עמותת 'מוסרי' עתרה באמצעות שי גליק נגד רשימת "רוב העיר" בראשות סאלי עבד, לוועדת הבחירות האזורית חיפה בראשות השופטת תמר נאות פרי.
3 צפייה בגלריה
סיור שנוי במחלוקת. ואדי סאליב
סיור שנוי במחלוקת. ואדי סאליב
סיור שנוי במחלוקת. ואדי סאליב
(צילום: צבי רוגר)

בעתירה טען גליק כי הרשימה מציעה לציבור סיור חינם עם מדריך מקצועי בשכונת ואדי סאליב בחיפה, סיור שתוכנן להתקיים בשבת (24.2). בנוסף, נטען כי הרשימה עושה שימוש פסול באפליקציה בה מובטחים ומוענקים פרסים למי שמעודד אנשים להצביע עבורה.
בעקבות הגשת העתירה טענו ברשימת "רוב העיר" כי גליק הוא פעיל ימין מבית שמש שנוהג לפעול נגד גופים המבקשים לקדם פעילות יהודית ערבית, וכי טענותיו המועלות בעתירה "מצוצות מהאצבע". ברשימה הזמינו את גליק להצטרף לסיור ולבנות יחד "עוצמה יהודית – ערבית".

3 צפייה בגלריה
סיור שנוי במחלוקת. ואדי סאליב
סיור שנוי במחלוקת. ואדי סאליב
סיור מותר - ללא מדריך מקצועי. ואדי סאליב
(צילום: צבי רוגר)

השופטת תמר נאות פרי חשבה אחרת, ובפסיקתה קיבלה באופן חלקי את טענות גליק בעתירה. כך ציינה השופטת כי עלות סיור עם מדריך מקצועי הינה כ-70 שקלים לאדם, וכי מדובר בסיור תעמולתי שמטרתו לשכנע בוחרים פוטנציאליים להצביע עבור הרשימה.
עוד נקבע כי אין כל בעיה לקיים סיור תעמולתי, בו סאלי עבד תהיה המדריכה, וגם שאותו מדריך מקצועי ישמיע את דעתו כאדם פרטי, אך יש פסול בהזמנה להדרכה מקצועית איכותית של מדריך במשך שעתיים, ויש לראות בכך "מתנה" בשווי של 70 שקלים לאדם.
גם את חלוקת הפרסים באפליקציה אסר השופטת פרי נאות, וקבעה כי ניתן לחלק פרסים כדוגמת חולצות או כובעים עם מיתוג הרשימה, או פרסים אחרים עם ערך נמוך, אבל באפליקציה לא צויין אלו פרסים יחולקו ויהיו מי שיחשבו כי מדובר בפרסים משמעותיים.

3 צפייה בגלריה
שי גליק וסאלי עבד
שי גליק וסאלי עבד
שי גליק וסאלי עבד
(צילום: פרטי, "רוב העיר")

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר בתגובה: "אז אחרי שרוב העיר טענו שטענותי מצוצות מהאצבע בחרה ועדת הבחירות לקבל את כל טענותיי ולחייב את רוב העיר בהוצאות משפט. אני מבין את הצורך הנואש של המפלגה הקיצונית רוב העיר לקושש קולות דרך מתן טובות הנאה אחרי שאף אחד לא קונה את האג'נדה הקיצונית שלהם יחד עם זאת הדבר איננו חוקי. בטוחני שהמפלגה הזאת לא תעבור את אחוז החסימה וחיפה תמשיך להיות מודל של דו קיום אמיתי ולא במה לגופים קיצונים".
מתנועת רוב העיר נמסר: "הסיור בוואדי סאליב יתקיים, במתכונת מחודשת ההולמת את החלטת ועדת הבחירות. שוב, הימין המשיחי מנסה לבטל אירוע יהודי-ערבי בחיפה. פעיל הימין הקיצוני מבית שמש, שי גליק, פנה לבית משפט כדי להוציא צו מניעה שיבטל את הסיור היהודי-ערבי שרוב העיר מתכננת לקיים בשבת הקרובה בשכונת ואדי סאליב, בהשתתפות סאלי עבד, ראש הרשימה. וזאת אחרי שבשבוע שעבר, הוא הביא לביטול השקת הספר בבית הגפן של פורום המשפחות השכולות. אצבעות זרות בוחשות לנו בעיר, ומנסות להכניס מבחוץ לתוך חיפה את האג'נדה הגזענית שלהם. אסור לאפשר להם להצליח בזה. ציבור תומכי השוויון והדמוקרטיה צריך לצאת לקלפיות ביום ג' הקרוב ולהצביע כדי לשמור על חיפה כעיר שוויונית ומשותפת. התשובה שלנו לעוצמה יהודית - היא עוצמה יהודית-ערבית".