יו"ר ועד עובדי עיריית חיפה אמנון עידו מארגן בשעות האחרונות אסיפות עובדים בעירייה ומכריז על היערכות לסכסוך עבודה מול הנהלת העירייה.
2 צפייה בגלריה
אמנון עידו בכס עובדים
אמנון עידו בכס עובדים
אמנון עידו בכנס עובדים
(צילום: פרטי)

אמנון עידו
(צילום: פרטי)

בכנס העובדים אמר עידו: "שואלים אותי מתי אני שובת אני אומר שלא אתן לקליש תאריך כדי שקליש תתכונן. אנחנו לא מעוניינים בשביתה וזה מוצא אחרון. יש לנו אחריות לתושבים. אם צריך נכריח את קליש באמצעות שביתה ואמצעים כואבים שאנחנו לא נחשוף כרגע. סמכו עלינו שאנו עושים הכל למענם. כולנו צריכים להתייצב ויש חשיבות לעוצה והביחד שלנו".
יו"ר ועד העובדים הוסיף כי כל המאמצים להידברות עם קליש לא עלו יפה, ונראה כי בעירייה מבקשים להמשיך ולפגוע בזכויות העובדים ובתנאי עבודתם. עידו: "אנחנו כאן במזגנים אבל יש עובדים בחוף בחום הגדול ולא חושבים עליהם. ביחד נהדוף את הגזרות שמונחות על הראש שלנו. מרגע שאין מנכ"ל, אין סמנכ"ל, ראשי מינהלים עוזבים ובכירים עוזבים, העירייה נמצא בכאוס שאני לא זוכר כמותו עשרות שנים. עובדים לא מקבלים גיבוי מלמעלה. זהו המשבר הכי גדול שידעה העירייה. ראש העיר צריכה לדעת שהיא חייבת להפסיק את הנזק הזה שהיא גורמת לעיר ולעירייה. לא ניתן לה שהנזק הזה יפול על התושבים, על העובדים והמשפחות שלנו".

2 צפייה בגלריה
קיריל קארטניק
קיריל קארטניק
קורא לפיוס. קיריל קארטניק
(צילום: מיכה בריקמן)

חבר מועצת העיר קיריל קרטניק: "הסכסוך הזה בין ראש העיר לועד העובדים לא משרת אף אחד, הראשונים שיפגעו מזה אלו התושבים שכבר היום לא מקבלים את השירותים המינימאלים שמגיעים להם. אני אומר כבר מזמן שהמלחמה הזאת היא מלחמה מיותרת לחלוטין, הצדדים צריכים לוותר על התוכנית ההתיעלות הזאת שהיום כבר לא שווה. אז על מה כל הרעש? 11 מיליון ש"ח זה אפילו לא 0.3 אחוז מהתקציב הכללי ששווה 3,5 מיליארד ש"ח".
חבר המועצה קרטניק קורא לצדדים לוותר על תוכנית ההתייעלות, לשבת ביחד ולפתור את הסכסוך הזה במיידי. קרטניק: "מי שנפגע מכל הסיפור הזה אלו התושבים נטו. ואני מזכיר שבעוד שבועיים בעקבות ליגת האלופות אמורים להגיע לעיר אלפי תיירים ממדינות רבות ובזה אנחנו צריכים להתמקד היום".
פורסם לראשונה: 13:40, 29.08.22