לפנות בוקר (שלישי) שוגר מסוריה טיל נ"מ מדגם SA-5 מתוצרת רוסיה, שחלף מעל העיר חיפה, והתפוצץ מעל חופי הים בלי שנגרם נזק. הטיל נורה בעקבות תקיפה של צה"ל בסוריה. כך על פי דיווחים בערוצי תקשורת בישראל ובסוריה. בצה"ל מסרבים להתייחס לאירוע החמור.
2 צפייה בגלריה
מערכת טילים SA5
מערכת טילים SA5
מערכת טילים SA5
(צילום: Sergei Fokin / Shutterstock)
יו"ר איגוד ערים הגנת הסביבה חיפה עו"ד שרית גולן שטיינברג: "התעוררנו הבוקר לדיווח נוסף על הסכנות המיידיות בנוכחותם של המפעלים הפטרוכימיים במפרץ חיפה. זוהי תזכורת נוספת לסכנות במקרה של תקיפת טילים על אזור מפרץ חיפה הרווי באתרים פטרוכימיים המהווים יעד אסטרטגי לאוייבי ישראל. מדינת ישראל לא יכולה להמשיך להפקיר את ביטחונם של כמיליון אזרחי מדינת ישראל. לצד סיבות רבות המצדיקות את סגירת בז״ן וגרורותיה ניצבת בראש הסיבה הבטחונית של סיכון בטחוני ממשי ואמיתי לפגיעה בעשרות אלפי אדם במקרה של ירי טילים לכיוון המפעלים".
2 צפייה בגלריה
מפרץ חיפה
מפרץ חיפה
לא היינו רוצים טילים באזור פטרוכימי. מפרץ חיפה
(צילום: אלעד גרשגורן)
קראו גם: >>>
גולן שטיינברג מוסיפה כי "אנו חוזרים ודורשים את השלמת סקר סיכונים למצבי חירום על ידי המשרד להגנת הסביבה באופן מיידי, סקר שהיה צריך להשלימו כבר לפני שלוש שנים. אני מזמינה את שר הביטחון, השרה להגנת הסביבה ושרת האנרגיה לסיור בהובלת איגוד ערים על מנת לקדם את פינוי המפעלים."
פורסם לראשונה: 10:15, 24.11.21