ביום רביעי יושבתו המטרוניות במפרץ חיפה, כמו גם בערים ירושלים, טבריה ועפולה, וזאת בשל סכסוך העבודה בין העובדים והנהלת חברת סופרבוס.
2 צפייה בגלריה
מטרונית
מטרונית
יושבתו. מטרונית
(צילום: נחום סגל)
נציגת ארגון העובדים "כח לעובדים", תמר זילברשטיין המלווה את עובדי סופרבוס: "הבוקר (ראשון) הודיעו העובדים להנהלה כי אחרי שהוכרז סכסוך עבודה ב-21 לנובמבר, ולאחר 10 חודשים של משא ומתן שנקלע למבוי סתום, לא נותרה להם ברירה אלא להשבית את מערך פעילות המטרוניות".
כ-1,500 עובדי סופרבוס, ביניהם נהגים, פקחים ואנשי מינהלה, דורשים שיפור תנאי העסקתם לרבות העלאת שכר, החזרים בגין תשלומי דלק, והסדרת נושא סידורי העבודה.

2 צפייה בגלריה
מטרונית של חברת סופרבוס
מטרונית של חברת סופרבוס
מטרונית של חברת סופרבוס
(צילום: מיכל ראובן)

קראו עוד:

במטרוניות נוסעים מאות אלפי אנשים והשבתת המטרוניות, למיותר לציין, תפגע קשות במערך התחבורה הציבורית בחיפה והקריות שבו המטרונית היא כלי תחבורה מרכזי.
על פי הודעת העובדים, המטרוניות ישובתו ביום רביעי למשך שעתיים בשלב ראשון. "אין לנו מנוס מנקיטת צעדי השבתה", אומרים עובדים, "ההנהלה לא משאירה לנו אפשרות אחרת".
תגובת חברת סופרבוס: ״בהמשך להודעת ארגון כח לעובדים, לא יעלה על הדעת כי בזמן מלחמה ארגון עובדים ייטול לידיו את ההחלטה על עצירת שירותים חיוניים המשרתים מאות אלפי נוסעים. ארגון כח לעובדים הוא ארגון העובדים היחיד בענף התחבורה שבחר באופן תמוה להכריז על סכסוך עבודה על אף ולמרות התנאים הקשים בהפעלת תחבורה ציבורית בימים אלה.
"יצוין כי מראשית השנה הועלה שכר הנהגים בחברה בכ-17% ובנוסף התנהלו דיונים רבים על מנת להרחיב ולשפר את תנאי העובדים. על אף על כל אלה, בחר "כח לעובדים" לנקוט בצעד פרוע, משלח רסן וחסר אחריות הפוגע בציבור הרחב ללא עוול בכפו.
"השבתת קווים ועוד בזמן מלחמה הוא מהלך ציני, על חשבון גבם של העובדים ומאות אלפי נוסעים ופוגע פגיעה קשה ובלתי מידתית במשק כולו. החברה מוכנה לנהל מו"מ בכל עת ובתום לב וקוראת לארגון "כח לעובדים״ לחזור לשולחן הדיונים לטובת העובדים והנוסעים. צר לנו כי הועד בוחר שוב לקדם את עצמו על חשבון עובדי החברה והציבור כולו".