חזירי הבר שבו לרחובות העיר ותושבים רבים מדווחים על היתקלות בהם בכל שעות היום.
3 צפייה בגלריה
החזירים חזרו עם הדור הבא
החזירים חזרו עם הדור הבא
החזירים חזרו לרחובות עם הדור הבא
(צילום: ירון חנן)




אחרי שראש העיר הודיעה כי בעיית החזירים נפתרה, נראה כי החזירים מצביעים ברגליים והשקט ממנו נהנו תושבי חיפה בחודש האחרון נבע מעונת הזיווג וההמלטה שהקדימה השנה.
לדברי ירון חנן, חבר מועצת העיר לשעבר ופעיל חברתי, עונת ההמלטה של החזירים בחיפה החלה השנה מוקדם יותר ולראיה ניתן לראות משפחות חזירים עם חזירונים קטנים שמסתובבים בעיר.
חנן מתריע כי זהו שלב מסוכן מאחר והחזירה האם תעשה הכל אם תחשוש שהוולדות שלה נתונות בסכנה. "היא לא תהסס ועלולה לתקוף", אומר חנן, "כמו כן הנקבות מאד רעבות ובחודשים הקרובים נראה נזקים שונים ברכוש הפרטי ובשטח הציבורי, ואולי חלילה גם מקרי תקיפה שכבר קרו בחיפה".

3 צפייה בגלריה
חזיר ברחו במאפו
חזיר ברחו במאפו
חזיר ברחוב מאפו
(צילום ארכיון: דורון סולומון)

לדבריו: "כמו שכבר הזהרנו, המציאות בחיפה חזקה יותר מהספינים הפתטיים והפייק שקליש ושותפיה מפיצים כל שנה. הציבור רואה את האמת ממש מתחת לבית שלנו בכל השכונות וזו מציאות של מחדל מתמשך שקליש חתומה עליו בגלל האטימות הפתולוגית שלה. זה יימשך כך לצערנו עד החלפתה של קליש בבחירות הבאות ולא מעט בגלל מחדליה המתמשכים וזלזול מוחלט מצידה במכת החזירים שרק התגברה כל שנה בחיפה מאז היא נבחרה".
בעיריית חיפה מסרו בתגובה כי "העירייה פועלת לאורך כל השנה על פי תוכנית עבודה מאושרת שהוכנה בשיתוף ואישור עם רשות הטבע והגנים להרחקת חזירי הבר משכונות העיר. התוכנית כוללת טיפול במוקדי משיכה, מזון ומים והמתת חזירי בר מסוכנים באישור רשות הטבע והגנים".

3 צפייה בגלריה
חזירי בר ליד פח אשפה
חזירי בר ליד פח אשפה
חזירי בר ליד פח אשפה
(צילום ארכיון: יובל שילוח)

קראו גם:

עוד מסרו בעירייה כי "הפעילות מתבצעת תוך ניטור מספר ההמלטות על ידי רשות הטבע והגנים והעירייה - על פי נתונים אלה גם בשנה שעברה היו מספר המלטות בינואר ולפיכך נראה כי אין בהם השנה דבר חריג".
בעוד בעירייה שבים ומציינים כי מספר תלונות התושבים בנוגע לחזירים נמצא בירידה בהשוואה לשנים קודמות, בקבוצות הווטסאפ בנושאי החזירים, נמשכים הדיווחים עם מפגשים עם חזירים. כך דווח על חזיר שנכנס לבניין מגורים ברחוב אדמונד פלג, משפחת חזירים גדולה שנכנסה לגינת בית רחוב לוטוס והתקשתה לצאת, חזירים שנראו ברחוב מרגלית והירקון, וחזירים ברחוב דישראלי.
פורסם לראשונה: 19:19, 26.01.23