משהו טוב קורה בשכונת בת גלים. ממצב של כמעט סגירה ורק 40 תלמידים, תיכון חברתי בת גלים הצליח לגדול לבית ספר עם 185 תלמידים ורשימת המתנה. לבית הספר מגמות ייחודיות כמו אקו ים או מייקרים והוא תיכון מקצועי גאה.
2 צפייה בגלריה
מגמת אקו ים בחברתי בת גלים
מגמת אקו ים בחברתי בת גלים
מגמת אקו ים בחברתי בת גלים
(צילום: פרטי)
עומר פרטר, רכז מגמת אקו ים: "אנחנו ביחד עם משרד העבודה בפלטפורמה הכי חדשנית שנלקחה מארצות סקנדינביה, בתי ספר מקצועיים שהם שווי ערך ואפילו יותר טובים מהעיוניים. אם בעבר המחשבה על בתי ספר מקצועיים הייתה שלוקחים את החלשים בקטע של 'בגרות לא תצא ממך, בוא תהיה רתך', אז אנחנו נותנים הכשרה מקצועית ברמה גבוהה, חינוך ערכי ולימוד מקצועות המחר".
התיכון ממוקם ברחוב העלייה השניה 45 בבת גלים, הוא שייך לרשת דרור בתי חינוך בפיקוח משרד העבודה וכעת מתחיל את שנתו הרביעית. מגיעים אליו ילדים מחיפה, הקריות והסביבה. הוא מתחיל בכיתה ט' -י"ב', יש רק 25 תלמידים בכיתה. אין בו מבחנים, או צלצולים חלילה.

2 צפייה בגלריה
מגמת אקו ים בחברתי בת גלים
מגמת אקו ים בחברתי בת גלים
מגמת אקו ים בחברתי בת גלים
(צילום: פרטי)

פרטר: "זה בית ספר של משרד העבודה שנותן מענה לילדים שלא כל כך מצאו עצמם במסגרת הרגילה והיו צריכים משהו אחר אם מסיבות חברתיות, רגשיות או פליטה מהמערכת הרגילה. כאלו שהרגישו שקופים ושלא רואים אותם. כאן הדגש הוא על כלים חברתיים, מיומנויות של המאה ה-21, יכולת לעבוד בצוות, סקרנות, מינוף העניין החברתי".
בתיכון החברתי יש 3 מגמות: מגמת ניו מדיה שבה לומדים עיצוב תוכן דיגיטלי, מגמת מייקרים, המתמקדת בעיצוב תעשייתי, חיתוך לייזר, וכן, גם קצת מזכיר נגרות של פעם. מגמת אקו ים בשיתוף המכון לחקר ימים ואגמים מכשירה את התלמידים לעולם משאבי הים, איך להשתמש בים כמשאב לטובת האנושות אבל בצורה ברת קיימא. הילדים לומדים מדעי הים, שיט, קורס צלילה, איך לפעול בים. הם גם עושים סדנאות לקבוצות ואנשים שמגיעים לסדנאות בהן מכינים ארוחה מאצות ים, או יוצרים סבונים מאצות.
קראו גם: >>
פורסם לראשונה: 08:56, 31.08.22