ועדת השמות חוזרת בה מלקרוא לחלק מרחוב "החלוץ", "החלוצה". אחרי ביקורות רבות של תושבי העיר, מבקשת יו"ר ועדת השמות שרית גולן להקפיא את ההחלטה לקרוא לחצי רחוב החלוץ, החלוצה.
1 צפייה בגלריה
עינת קליש על רקע רחוב החלוץ
עינת קליש על רקע רחוב החלוץ
עינת קליש על רקע רחוב החלוץ
(שרון צור)
כפי שפורסם לראשונה ב"מיינט חיפה", מועצת העיר אישרה את פרוטוקול ועדת השמות בו הוחלט בין היתר להחליף את שמו של חצי רחוב "החלוץ" ל"החלוצה", הבוקר (שני) יו"ר ועדת השמות שרית גולן מבקשת להקפיא את ההחלטה. גולן פנתה בבקשה להקפיא את החלטת מועצת העיר אשר אישרה החלפת שם לחצי רחוב החלוץ לשם החלוצה. גולן: ״המדובר באימוץ החלטת ועדת השמות בהרכבה הקודם בראשות ראש העיר עינת קליש. נראה כי הוועדה בהרכבה הקודם נפלה לכדי טעות כאשר סברה כי רחוב החלוץ מדבר עם מילה כללית של חלוץ ולכן ביקשה להעצים נשים ולכנות חלקו כרחוב החלוצה אלא שהמדובר ברחוב המכונה על שם תנועת ״החלוץ״. ממילא החלפת שם לרחוב, חלקו או כוחו, להבדיל ממתן שם חדש צריכה להיעשות במסלול חוקי אחר ולכן יש לדון בכך מחדש״.
"מיינט חיפה" פרסם הבוקר את הביקורת לשינוי השם בידיעה בה ציינו תושבים כי מדובר בטרלול וטירוף, פגיעה בזכרון תנועת החלוץ. כאמור, החלפת השם הוקפאה זמן קצר לאחר פרסום הידיעה.
פורסם לראשונה: 12:05, 17.01.22