האחים והאחיות ברמב"ם קיימו עצרת מחאה והשביתו את פעילותם למשך שעתיים (ראשון 11:00-13:00) על רקע מקרה האלימות הקשה ביום שבת נגד הצוות הרפואי בבית החולים.
1 צפייה בגלריה
הפגנה נגד אלימות ברמב"ם
הפגנה נגד אלימות ברמב"ם
הפגנה נגד אלימות ברמב"ם
(פרטי)
קראו גם: >>>
ביום שבת בשעות הערב, התרחש אירוע אלימות חמור כלפי 3 אחיות ורופא בביה״ח רמב"ם. במהלכו, הם הותקפו על ידי משפחה של חולה אונקולוגי שנדרש לטיפול רפואי מיידי. כשהצוות הרפואי החל לתת למטופל את הטיפול, המשפחה תקפה אותם באלימות פיזית מילולית, אשר מנעה מהם לטפל במטופל. לאחר מספר דקות, המטופל נפטר.
״מדובר באירוע חמור שמערער את ביטחונם ומצבם הנפשי של הצוות הרפואי", אמרה מרינה בורוביצ׳יק, אחות אחראית במחלקה האונקולוגית בה התרחשה התקיפה ״המצב בו אנו חשופים לאלימות כזו, חייב להיפסק מייד״.
יו"ר הסתדרות האחים והאחיות אילנה כהן: ״נגיף האלימות מתפשט ומשתולל במערכת הבריאות וממשלת ישראל עומדת מנגד ומפקירה את האחים האחיות והצוותים הרפואיים. האם מחכים שהאלימות תגבה חיי אדם חס וחלילה? אני אומרת באופן חד וברור, במידה וממשלת ישראל לא תפעל ליישם לאלתר את ההסכם למיגור האלימות באופן מלא כולל איוש של כלל המאבטחים והשוטרים בבתי החולים בקהילה ובריאות הציבור וכן החמרת הענישה כלפי אלו הפועלים באלימות, אנו נשבית את כל מערכת הבריאות.ביטחונם של האחים והאחיות אינו הפקר".
פורסם לראשונה: 11:56, 28.11.21