ביום שבת הקרוב (13.1) מתכננים "עומדים ביחד" ו"שותפות לשלום" לקיים הפגנה בחיפה. השם שניתן להפגנה : "קץ למלחמה – הפגנת ענק בחיפה".
3 צפייה בגלריה
מעצר מפגינה
מעצר מפגינה
הפגנת תמיכה בעזה בתחילת המלחמה בחיפה
(צילום: פרטי)

יוזמי ההפגנה מציינים במטרות ההפגנה כי הם המפגינים ידרשו: הסכם מיידי לסיום המלחמה; עסקה עכשיו – כולם תמורת כולם; קידום פתרון מדיני שיוביל לשלום כולל ויציב; עצירת הרדיפה הגזענית והפוליטית; קידום שוויון לאומי ואזרחי וסוף להפקרת אוכלוסיות מוחלשות ומודרות – הראשונות לשלם את מחיר המלחמה.
היוזמים מדגישים כי מטרת ההפגנה היא הומנית, ובעלת מסר "הכרה בזכות שני העמים להגדרה עצמית, לחירות ללא כיבוש, דיכוי או אפליה...".
המארגנים אינם עושים שימוש במילה חטופים אלא מסתפקים ב'כולם תמורת כולם', הם אין מציינים כי יגנו את חמאס שהוביל לפגיעה בפלסטינים, והתייחסות אכיפה לצה"ל היא רק בהקשר של "דיכוי וכיבוש".
בעמוד ההפגנה של המארגנים יש קישור לרישום להסעות. המארגנים מציעים הסעות מתל אביב וירושלים, אך גם מעארבה, אום אל פחם, טייבה, כפר יאסיף ועוד ישובים מחוץ לחיפה.
בעקבות ההפגנה המתוכננת, פנה (שלישי) מנכ"ל ארגון "בצלמו" שי גליק לראש העיר עינת קליש ושר לביטחון פנים איתמר בן גביר, והתריע מפני הפגנה שלדבריו, מסיתה ומתסיסה של תומכי טרור מערים ערביות, באירוע שיוכל להוביל לפיצוץ ופגיעה בדו קיום.
גליק: "בשקט בשקט מארגנת מפלגת חד"ש תחת שם פיקטיבי של התאחדות לשלום הפגנת ענק מסיתה ומתסיסה בלב העיר חיפה. ולא סתם ההפגנה איננה מיועדת לתושבי חיפה כי אם לאנשים מכל הארץ. ולמשל יש הסעות מאום אל פאחם, סכנין, טמרה, המשולש ועוד. ההפגנה תהיה נגד לוחמי צה"ל ונגד החטופים".

3 צפייה בגלריה
"למה לא אירוע של ארגון להב"ה?". שי גליק
"למה לא אירוע של ארגון להב"ה?". שי גליק
"האירוע עלול להוביל לפיצוץ". שי גליק
(צילום פרטי)

מנכ"ל בצלמו מוסיף כי "לא ייתכן שבזמן שאנחנו משלמים את מחיר הדמים יבואו אנשים ממקומות קיצוניים ואנטי ישראלים ויפגעו בנו יניפו דגלי הסתה ושנאה בלב העיר חיפה. העיר עד כה שמרה בכוח על הדו קיום. האירוע הזה יהיה קו השבר. לא ייתכן שאנשים יבואו מבחוץ לעיר יסיתו ויתסיסו ויחזרו אחרי זה באוטובוס של מפלגת חד"ש".
גליק מדגיש כי "אין כל ספק שתושבי חיפה הציונים שגאים בחיילי צה"ל יבואו לאירוע ויעצרו אותו מה שיכול להוביל חלילה לשפיכות דמים".

3 צפייה בגלריה
עינת קליש
עינת קליש
מה תעשה קליש?
(צילום: שרון צור)

קראו עוד:

גליק מזכיר כי ראש העיר עינת קליש ציינה בעבר כי תתנגד להפגנות שכאלו, ולמי שיש בעיה עם זה מוזמן לקו 940 לירושלים.
"רגע לפני האסון אני דורש מכם בשם חללי צה"ל שנפלו. עצרו את אירוע הזוועות הזה", כותב גליק, "אדגיש מדיניות משטרת ישראל והשר לביטחון לאומי למנוע כל מפגן זוועות זה בשעת המלחמה. כל קריאה להפסקת המלחמה משמעותה אחת. ניצחון חמאס אי החזרת תושבי העוטף והצפון ואי החזרת החטופים".