הקורונה בחיפה לא עוצרת. עוד ועוד תלמידים וילדי גן נשלחים לבידוד לאחר שנחשפו לחולים מאומתים. העלייה במספר המבודדים מוביל לעלייה בביקוש לבדיקות אנטיגן במד"א, ותושבים נאלצים לצאת מהעיר כדי להימנע מעמידה ארוכה בתורים.
2 צפייה בגלריה
מתחם בדיקות קורונה
מתחם בדיקות קורונה
מתחם בדיקות קורונה
(דורון סולומון)

קראו גם: >>

בחיפה עומד מספר חולי הקורונה המאומתים (נכון 18.1.21) על 7,292 תושבים. כל העיר ושבעה החבלים עם ציון 10 עגול במדד הרמזור.
מספר המבודדים עומד על 6,552, מתוכם כמעט מחצית, 3,091 תלמידים וילדי גן. 1,585 תלמידים וילדי גן מאומתים.
חלק גדול מההדבקות מתרחשות במערכת החינוך, ולא פחות מ-223 אנשי צוות הוראה בבתי ספר וגנים נכנסו לבידוד.
העומסים במתחמי הקורונה גבוהים. בניסיון למצוא מועדים לביצוע בדיקות אנטיגן, תושבים בחיפה מדווחים עם זמינות תורים גבוהה יותר מחוץ לחיפה.
המגיעים לבדיקה מגלים כי למרות ההרשמה המוקדמת, בנקודות הבדיקה הם נאלצים להמתין בתור כשלפניהם עשרות אנשים שהגיעו באותו הזמן.
במשרד החינוך מעדכנים כי 14 גני ילדים בעיר נסגרו בשל קורונה או בשל היעדרות צוותי הוראה. מנגד, כל בתי הספר נותרו פתוחים אך אין פיורט באשר לכיתות הנמצאות בבידוד.
מורה בבית ספר בחיפה: "אנחנו כמורים לא ידועים כמה מהילדים בכיתה מחוסנים, כמה מהם לא הגיעו כי הם חולים או נכנסו לבידוד. לא ברור מה אנחנו צריכים לדווח ולמי. כל רגע נכנסת המנהלת ומודיעה כי התלמיד הזה והזה צריך בידוד והוא יוצא מהכיתה. ואז מתחיל הסרט של לקרוא להורים. יש באלגן".
מורה נוספת מתארת: "קיבלתי הודעה שהייתי ליד חולה מאומת. אמרו בהתחלה בבית ספר להישאר בבית שלא לסכן אף אחד. הלכתי לעשות PCR. צעקו עליי בבית ספר למה לא עשיתי אנטיגן כדי שאוכל לחזור יותר מהר ללמד. לא ברור מי יכול להדביק וכמה זמן נוכל להחזיק אם עוד ועוד מורות הולכות לבידוד".
פורסם לראשונה: 13:31, 18.01.22