ברחבי העיר חיפה מסתובבים חופשי על פי הערכות בין 500 ל-1,000 חזירי בר. הם יורדים לוואדיות, נכנסים לגינות הציבוריות והפרטיות, אוכלים מעצי פרי ופחים, זוכים להאכלה מצד אנשים, וכל מרחב חיפה והסביבה פתוח בפניהם.
2 צפייה בגלריה
חזיזה בכלוב
חזיזה בכלוב
חזיזה בכלוב
(ראובן כהן)
מכל מאות החזירים בעיר יש זוג חזירים אחד שלא נהנה מכל הטוב הזה. הם מתגוררים ב"דירה" קטנה במרכז הכרמל. הולכים הלוך ושוב בשטח קטן, זוכים לאוכל קבוע ועוברי אורח סקרנים.
הכירו את חזי וחזיזה. זוג חזירי הבר הגרים בגן החיות חיפה שבגן האם. אם לדייק, חזיזה נותרה לבד בכלוב, לאחר שבן זוגה חזי נפטר לאחרונה והוא בן 18.
מ"מ מנהל גן החיות ד"ר בועז לנדרמן: "זוג החזירים הובא אלינו על ידי רשות הטבע והגנים לפני שנים. בדרך כלל מגיעים לגן החיות חיות שאינם יכולות להסתדר בטבע, אם בגלל בעיות רפואיות, או בעיות שמונעות מהם להשתלב בסביבתן. חזי נפטר בן 18, זה גיל מתקדם לחזיר וידוע כי בשבי חזירים מחזיקים זמן רב יותר מחיים בטבע".
האם לא נכון לשחרר את חזיזה, שתחגוג עם החברים ברחובות?
"חזיזה לא תוכל לקיים את עצמה בחוץ".
2 צפייה בגלריה
חזי בכלוב
חזי בכלוב
חזי בכלוב. מת בשיבה טובה אך בשבי
(ראובן כהן)
האם אפשר למצוא זיווג לחזיזה?
"חה, חה. היא חזירה מבוגרת והכנסת חזיר נוסף לכלוב תגרום לה לסטרס. היא לא תקבל את החזיר בזרועות פתוחות".

קראו גם: >>>
תושבים בעיר מציינים כי אין סיבה שחזירה אחת תישאר כלואה בזמן שמאות חזירים חיים בשטחים הפתוחים בעיר. "שחררו את חזיזה", אומרים השבוע תושבים המגדירים עצמם אוהבי בעלי חיים, "ברור כי יש סיכוי כי החזירה לא תשרוד בטבע, אך היא יכולה למות מחר בבוקר בשבי. אני מניחה שהיא לא תשוחרר אבל זה בהחלט שווה בחינה".

ובזמן שחזיזה ב"שבי", חזירי הבר בעיר ממשיכים לחגוג. תושבים בעיר לא מפסיקים לדווח על מפגשים עם חזירי הבר ברחובות, בגינות הפרטיות והציבוריות.

תושב חיפה: "החזירים נראים בכל מקום. בתקופה הזו יש קרבות בין חזירים וקולות חזקים שנשמעים היטב בלילות. זה מפחיד. יש כאלו שמתלהבים לראות חזיר וזה באמת מרתק. אבל זה לא נחמד שהחזירים נלחצים, מתחילים לרוץ, נכנסים לכבישים או חס וחלילה מריחים אוכל. אתה לא רוצה לעמוד בדרכם".
פורסם לראשונה: 07:06, 27.10.21