ראש העיר הנכנס הצהיר לפני הבחירות המקומיות כי החזירים ייעלמו בתוך 90 יום מרגע כניסתו לתפקיד, בארגוני הסביבה מתכוונים למנוע דילול מסיבי של חיות הבר, ועד מציאת פתרון עוד תושבים נפגעים מחיית הבר.
3 צפייה בגלריה
"זה לא יכול להמשיך כך". מירי גולדשמידט
"זה לא יכול להמשיך כך". מירי גולדשמידט
"זה לא יכול להמשיך כך". מירי גולדשמידט
(צילום: אלעד גרשגורן, הפייסבוק)
מירי גולדשמידט בת ה-65 מחיפה יצאה ביום שישי בערב לרחוב בסביבת מגוריה. פגישה מקרית עם חזיר הסתיימה בפציעתה.
גולדשמידט: "יצאתי בסביבות השעה עשר בערב לרחוב אביגיל באחוזה. בעוד אני הולכת ברחוב על המדרכה, זינק לעברי חזיר. הוא הפתיע אותי ואיבדתי שיווי משקל. נפלתי מהמדרכה לכביש. ממש השתטחתי על הרצפה. פחדתי שידרסו אותי".
למזלה של גולדשמידט, שכנה שעברה במקרה ראתה את שאירע, והזעיקה את בעלה. "בעלי סייע לי לקום ובכל אותו הזמן החזיר לא זז מהמדרכה", ציינה גולדשמידט.

3 צפייה בגלריה
חזיר חוצה כביש בחיפה
חזיר חוצה כביש בחיפה
הפציעה הבאה היא רק עניין של זמן
(צילום: אלעד גרשגורן)

קראו עוד:

מירי גולדשמידט מוכרת לתושבים בחיפה בשל סטודיו לאמנות בבעלותה ופעילותה למען ניצולי השואה. "אחרי הנפילה אובחנתי עם שבר בחוליה בגב. מדברים על תהיך שיקום של 4-5 חודשים בהם אהיה עם סד שמגביל אותי מאד. מאישה עצמאית שמנהלת סטודיו לאומנות, ומי שמבשל לניצולי שואה, הפכתי ברגע לאישה תלותית שזקוקה לעזרה".
גולדשמידט, כמו רבים מתושבי חיפה המתמודדים עם התופעה, קוראת למציאת פתרונות לחזירים בעיר. "זה לא יכול להמשיך ככה", היא אומרת, "אנחנו לא בעולם שלישי אלא באחוזה חיפה. מצאו פתרון. אנשים נפגעים".

ירושה קשה


ירון חנן, מרכז מטה השכונות להחזרת החזירים לטבע, מתייחס לגל התקיפות שנרשמו בשבועות האחרונים.
חנן: "הירושה הקשה שהורישה קליש לתושבי חיפה עם המוני חזירי בר שמסתובבים בשכונות המגורים שלנו באין מפריע, מכה קודם כל בנו, אך תוצאותיה איומות גם לחזירי הבר שהתבייתו בעיר בקדנציה שמסתיימת החודש.
"כמו שכבר ראינו אינספור פעמים, מפגש של בני אדם עם חזיר בר יכול להסתיים רע מאד, במיוחד כאשר הם הפכו את העיר הבנוייה ורחובותיה לבית הגידול שלהם ואיבדו כל רתיעה מבני אדם. זה לא המצב בערים השכנות ובאף עיר אחרת בארץ.
"רק החזירים בחיפה, כבר לא יודעים איך להתקיים בטבע שמסביבנו. הם פיתחו תלות באשפה שאנו משליכים מחוץ לפחים, והאשפה לא מטופלת נכון בעיר, וכן תלויים במזון לבעליחיים שאנשים מפזרים בלי השגחה, או אף בכוונה תחילה להאכיל חזירים.

3 צפייה בגלריה
ירון חנן
ירון חנן
ירון חנן
(צילום: אלעד גרשגורן)

חנן: "את הירושה הקשה הזו, מכת "החזירים החיפאים" של קליש, כבר לא ניתן להעלים בפתרונות קסם למיניהם. נדרש כעת מהעירייה בהנהגתה החדשה והנחושה, מאמץ נרחב עם מספר פתרונות בו זמנית עליהם המלצנו תמיד, כולל מסע הסברה לציבור, שחייב להתפרסם מהר, על מנת לגייס את התושבים לשתף פעולה עם מאמצי העירייה הנוספים.
"רק כך נמגר בשנה הקרובה את המכה הזו ונחזיר את הרתיעה מבני אדם במרחב העירוני, שחשובה לא רק לנו אלא גם לשלומם של בעלי החיים ובעיקר החזירים שכל שבוע נפגעים בתאונות דרכים בעיר."