הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה אישרה להפקדה את תכנית הקמת שכונה חדשה בסטלה מאריס, הכוללת 460 יחידות דיור בגובה של עד 15 קומות. השכונה צפויה להיבנות על שטח בסיס צבאי שיפונה ברחוב טשרניחובסקי ותתפרס על פני 50 דונם.
3 צפייה בגלריה
הבנייה המתוכננת בסטלה מאריס
הבנייה המתוכננת בסטלה מאריס
הבנייה המתוכננת בסטלה מאריס
(הדמיה: משרד דרבן ורבקל אדריכלים, האן, צילום: אביעד טל)
בסיעת הירוקים קוראים לעצור את התכנית שמוקדמת על ידי רשות מקרקעי ישראל, עיריית חיפה והוועדה לתכנון ולבניה, ולבנות במקום פארק.
אביהו האן, יו"ר סיעת הירוקים והמועמד לראשות העיר חיפה: "זו תכנית מיותרת לחלוטין תוך פספוס ענק של הזדמנות להקמת אחד הפארקים היפים בעולם, פארק סטלה מאריס״.
האן קורא לכנס ישיבת מועצה כדי לדון באחד הנושאים החשובים שעלו על שולחן המועצה בשנים האחרונות.
האן: ״הנוף הייחודי הנשקף משטח זה מהווה הזדמנות אדירה לעיר לפתח פארק נופי וייחודי מדהים לתושבי העיר ותושבי מדינת ישראל ובמיתוג נכון יכול להביא מיליוני תיירים, הן תיירות פנים והן תיירות חוץ לעיר חיפה״ אמר אביהו האן. אסור לנו תושבי חיפה לפספס הזדמנות יחודית זו״.

3 צפייה בגלריה
האן בכנס הירוקים בבית אבא חושי
האן בכנס הירוקים בבית אבא חושי
הירוקים יוצאים למאבק. האן
(צילום: אביעד טל)

נציג הירוקים מדגיש כי הוא אינו מתנגד לבנייה בעיר, אלא מציע כי הדירות ייבנו באתרים אחרים שיפורטו בדיון במועצה.
האן: "את רכס סטלה מאריס, "הר השולחן" של חיפה, נדרש לשמר כפארק עירוני להנאת כלל תושבי חיפה ותיירי הארץ והעולם", ציין האן, "יש לקחת בחשבון שאיזור תכנית הבינוי מכיל שטחי טבע ייחודיים המשולבים והמשיקים לסביבה דתית ייחודית של הבהאיים, מנזר הכרמליטים, שבמהלך נכון ניתן למנף זאת ליצירת פארק בינלאומי מדהים משולב עם שבילי הליכה בעלי מאפיינים תרבותיים ודתיים ייחודיים".

3 צפייה בגלריה
שטח בו תבנה השכונה בבסטלה מאריס
שטח בו תבנה השכונה בבסטלה מאריס
השטח בו תבנה השכונה בבסטלה מאריס
(צילום: פרטי)

קראו גם:

האן: ״חברי מועצת העיר וראש העיר צריכים להוביל החלטה ואמירה חד משמעית האומרת כן לפיתוח פארק עירוני ייחודי באיזור סטלה מאריס ודרישה לבטל ולשנות את תכנית מספר 304-0902882 ח.פ 2187/א סטלה מאריס להקמת 460 יח"ד".
״כאמור, אני קורא לראש העיר לכנס ישיבת מועצה מיוחדת של מועצת העיר בנושא זה כדי לקבל את ההחלטה מהחשובות שהעיר קיבלה בשנים האחרונות״.
פורסם לראשונה: 09:08, 29.03.23