מתן אבו מקיבוץ נחל עוז שפונה בשבת השחורה לחיפה הקים מיזם של מנות חומוס ייחודיות ומתכוון להשתקע בעיר.
3 צפייה בגלריה
אבו חומוס בפעולה
אבו חומוס בפעולה
אבו חומוס בפעולה
(צילום: נעמה סובול)
מתן (29) ובת זוגו רחל הגיעו לבת גלים ונעטפו באהבתם של תושבי השכונה. אבו, או 'אבו חומוס' כפי שמכנים אותו התחיל להכין חומוס לפני שנים, כתחביב לחבר'ה. הוא גדל ביקנעם, ולפני 4 שנים החל ללמוד במכללת ספיר תואר ביזמות.
במהלך לימודיו התגורר בשדרות, אך בחודשים האחרונים עבר להתגורר בנחל עוז, כי רצה "מקום פסטורלי ושקט, ואז הגיע ה-7 באוקטובר".
בבוקר ה-7 באוקטובר, שהחלו האזעקות, מתן לא התרגש מאחר והוא כבר התרגל לאזעקות. עד שבסביבות 9 וחצי חברים אמרו לו ולרחל שיסתגרו בחדר השינה שלו, שהוא גם הממ"ד.
מתן אבו: "הבנו שזה אירוע מורכב, סגרנו את החלונות, שמענו את היריות בחוץ וקולות של מחבלים. רכבים בחניה שלי נשרפו. פחדנו שיבואו אלינו הביתה. היו רגעים שדפקו לנו בדלת. אחזנו סכין מטבח ומערוך ואני שמרתי על הדלת כל הזמן. הכלב שלי שמר על שקט מופתי ולא עשה את צרכיו. היו גם זמנים בלי חשמל או קליטה. הסוללות בטלפונים אזלו ומזל שיש לי טלפון נוסף כגיבוי".

3 צפייה בגלריה
אבו חומוס בפעולה
אבו חומוס בפעולה
אבו חומוס בפעולה
(צילום: נעמה סובול)

קראו עוד:

רק בסביבות 21:00 בערב הגיע צה"ל ופינה את נחל עוז לקיבוץ משמר העמק. אבו ורחל פנו לבית הוריו ביקנעם. כשחברה המליצה להם בחום על מגורים בבת גלים הם קיבלו את ההמלצה והחליטו להשתקע בשכונה.
"השכונה חיבקה אותנו, התחלתי להתבייש להגיד שאני מנחל עוז כי כל הזמן מציעים לי דברים", הוא צוחק. כשגר בשדרות נהג לעשות בפאב סטודנטים מסיבות חומוס ושולחן בר בכל מיני אירועים, ואת אותו הדבר הוא מתכוון לעשות גם בחיפה. המנות של אבו ייחודיות לא כאלו שניתן למצוא כיום בחיפה. הוא מציע חומוס המגיע עם אחת מהתוספות הבאות: דלעת וסילאן כמנה מתוקה, פטריות מלח ים, סלט עגבניות חריפות וחציל לימון כבוש עם נענע.

3 צפייה בגלריה
שכונת בת גלים חיפה
שכונת בת גלים חיפה
שכונת בת גלים חיפה
(צילום: שאטרסטוק)

הסלוגן שלו הוא 'היישר מהעוטף החומוסאי אבו חומוס מגיע לצלחת שלכם'. הוא מכין מנות קייטרינג בכל יום שישי ופותח עמדה במלון הבוטיק החדש "דומוס" שבשכונה. הוא עובד בשיתוף פעולה עם בר סוויל השכונתי.
התכנון הוא לפתוח בשכונה חומוס בר. "חומוסייה זה משהו שיש הרבה, חומוס בר עוד אין, חשוב לי שזה יהיה משהו אחר שלא ראו עוד בחיפה. אמשיך עם העמדה במלון והאירועים. אני גם מקבל הצעות מבעלי עסקים שרוצים שיתופי פעולה וזה נחמד מאוד. הרעיון הוא להפוך את החומוס למשהו שהוא פאן, יציאה לבילוי. אבנה את המודל המדויק שמתאים לשכונה ומתאים לי, וגם החומוס יהיה כשר".