היועצת המשפטית של עמותת "תנו לחיות לחיות" פנתה (ראשון) לראש העיר הנכנס של חיפה יונה יהב, וקראה לו שלא לקבל להורות על דילול מסיבי של חזירי בר בעיר.
3 צפייה בגלריה
הסכנה נמשכת. חזירים חוצים במוריה
הסכנה נמשכת. חזירים חוצים במוריה
ייעלמו? חזירים חוצים במוריה
(צילום: דורון סולומון)
עו"ד תמר מאיו, היועצת המשפטית של תנו לחיות לחיות כותבת בפנייתה ליהב כי ניתן ללמוד מהתבטאויותיו של יהב בנושא חזירי הבר, כי בכוונתו לקדם המתה גורפת של חזיר בר, וזאת בניגוד לחוק צער בעלי חיים ופסיקה בנושא המתה של בעלי חיים.
בעמותה חוששים מאמירתו של יהב כי בתוך 90 יום העיר חיפה תהיה נקיה מחזירים. עו"ד מאיו אומר ל"מיינט חיפה: "יהב לא מגלה בדיוק מה התכנית שלו לגבי החזירים, אך עולה מדבריו כי מדובר בדילול בהיקפים גדולים. ההתנגדות שלנו למהלך שכזה נובע מכמה היבטים".

3 צפייה בגלריה
מרדף בשדרות מוריה
מרדף בשדרות מוריה
מרדף בשדרות מוריה
(צילום: פרטי)

קראו עוד:

עו"ד מאיו מציינת כי בראש ובראשונה ההתנגדות נובעת מחוסר יעילות של דילול מסיבי של חזירים, וזאת לנוכח מחקרים שנעשו בנושא והצביעו כי המהלך יוביל לירידה בגיל הפיריון ועלייה נוספת במספר החזירים.
"מהלך כזה רק יחמיר את הבעיה ולא יעלים אותה", אומרת עו"ד מאיו, "המהלך עומד בניגוד לתכנית רשות הטבע והגנים הכולל דילול לצד נקיטת צעדים נוספים. כך למשל לפני דילול מסיבי יש לדאוג למקורות המזון הזמין שיש לחזירים בחיפה, דהיינו פחי האשפה המלאים ומאכילי החזירים. דאג לריקון פחים בתדירות גבוהה, תקנוס את מאכילי החזירים ורק אז תדלל את החזירים. לא יכול להיות שבגלל התנהגות לא תקינה של בני האדם ישלמו בחייהם מאות חזירי בר. זה לא חוקי ולא תקין וגם לא אפקטיבי".

3 צפייה בגלריה
חזיר חוצה כביש בחיפה
חזיר חוצה כביש בחיפה
מה עושים? חזיר חוצה כביש בחיפה
(אלעד גרשגורן)

בעמותה מדגישים כי בית המשפט העליון פסק בעבר כי בטרם ניתן אישור להמתה בעלי חיים, יש להראות כי ננקטו אמצעים חלופיים, ויש להציג נתונים קונקרטיים.
"כדי לדלל באופן מסיבי יש צורך לקבל היתר מרשות הטבע והגנים, ובחיפה גם אישורים מיוחדים שיאפשרו ירי בשכונות מגורים", אומרת עו"ד מאיו, "יש לבחון עד כמה היו הצעדים שנקטה קליש היו אפקטיביים, ולהבין כי מדובר בתופעה עולמית. לא יכול לבוא ראש עיר ולהחליט לצאת לחיסול מסיבי של חזירים ורק אז לראות מה קורה".
בעמותה ציינו כי יהב קיבל את הפניה אך הפנה את נציגי העמותה לרשות הטבע והגנים. "אחרי התשובה המתנערת של יהב, נמתין לתשובת הרשות והצעד הבא אחרי תשובה מבוססת, להגיש עתירה", אומרת עו"ד מאיו.