כמתנדבים מטעם המדינה. בד"כ מדינות שולחות מתנדבים ולא רשויות על חשבון משלם המיסים. אני מציעה לראש העיר להפסיק עם הפופוליזם בכסות ההומניטריה וטוב תעשה אם תתרכז בעיר חיפה. תקציבי העיר אמורים להיות מנותבים לתוך העיר. כשפרצה המלחמה באוקראינה התקציבים הופנו לקליטת עולים כאן ולא לשליחת משלחות או ציוד. נכון לרגע זה אני לא מאשרת".

3 צפייה בגלריה
תרגיל רעידת אדמה בחיפה
תרגיל רעידת אדמה בחיפה
המתנדבים מחיפה לא יגיעו לטורקיה. צוות הסיוע מחיפה
(צילום: לאוניד רזניק אגף הביטחון וחירום - עיריית חיפה)

קראו גם:

חברת המועצה הילה לאופר: "פרופורציה. לא אישרתי ולא לא אישרתי. אני משאירה את ההחלטה לשאר חברי המועצה. אני חושבת שחיפה צריכה להיערך לקראת חלילה ולהשקיע את כל הכוח והתקציבים לעניי עירך. זה אסון כואב ועצוב אבל אני לא יכולה לקבל את ההחלטה הזו מה גם שלמיטב ידיעתי נערכה שיחה עם אחד המתנדבים שאמר שזה בכלל לא ישים להוציא משלחת מהרגע להרגע. זה נראה כמו פופוליזם טהור ומרושע של ראש העיר שמנסה כאילו להציג החלטה וחמלה ואנושיות שזה לא ישים ועכשיו היא מוחאת כפיים לאלה שהתנגדו לזה. שתדאג לעניי עירה."
ראש העיר עינת קליש צייצה בטוויטר: "תשאלו עד כמה נמוך אפשר לרדת בפוליטיקה המקומית? אתמול בערב שוחחתי עם חברי משלחת החילוץ החיפאית, שביקשו תקציב זעום מעיריית חיפה על מנת לצאת היום לטורקיה ולסייע בחילוץ לכודים ובהצלת חיי אדם. לצערי, חברי מועצה מהאופוזיציה התנגדו להעברת התקציב הקטן לטובת הוצאת המשלחת, בגלל שיקולים פוליטיים ופופוליסטיים. לדאבוני המשלחת לא תצא להציל חיים. הוצאת המשלחת משמעותית גם כדי שחבריה יצברו ניסיון חשוב בחילוץ אמת, וגם כאות תודה לטורקים שב 2016 שלחו מטוסי כיבוי להשתלט על השריפה שפרצה בכרמל. אוי לבושה".