יו"ר ועד שכונת הדר בחיפה, אליעזר הברמן, מבקש מראש העיר עינת קליש להפסיק את מנהג הכפרות. לדבריו, מדובר ב"מנהג סדיסטי, מעורר אלימות, מצחין ומזכיר את ימי הביניים החשוכים".
1 צפייה בגלריה
הברמן. "מנהג סדיסטי"
הברמן. "מנהג סדיסטי"
אליעזר הברמן. "מנהג סדיסטי"
(צילום: פרטי)
בהדר, בעיקר בחלקה העליון וברמת ויז'ניץ בפרט, מתגוררים דתיים רבים שכנראה מקיימים את המצווה, כפי שכותב הברמן לראש העיר: "בימים שבין כסה לעשור נהוג מנהג הכפרות. מנהג עתיק ואכזר מאין כמוהו. אני מתריע מדי שנה על התופעה החוזרת על עצמה, ואודה באם אחת ולתמיד היא תיפסק לפחות בשכונת הדר. מנהג הכפרות כידוע לך זה שחיטת תרנגולות והוצאתן להורג לעיני כל ובצורה סדיסטית ומעוררת סלידה בלב כל בן תרבות. אפילו בקרב החוגים החרדיים מתעוררת מחשבה שנייה האם זה הדבר הנחוץ היום, ולהחליפו במתן בסתר".
קראו גם >>>
הברמן מוסיף: "המנהג הזה מעורר חלחלה, ובצורה מוסווית גורם לאלימות. מדובר ממש ברצח של תרנגולות שאינן יכולות אפילו לבקש רחמים. הנני מתריע כל פעם מחדש על הלכלוך, הזוהמה, הצחנה והמחזות המזוויעים של עופות שחוטים ואין צורך לפרט למה הם גורמים.
"אם רוצים לקיים מצוות כפרות, בבקשה, אך לא בפרהסיה. בלילה המקום שורץ לכלוך, סירחון, ונוצות והסביבה סובלת. איכות החיים ואיכות חיי העופות בסכנה מתמדת בימים שבין ראש השנה ליום כיפור. אסיר תודה אהיה לך באם תאסרי בצורה מוחלטת את מנהג הכפרות לחלוטין בכל העיר!".
עוד עדכונים - חדשות חיפה