דיירים ברחוב דרך צרפת בחיפה מתמודדים שנים עם העובדה כי בניין המגורים שלהם בנוי בצמוד לעמוד חשמל.
מטרים ספורים מהבניין ניצב עמוד החשמל שמעסיק ומטריד את מנוחתם של הדיירים. במשך שנים הם חששו כי קרינה הנובעת מפעילות עמוד החשמל, עלולה לפגוע בבריאותם. מספר מקרים של תחלואת סרטן ותמותת דיירים בשנים האחרונות, הובילה את ועד הבית לבדוק השבוע את רמת הקרינה בבניין.
הבדיקות הצביעו על רמת קרינות גבוהות ובוודאי רמות שלא אמורות להימדד בבניין מגורים.
1 צפייה בגלריה
רמת הקרינה ועמוד החשמל
רמת הקרינה ועמוד החשמל
רמת הקרינה ועמוד החשמל
(פרטי)
יו"ר ועד הבית מסביר: "הדירות שלנו וחדרי השינה נמצאים כשישה מטרים מעמוד חשמל שפולט קרינה. בשל העובדה כי בעשור האחרון נפטרו בבניין מספר דיירים ונכון להיום יש שני דיירים המתמודדים עם מחלת הסרטן, פנינו לחברת החשמל ואיגוד ערים להגנת הסביבה חיפה וביקשנו שיבדקו את הנושא, והאם קיימת סכנה הנובעת מהסמיכות לעמוד החשמל. חשנו שמשהו לא בסדר".
קראו גם: >>>
באיגוד ערים הזמינו את נציגי ועד הבית וציידו אותם במד למדידת קרינה. ארגון הבריאות העולמי לחקר הסרטן קבע כי קרינה ממתקני חשמל העולה על 2 מיליגאוס הנם גורם אפשרי לסרטן.
יו"ר ועד הבית: "נאמר לנו כי הקרינה לא צריכה לעבור את רמה 4. אז יצאנו לבדוק. לא האמנו מה מצאנו. מדדנו רמות של 6, 9, 10 ואפילו 11 מיליגאוס. אני לא מדען אבל ברור לי שזה לא תקין".
הדיירים מאמינים כי הקרינה מגיעה מעמוד החשמל. נציג הבניין: "לפני שנה התרענו כי יש פיצוצים בעמוד החשמל לפחות 4 פעמים בלילה. רק אחרי שהזמנו משטרה וכיבוי אש, הגיעו מחברת החשמל והסדירו את הפיצוצים. שמנו לב עכשיו כי רמת הקרינה שנמדדת גבוהה במיוחד בשעות הלילה, אולי בגלל שבשעות האלו יותר אנשים בבית, וצריכת חשמל גבוהה יותר ואולי בגלל תאורה הרחוב שעובדת. הרשויות חייבות לפעול לבדיקת הנושא".
בעקבות הבדיקה פנו הדיירים לעירייה וביקשו כי עד לסיום בירור הנושא, שלא תדליק את תאורת הרחוב ובכך אולי תפחת הקרינה.
יו"ר ועד הבית: "אני לא יודע כמה דיירים נפטרו בגלל סרטן והאם זה נובע מהקרינה הגבוהה. חייבת להיות פה בדיקה ובחינה רצינית שתרחיק את עמוד החשמל מהראשים שלנו".
פורסם לראשונה: 08:17, 28.10.21