איך גררה הופעתו של אייל גולן עימות בין ראש העירייה לפרקליטות? להופעה בשבוע שעבר בהיכל הספורט ברוממה הגיעו אלפים, ובשל מצוקת החנייה החליטו חלקם לחנות על מדשאות ומדרכות. חולקו קנסות רבים, ובסיום ההופעה גילו בעלי רכבים כי היא עלתה להם הרבה יותר משחשבו.
3 צפייה בגלריה
יש דוחות? גולן וקליש
יש דוחות? גולן וקליש
יש דוחות? גולן וקליש
(צילום: אלכס קולומויסקי, ראובן כהן)
בעקבות פניות רבות לעירייה, נשלחה הודעה מהעירייה לניידי הנהגים לפיה יבוטלו דוחות חניה לחלק או לכל בעלי הרכבים.
וזו לשון ההודעה שנשלחה: "הודעה בדבר קבלת דו"ח במתחם היכל הספורט רוממה חיפה - הופעה של אייל גולן. ראש העיר הנחתה הערב את מנכ"ל העירייה לבטל באופן חד פעמי את דו"חות החניה שנרשמו במתחם. לדוחות שניתנו יתקבל ביטול אוטומטי. אם בכל זאת לא יתקבל ביטול, ניתן לפנות במכתב דרך האתר של עיריית חיפה והוא יקבל אישור על ביטול הדו״ח".
אלא שלאחר הודעת הביטול הגורפת, נעשתה פניה בנושא לפרקליטות המדינה, וזו השיבה בצורה ברורה כי לא ניתן לבטל דוחות חניה.
וכך כתבו בפרקליטות לעיריית חיפה: "המחלקה להנחיית תובעים מוסמכי היועץ המשפטי בפרקליטות המדינה, מבהירה לעיריית חיפה כי ראש העיר אינה מוסמכת להורות על ביטול דוחות חניה. ההודעה נשלחה ללשכה המשפטית בעיריית חיפה בעקבות הנחיית ראש העיר חיפה לבטל באופן גורף את כלל הודעות הקנס שהוטלו על בעלי רכב שחנו שלא כדין בקרבת מקום הופעתו של אייל גולן שנערכה לאחרונה בעיר.
"בפנייתה של עו״ד רינת חנוך מהמחלקה להנחיית תובעים, נכתב כי הנחייתה של ראש העיר קליש אינה עולה בקנה אחד עם הוראות החוק, המחייבות שכל בקשה לביטול הודעת קנס תועבר לבחינת התובע העירוני".

3 צפייה בגלריה
דוח חניה
דוח חניה
דוח חניה
(צילום: אלכס קולומויסקי)

בעיריית חיפה מסרו בתגובה כי "הנחיית ראש העיר בנוגע לביטול דו"חות חניה בזמן ההופעה שנערכה ביום חמישי בהיכל הספורט ברוממה תקפה רק לאילו שהחנו לאורך הכביש, באישור קציני המשטרה שנכחו במקום. ההחלטה הסופית לביטול הדו"חות היא בידיו של התובע העירוני שיבחן כל דו"ח לגופו.
"ראש העיר והמנכ"ל ימליצו לתובע להתחשב בנסיבות החריגות. בכל מקרה וכפי שצויין בהודעה שהוצאנו בחמישי - דו"חות שניתנו לנהגים שהחנו בפראות על מדשאות ציבוריות ואיי תנועה - לא יבוטלו".

3 צפייה בגלריה
שרית גולן שטיינברג
שרית גולן שטיינברג
שרית גולן שטיינברג
(צילום: נחום סגל)

קראו גם:

למרות הודעת העירייה כי תבטל ובהמשך שלא תבטל, חבר מועצת העיר עו"ד שרית גולן שטיינברג הגישה שאילתא, בה היא תוהה נעשה שימוש פסול במאגרי העירייה כדי לשלוח את ההודעות לבעלי הרכבים.
וכך לשון השאילתא: "בהמשך להחלטתה הבלתי חוקית של ראש העיר לבטל דוחות חניה באופן גורף כעולה מהודעת פרקליטות המדינה המובאת כאן, אבקש לקבל הבהרות נוספות: ראש העיר לא רק שלא הסתפקה בהנחיית מנכ"ל העירייה לבטל דוחות חניה שניתנו ביום חמישי האחרון 2/2/2023 לבאי המופע בהיכל רוממה, הרי שהתברר שנשלחה הודעת טקסט לטלפונים של משתתפי המופע, ככל הנראה תוך שימוש במאגר המידע של קופת הכרטיסים שמכרה הכרטיסים למופע.
"חמור מכך, ההודעה למשתתפים כללה בתוכה אמירה ולפיה ביטול הדוח נעשה בהנחיית ראש העיר מה שנחזה להיות תעמולת בחירות לטובת ראש העיר.
"לאור זאת, עו"ד שטיינברג מבקשת להשיב: כמה הודעות נשלחו במסגרת השימוש במאגר המידע. מי אוחז במאגר המידע הנ״ל? האם השימוש במאגר המידע נעשה לפי חוק הגנת הפרטיות לטובת פירסום הודעה זו? האם היועצת המשפטית נתנה אישורה לפרסום הודעה זו בטרם נעשה השימוש במאגר המידע?".
פורסם לראשונה: 14:52, 07.02.23