ריחות של דלקים וחומרים כימיים, סירחון, תחושה של מחנק, צריבות בעיניים, כאבי ראש. תושבים ברחבי העיר מדווחים על מטרדי ריח קשים המורגשים היטב ומעלים חשש לפליטת חומרים מסוכנים ומזיקים.
1 צפייה בגלריה
עשן מפרץ חיפה
עשן מפרץ חיפה
מפרץ חיפה אפוף עשן
(Max Zalevsky shaterstock)
קראו גם: >>>
באיגוד ערים להגנת הסביבה חיפה מודים כי אכן הגיעו תלונות, ונציגי האיגוד עושים כל שביכולתם לאתר את מוקד הריחות, אך בינתיים ללא הצלחה.
כך נמסר מאיגוד ערים הגנת הסביבה: "אנו מעדכנים על יממה שלישית שבה דיווחים על ריחות חריפים מגיעים משכונות רבות בעיר חיפה, נשר, הקריות וזבולון. החל מאתמול לפנות בוקר ולאורך שעות הלילה פעלו כונני האיגוד בשטח על מנת לנסות ולאתר את מקורות הריח המדוייקים. למרבה הצער הקושי באיתור נובע מכך שמדובר בפליטות לא מוקדיות. כאשר קיימת אינוורסיה (תופעה מטאורולוגית שבה קיים פיזור איטי יותר של האויר ולכן הנידוף של חומרים לוקח זמן רב יותר) הפיזור של החומרים המזהמים נמוך ומשכך התושבים נחשפים לחומרים המזהמים".
באיגוד מדגישים כי "גם הבוקר ממשיכים כונני האיגוד לפעול בשטח ובמקביל נעשות בדיקות נוספות לאיתור המקורות המזהמים בכלים שונים. קיומן של פליטות בלתי מוקדיות אשר מזיקות לבריאות מהוות את הבסיס לעמדת איגוד ערים לדרישה לסגירת התעשייה הפטרוכימית במפרץ חיפה בהקדם ואנו פועלים מול משרדי הממשלה לתקצוב התוכנית ליישום המלצות דוח ועדת מנכ"לים שבחנה את עתיד מפרץ חיפה".
באיגוד מבקשים מהציבור להמשיך ולדווח על כל אירוע ריח בכוכבית 8970 או בעמוד הפייסבוק של האיגוד.
תושבים בעיר דורשים פעולות נחרצות יותר ולאיתור מוקד המפגעים, וחוששים לפליטת חומרים מסרטנים.
ירון חנן- מרכז צוות המומחים להפחתת סיכונים במפרץ חיפה: "עוד לילה של ריחות דלק כבדים באוויר באזור חיפה. עוד לילה של זיהום אוויר כבד. הזיהום הורגש גם בשכונות הכרמל המערבי. וכך מתחיל עוד שבוע של אוזלת יד מתמשכת מצד גורמי האכיפה הסביבתית בחיפה. המשרד להגה"ס ואיגוד ערים חיפה מודים שהם לא ערוכים לזיהוי מקור הפליטות הללו... שבוודאי כוללות גם חומרים מסרטנים ופגיעה גופנית מצטברת. וכל זה מתרחש כאשר שולחים לגלזגו משלחת ממשלתית עם 120 (!) משתתפים וקובעים יעד לאפס פליטות בעוד 30 שנה...כמה אלפים ימותו או יחלו במחלות קשות כאן בעוטף המפרץ עד אז? איפה עומד יישום החלטות ועדת המנכ"לים שקיבלה הממשלה הקודמת כעת ב"ממשלת השינוי"?".