חברי מועצת עיר בחיפה זועמים על התנהלות ראש העיר ומביעים דאגה באשר למוכנות העיר לפתיחת מערכה צבאית מצפון.
5 צפייה בגלריה
"במקום עבודה משותפת יש כאוס". קליש והמועצה
"במקום עבודה משותפת יש כאוס". קליש והמועצה
"במקום עבודה משותפת יש כאוס". קליש והמועצה
(צילום: ראובן כהן עיריית חיפה, אלעד גרשגורן)

חברי המועצה טוענים כי הם אינם מצליחים לקבל תשובות מראש העיר לשאלות המופנות אליהם מהציבור, והם אינם מקבלים מידע בסיסי על מה שקורה בעיר.
חברי המועצה מבקרים את החלטתה של קליש לטוס לחו"ל במהלך המלחמה, נסיעה שקיימה לפני כשבוע, וחוג בית שלכאורה נקבע על ידי קליש ביום ראשון האחרון, זמן קצר לאחר שהודיעה על ביטולה של ישיבת מועצת עיר.

5 צפייה בגלריה
מועצת העיר חיפה
מועצת העיר חיפה
דווקא במלחמה לא מתכנסת. מועצת העיר חיפה
(צילום: שרון צור)

חבר מועצת העיר אלי בן דיין מסיעת הליכוד: "היינו אופוזיציה של קליש אך עכשיו, בזמן מלחמה, אנו רוצים לסייע לה בכל דרך כדי להתמודד בצורה הטובה ביותר עם אתגרי המלחמה אבל לא יודעים מה היא רוצה. לצערי קליש לא פונה לא אלינו ולא לאחרים, לא מתייעצת, למרות הניסיון שיש לחלקנו. מתחילת המלחמה לא התקיים דיון עקרוני וענייני במצב העיר, על מה שקורה במפרץ חיפה, על מצב המקלטים, ועל מוכנות העיר למה שעלול להתגלגל לפתחה".

5 צפייה בגלריה
אלי בן דיין
אלי בן דיין
רוצים לסייע. אלי בן דיין
(צילום: ראובן כהן עיריית חיפה)

בן דיין מציין כי כלל חברי המועצה התבשרו ביום ראשון על ביטול ישיבת מועצה. "נמסר לנו כי בגלל שחבר מועצה התפטר אז אנו מוגדרים 'מועצה בחסר' ולכן לא ברור איך יש לנהל ישיבה. נו באמת?! דאגו למנות חבר מועצה ובואו נקיים דיון רציני על מה שקורה בעיר".
גם חברי סיעת הירוקים התבשרו כי ישיבת המועצה התבטלה ובמקביל התבשרו על חוג בית של קליש שנקבע להתקיים באותה השעה.
יו"ר הירוקים - כחול לבן אביהו האן: "אם חוג בית של קליש נקבע בדיוק בזמן שתוכננה ישיבת מועצה שהתבטלה, לא צריך להיות גאון גדול להבין מה קרה וזה עצוב. היו נושאים דחופים לדיון ואין בעיה לכנס את המועצה בגלל שחבר מועצה התפטר, בטח שאותו חבר הוא מהסיעה שלה. העיר הזו חייבת להתנהל גם ובמיוחד בזמן מלחמה.

5 צפייה בגלריה
האן בכנס הירוקים בבית אבא חושי
האן בכנס הירוקים בבית אבא חושי
לשים פוליטיקה בצד. האן
(צילום: אביעד טל)

"איך אנחנו לא מקבלים פירוט מה עובר בנמלים ומה קורה במפרץ? תשימו את הפוליטיקה בצד ובוא נדאג להכין את העיר למלחמה. הבנתי שבהנהלת העירייה היו בחו"ל דווקא עכשיו. אני לא מבין את זה. זו עוד סיבה מדוע יש לקיים בחירות במועדן כי קליש לא יכולה להוביל את חיפה".
חבר המועצה צביקה ברבי: "קליש ניתקה את חברי המועצה מהעיר. היא עושה מה שהיא רוצה. לא שואלת כלום ולא מספקת מידע ותשובות לציבור. בזמן הכי קשה של העיר והמדינה, לא מספקים תשובות לנו - נציגי הציבור. יש פה אנרכיה מוחלטת. במקום לשתף ולעבוד יחד, אז מועצת עיר לא מתכנסת. העיר לא מנוהלת – ואין עם מי לדבר. הכל יכול להתפוצץ במכה אחת".

5 צפייה בגלריה
צביקה ברבי
צביקה ברבי
"לא מספקים תשובות". ברבי
(צילום: נחום סגל)

קראו עוד:

ראש העיר קליש הגיבה לטענות על אי כינוס מועצת העיר וציינה: "קיום ישיבות המועצה והנוכחות בהן, נמסרו לבדיקה משפטית מול משרד הפנים. הישיבות תתנהלנה לאחר שנלמד את ההנחיות שהתקבלו (שלישי) אחר הצוהריים".
באשר לנסיעתה של קליש לחו"ל, נמסר מעיריית חיפה כי: "ראש העיר נסעה לנסיעה פרטית בסוף שבוע שעבר, לפגישות סביב אירועי המלחמה. החליף אותה ממלא מקומה נחשון צוק, כפי שפורסם רשמית כמתבקש בחוק".
לנוכח תשובת העירייה כי ראש העיר קיימה "פגישות סביב אירועי המלחמה", התבקשו בעירייה לפרט באילו פגישות מדובר. בעירייה בחרו שלא לפרט.