הקשר העמוק, החם והמיוחד בין הסטודנטית הדר יצחק ל'ילדת הפר"ח' שלה רואן מונזר מוכיח שאפשר לגבור על כל הפערים, לחיות בדו קיום אמיתי בין ערבים ליהודים ואפילו לגרום לילדה בת 8 להפסיק להירתע מחיילים, גם בזמן מבצע צבאי ומהומות קיצוניות. "בעיניי לא צריך לייחל לשינוי, צריך לעשות אותו והשילוב בין שני עולמות שונים לגמרי יוצרים דברים קסומים", אומרת יצחק.
1 צפייה בגלריה
הדר יצחק והחניכה רואן מונזר
הדר יצחק והחניכה רואן מונזר
הדר יצחק והחניכה רואן מונזר
(צילום: פרטי)
היא בת 24, חזרה מטקסס לפני שנה "בזכות" הקורונה והחלה ללמוד מנהל עסקים באקדמית נתניה. במקביל ללימודיה החלה לחנוך במסגרת פרויקט פר"ח את רואן בת ה-8 מקרית אתא, בנוסף היא עובדת בפר"ח טכניון (לא קשור שהיא לומדת בנתניה) בתור רכזת אחראית על 36 סטודנטים שחונכים ילדים בבתי הספר גורדון, דגניה ומגנים בקרית חיים.
במסגרת חונכות של 120 שעות, הדר ורואן החלו להיפגש בנובמבר אולם יצחק אף הרחיבה את המלגה בעוד 20 שעות כדי שיהיה להן עוד זמן יחד. המפגשים פרונטליים ומתקיימים פעמיים בשבוע. הן מבשלות הרבה ונהנות יחד בבית או בחוץ ממגוון מאכלים, רוכבות על סוסים, משוחחות הרבה ולעומק על דו קיום, על כך שרואן מגיעה ממקומות שונים מאוד מהנורמות שיצחק גדלה בהן. "פתחתי אותה לעולם חדש, נוצר בינינו קשר מדהים, היא נכנסה אלי הביתה הכרתי לה תרבות אחרת", סיפרה יצחק.
"כשהיו אזעקות בתקופת מבצע 'שומר חומות' היא אמרה לי שהיא שונאת חיילים כי היא ראתה חיילים בנצרת", הוסיפה יצחק, "אמרתי לה 'אבל את יודעת שגם החיילים האלו שומרים עלייך כמו שהם שומרים עלי' והיא התרצתה. או שפתאום אני חושפת אותה למקומות ציבוריים שאני חיה בהם יותר. לעולם האפשרויות. פתאום היא רואה שכל האפשרויות פתוחות בפניה ושאין שום דבר שיכול לעצור אותה. בשביל ילדה בכיתה ג' שגדלה במורכבות כזו, שלומדת בבית ספר של יהודים זה לא פשוט ההשתלבות הזו".
הקשר הקרוב עובר גם בין המשפחות. חגית יצחק אמה של הדר, יועצת שיווקית בעברה וכיום בעלת ביתא עיצובים בצ'ק פוסט עם בעלה שרון, לא מפסיקה לקנות לרואן מתנות, לפנק אותה ולתרום לה תכשיטים ודברים יפים. גם הדר ואיסרא קרובות מאוד, "הקשר מדהים. אנחנו מדברות כל יום, אני שולחת לה ולמשפחה תמונות בלייב מכל מפגש ופעילות שלנו. החיבור הוא כל כך עמוק שהבדלי הדת לא נפגשים כאן. רק אהבת חינם", מסכמת הדר.