בית המשפט השלום חיפה דן היום (שני) בטיעונים לגזר הדין בעניינו של חבר מועצת העיר חיפה ניר שובר. שובר הורשע בעבירות מס שביצע בשנת 2017 כבעליו של בית קפה.
2 צפייה בגלריה
ניר שובר
ניר שובר
ניר שובר
(צילום: שרון צור)
על פי פרוטוקול בית המשפט, השופט שלמה בנג'ו שמע את טיעוניו לעונש של שובר, עו"ד יואל גולדברג ועדים נוספים שהוזמנו להעיד על פעילותו של שובר. עו"ד חמודי מסרי העיד כעד אופי שהוא יו"ר ועד שכונת ואדי ניסנאס, וחברו של שובר. עו"ד מסרי הצהיר כי שובר פעל להוספת פחי אשפה בשכונה, הוסיף ספסלים, תורם למרכז הקהילתי, תורם בחגים, תרם אריזות אוכל וביגוד לילדים. ניר הוא דמות חיפה שמהווה גשר לשלום".
לאורך כל הדיון שבה ודחתה התובעת המייצגת את משרד האוצר בתיק, כל בקשה להמרת גזר הדין ועיכוב נוסף בהליכים, תוך שהיא מדגישה כי נותרו חובות למס הכנסה, קנסות מינהליים ואחרים.
עו"ד יואל גולדברג שב וטען כי קיימת אפשרות כי במידה ונאשם יישלם קנס מינהלי, יימחק כתב האישום נגדו. עו"ד גולדברג טען כי גם אם הפרקליטות מתעקשת, בית המשפט יכול לבטל את ההרשעה במידה וישתכנע על ידי תסקיר ועדות אופי ואף המלצה שצורפה בשם ראש העיר עינת קליש רותם.
2 צפייה בגלריה
ראש העיר עינת קליש רותם
ראש העיר עינת קליש רותם
תמכה בשובר. ראש העיר עינת קליש רותם
(צילום: ראובן כהן)
קראו גם: >>>
עו"ד גולדברג הוסיף בדיון כי שובר, ושותפו לעסק, נקלעו בתום לב לקריסה כלכלית במהלך ניהול לגיטימי של בתי קפה. לדבריו, החלטה אומללה להרחיב את העסק והקמת בית קפה נוסף ברחוב דרך הים הביאה אותם להשקעות שגרמו להעדר נזילות ושקיעה בחובות. עוד הוסיף כי שובר עם משפחה נורמטיבית ואב לילדים, ועל התביעה להתחשב וללכת לקראתו.
על פי הפרוטוקול מדיון בית המשפט, חבר המועצה שובר העיד כי הוא רואה בעבודתו שליחות ציבורית, מאז 2018 כשנכנסה לתפקידה ראש העיר קליש. עוד ציין כי נכנס למועצת העיר בעקבות מינויה של נעמה לזימי לחברת כנסת, ומאז הוא ויתר על תפקידו כעוזר ראש העיר וכעת חי מדמי אבטלה. "אני מבקש בשביל הילדים שלי, בשביל המשפחה".
נציגת המדינה שבה והתנגדה לקיים תסקיר של שירות מבחן, אך השופט בנג'ו חשב אחרת.
החלטתו של השופט שלמה בנג'ו: "לאחר ששבעתי את טיעוני ההגנה לעונש, וכן את הנאשמים, סבורני כי לא אעשה מלאכתי נאמנה, אם לא אפנה את השניים לקבלת תסקיר של שירות המבחן בעניינם, טרם אגזור את דינם. אשר להתנגדות התביעה, לא ארחיב, אך אציין כי אין דעתי כדעתה. לפי סעיף 37 לחוק העונשין, משהורשע אדם, כל אדם, ובכלל זה הנאשמים, רשאי בית משפט לפני שיגזור את דינו לדרוש תסקיר בכתב של קצין מבחן, אשר יתייחס למכלול נסיבותיו האישיות ובכלל זה עברו של הנאשם, מצבו המשפחתי, מצבו הכלכלי, הבריאותי ונסיבות נוספות".
השופט בנג'ו דחה את המשך הדיון לסוף חודש פברואר 2021 ועד אז יימסר תסקיר שירות המבחן.
פורסם לראשונה: 15:21, 29.11.21