בית המשפט העליון החמיר את עונש המאסר שנגזר על גאורגי זלקוב מחיפה, מאבטח בכרמלית שירה למוות בדר רחוב – דימטרי יונגרוב.
2 צפייה בגלריה
גאורגי זלקוב במעצר
גאורגי זלקוב במעצר
גאורגי זלקוב במעצר
(צילום: עידו ארז)
בית המשפט המחוזי חיפה גזר על זלקוב בחודש ספטמבר 2021 עונש מאסר של 18 שנים בגין רצח יונגרוב. זלקוב הגיש ערעור ודרש הקלה, מנגד המדינה ערערה ודרשה החמרה בעונש.
מפסק הדין עולה כי זלקוב עבד כמאבטח בכרמלית והחזיק בשל כך אקדח ברישיון, אותו החזיק בכספת בדירה בה התגורר עם רעייתו.
זלקוב ויונגרוב פיתחו קשרי ידידות. יונגרוב, אסיר משוחרר וחסר בית הסובל מהתמכרות לחומרים פיסכו אקטיביים. החל מחודש אפריל 2021 זלקוב אפשר ליונגרוב ללון בדירתו. הוא אף נתן לו מפתח לדירה ומידי פעם גם כסף.
רעייתו של זלקוב חזרה מביקור קרובי משפחה ברוסיה, ודרשה מבעלה כי יונגרוב יפנה את דירתם. בינתיים האישה עברה להתגורר עם חברתה בדירה אחרת.

2 צפייה בגלריה
זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה
(צילום: גיל נחושתן)

קראו עוד:

לאחר חודש ימים, זלקוב ורעייתו נסעו לדירה. זלקוב אעלה לדירה והחל להתעמת עם יונגרוב. בהמשך לעימות זלקוב הוציא את האקדח מהכספת, הכניס מחסנית, והניח את הנשק מתחת לכרית. המנוח נכנס לחדרו של זלקוב והחל להתעמת איתו והתנגד לעזיבת הדירה.
בשלב זה, נכתב בכתב האישום, זלקוב החליט להמית את יונגרוב, שלף את האקדח, הצמיד את הקנה למרכז המצח שלו והציע לו להתפלל לפי שיירה בו. לאחר שהמנוח אמר כי הוא אינו מעוניין להתפלל, הוא ירה במרכז מצחו וגרם לפציעתו האנושה.
לנוכח העובדה כי היורה הותיר את המנוח לדמם במשך 8 דקות ארוכות, נמנע מלהזמין כוחות הצלה, ואף פעל להציג מצג שווא כאילו המנוח איים עליו בסכין מטבח, בבית המשפט העליון החליטו להחמיר את עונשו ולגזור עליו 22 שנות מאסר, וזאת למרות מצבו הרפואי של הרוצח שהוגדר מורכב.