ביום שלישי (27.2) יתקיימו בחירות לראשות העיר חיפה. לא פחות מ-12 מועמדים רואים עצמם ראויים לתפקיד ומבקשים את קולות המצביעים לנהל את העיר השלישית בגודלה בישראל.
13 צפייה בגלריה
במי בוחרים? המועמדים לראשות העיר
במי בוחרים? המועמדים לראשות העיר
במי בוחרים? המועמדים לראשות העיר
(צלמים שונים)

שאלנו את המועמדים למה שייבחרו דווקא בהם? התשובות לפניכם.


אביהו האן

"אשאיר את חיפה חילונית וליברלית"
"אני המועמד היחיד שדוגל בממלכתיות, ליבראליות ודמוקרטיות. הסקרים מצביעים 3 מובילים – יהב, עציוני ואני. אני היחיד שמקבל את תמיכתו של ראש המחנה הממלכתי וראש הממשלה הבא בני גנץ. חיבור של ראש עיר עם ראש הממשלה יאפשר את הזנקת חיפה קדימה.
"בעוד אני מניף את דגל הליבראליות, הציבור החילוני מביט בדאגה בחיבורים של יהב ועציוני לחרדים, ומבקש לדעת מה הובטח להם בתמורה לתמיכה. בחירה בי תבטיח חיפה חילונית וליברלית".

13 צפייה בגלריה
האן בכנס הירוקים בבית אבא חושי
האן בכנס הירוקים בבית אבא חושי
אביהו האן
(צילום: אביעד טל)

יעקב בורובסקי

"היחיד שניהל תקציבים של מיליארדים"
"את חיפה צריך להציל. אעשה זאת בהקמת 5 מינהלים עצמאים. כל מינהל יקבל חמישית מהתקציב העירוני, ועדיין מדובר בתקציב שגדול יותר מכל תקציב בעיריות סמוכות. המינהלים יחסכו לנו חצי מיליארד שקלים, שילכו לחינוך, לפארקים, שוויון מלא והפיכת חיפה לאטרקטיבית. אני היחידי שניהלתי כראש אגף תכנון של משטרת ישראל תקציבים של מעל 7 מיליארד שקלים. תקציבים בטווח קצר וארוך. אין מאחורי שום יזם או קבלן שאני חייב להם משהו, רק מחויבות לציבור".

13 צפייה בגלריה
יעקב בורובסקי
יעקב בורובסקי
יעקב בורובסקי
(צילום: דנה קופל)

שרית גולן

"אשמור על חזון ליברלי של חיפה"
"לפני 10 שנים נבחרתי למועצת העיר חיפה ומאז אני מכהנת בשלל תפקידים, לרבות יו"ר איגוד ערים הגנת סביבה, יו"ר ועדת ביקורת, מ"מ יו"ר ועדת כספים ועוד. הבאתי להוזלת מחירי צהרונים, קידמתי זכויות חברי קהילת להט"ב, קידמתי את תכנית מפרץ חיפה להוצאת התעשייה הפטרוכימית. אני היחידה שיודעת לנצח את המנגנון הבירוקרטי כדי לתרגם חזון למעשים. אני היחידה שאדע לשמור על החזון הליברלי של חיפה. והיחידה שמתחייבת לא לאפשר מכירת חיסול של העיר רק כדי להשיג כיסא".

13 צפייה בגלריה
שרית גולן
שרית גולן
שרית גולן
(צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

יצחק בלס

"היחיד שיודע לטפל בחזירים"
"אני מציג מצע מפורט בכל פרמטר – צעירים, ותיקים, שכונות, פינוי בינוי, כבישים, חזירים וחינוך. אמנם אין לי את הכסף שיש לאחרים, אני מביא כסף מהבית ולכן לא חייב לאף אחד שום דבר אלא רק לציבור. כל מה שאני מבטיח אני אעשה. דילול החזירים זה ערך עליון. חזיר שייכנס לעיר ידולל. אצלי חיפה לא תהיה גן חיות. אנשים צריכים לגור פה. אחזיר את חיפה לגדולתה. לצערי היא הולכת למקום לא טוב. אקדם פינוי בינוי ואני הולך עד הסוף".

13 צפייה בגלריה
איציק בלס
איציק בלס
יצחק בלס
(צילום: שרון צור)

צביקה ברבי

"היחיד שמוביל אג'נדה חברתית"
"אני היחיד שבא עם אג'נדה ברורה של רווחה, תעסוקה, וראש רשימה חברתית יחידה בחיפה. קודם כל אוכל, עבודה ובריאות לכל משפחה. אנשים, ארגוני נכים וארגנים חברתיים אחרים, מבינים שהתנועה החברתית בראשה אני עומד שכוללת את כל הזרמים, הדתות והמגזרים היא הבחירה הנכונה ותהיה פתעת הבחירות. התנועה החברתית שלי שכבר עובדת 5 שנים במועצת העיר ותתחזק. אני זוכה לתמיכה של עובדי בזן, גמלאי משטרת ישראל. אקדם רפורמה שלא תאפשר פיטורי עובדי תעשייה מבלי שנמצא להם מקום עבודה אחר".

13 צפייה בגלריה
צביקה ברבי
צביקה ברבי
צביקה ברבי
(צילום: נחום סגל)

לזר קפלון

"הכי מנוסה וחזק במגזר הרוסי"
"אני המועמד הכי מנוסה, אולי חוץ מיונה שיש לו בעיות אחרות. אני חזק מאד במגזר הרוסי. אני היום קודקוד בולט שרבים מזהים כמנהיג. אני אדאג לנושא בטחון ובטיחות בעיר, ניקיון ותשתיות. אנו במצב קטסטרופלי בנושא מקלטים. בנושא בטחון אפעל להחזיר שיטור עירוני להחזרת תחושת הבטחון. אבחן לקדם חניות רבי קומות ציבוריות במקומות כמו בכל אירופה".

13 צפייה בגלריה
לזר קפלון
לזר קפלון
לזר קפלון
(צילום: נחום סגל)

קיריל קארטניק

"אוריד בירוקרטיה ואוציא עובדים לפנסיה מוקדמת"
"אני היחיד שלא ממומן על ידי אנשי עסקים ואוליגרכים כדי שאוכל לייצג באופן חופשי ומלא את הציבור. אני פוליטיקאי שלא נוח להרבה גורמים שניסו להשתיק ולתבוע אותי במרוצת השנים. זה רק מראה שאני עושה את העבודה בצורה הטובה ביותר ואמשיך להילחם למען הציבור. 49% מתקציב העירייה הולך לשכר, ואני מתחייב לטפל בזה, אוציא עובדים לפנסיה, אוריד בירוקרטיה ונאפס את המערכת שדאגו לנפח יהב וקליש בתקופתם".

13 צפייה בגלריה
קיריל קארטניק
קיריל קארטניק
קיריל קארטניק
(צילום: מיכה בריקמן)

איברהים גטאס

"טיפול באלימות זה אצלי חיים ומוות"
"אני בא עם טיקט של רפורמה בחינוך וטיפול באלימות. בנושא החינוך, אחבר את כל שכונות העיר והתושבים במערכת חינוך מכבדת, מכילה, ציבורית, מונגשת ודו לשונית. נושא האלימות קרוב לליבי. אחי נרצח בטיילת שקמונה לפני 6 שנים. עבורי זה לא מצע בחירות אלא עניין של חיים או מוות. לצערי יש רבים הרואים בי ערבי שרץ לבחירות. אבל יש בריצה שלי אמירה וגם מראה לחברה היהודית ליברלית. האם אתם באמת מאמינים בשוויון תצביעו לערבי. אני איש חינוך ורוקח שרוצה שחיפה תהיה באמת עיר מעורבת, ולא רק באמירות".

13 צפייה בגלריה
איבראהים גטאס
איבראהים גטאס
איבראהים גטאס
(צילום: אנס טמיש)


קראו עוד:

יוסי שלום

"אחזיר לעובדי עירייה את הגאווה"
"אני 10 שנים עם ניסיון בעירייה בכל התפקידים, והכרת המערכת מלמטה, קשר רציף עם תושבים ועובדים וקשרי ממשלה בריאים. דבר ראשון שאבחר אכיר את כל עובדי העירייה. אהפוך אותם לשותפים כי עד עכשיו לא היה רוח מפקד ויש להחזיר להם את הגאווה. בנוסף אפעל למיגון בתי הספר וגנים ואציב סדרי עדיפויות שיאפשרו את זה".

13 צפייה בגלריה
יוסי שלום
יוסי שלום
יוסי שלום
(צילום: מיכה בריקמן)

עינת קליש

"אחבר את השפויים והמתונים"
"רוצים חיפה שפויה? שימו לב, חיפה בסכנה! או שתיפול לידיים של הימין הקיצוני, ותנוהל מירושלים על ידי גדעון סער, אריה דרעי וחבריהם, או שחיפה תיפול לגורמי שמאל רדיקלים בשילוב עם עסקנים ומחפשי ג׳ובים שיסחטו את העיר עד שלא ישאר ממנה מה לקחת. ויש את הדרך השלישית: רק אני אחבר את האחראים השפויים והמתונים, כי כזו אני בעצמי. תצביעו לי - כי אותי אי אפשר לסחוט!".

13 צפייה בגלריה
עינת קליש
עינת קליש
עינת קליש
(צילום: ראובן כהן עיריית חיפה)

יונה יהב

"להשיב לעיר מנהיגות מוכחת"
"אני שב לתפקידי כראש עיריית חיפה כדי להשיב לעיר מנהיגות מוכחת, עם תכניות עבודה ריאליות ואופטימיות. אי אפשר להמר על עתידה של חיפה - הפעם חשובה בחירה נכונה ואחראית. אני פטריוט חיפאי. לפטריוט חיפאי אין גבול, אין גבול ואין מחסום בינו לבין עירנו האהובה.
חיפה צריכה שיאמינו בפוטנציאל שלה ובתושביה. חיפה יכולה וצריכה לשוב להיות בירת הצפון - בירת כלכלת העתיד של ישראל. אכנס מיד לתפקיד המוכר לי היטב. יש המון מה לתקן ואעשה זאת באהבה לעירנו חיפה: אכין את חיפה למלחמה ואקים קרן חירום לשם כך - אפרוס מאות ממ״דים ואדאג שהעיר תהיה הבטוחה והמוגנת בישראל. אשיב את הביטחון האישי לתושבים - אקים מחדש סיירת ביטחון בשיתוף המשטרה ואוסיף עשרות שוטרים וניידות.
ארחיק את החזירים מחיפה. אאיץ את ההתחדשות העירונית, ונבנה חמש שכונות חדשות. אוביל השקעה עירונית אדירה בחינוך כבר מגיל לידה. אקים שלושה מתחמי תעסוקה עם 50,000 מקומות עבודה חדשים ואהפוך את חיפה לאטרקטיבית ביותר למשפחות צעירות בישראל".

13 צפייה בגלריה
יונה יהב
יונה יהב
יונה יהב
(צילום: אלעד מלכה)

דוד עציוני

"אהייה ראש עיר של כולם"
"אני מגיע מוכן לתפקיד, אני קשוב לציבור החיפאי ומגיע עם תכנית אסטרטגית סדורה לשנים הבאות להצלת העיר חיפה. תכנית עם עתיד ואופק תעסוקתי, כלכלי וביטחוני לעיר שסוחבת על גבה כישלונות עבר והיעדר ניהול משמעותי. אני מתכוון להיות ראש העיר של כולם, להקים קואליציה מקיר לקיר תוך שמירה על חיפה חופשית, דמוקרטית וליברלית. אחרי השביעי באוקטובר זה ברור לכל כי אין לנו זמן לבזבז יותר על פילוג. חייבים אחדות וחשיבה אחרת להובלת העיר חיפה למימוש הפוטנציאל שלה".

13 צפייה בגלריה
דוד עציוני
דוד עציוני
דוד עציוני
(צילום: מיכה בריקמן)

צילומים: אלעד מלכה, אנס טמיש, מיכה בריקמן, ראובן קפוצ'ינסקי, ראובן כהן עיריית חיפה, רונן חדידה, נחום סגל, שרון צור