דוח רשות הטבע המסכם את פעילות בנושא חזירי הבר בעיר מלמד כי נרשמה עלייה בדיווחי התושבים על מפגש עם חזירים בהשוואה לחודש שעבר.
חזיר בגן ילדים נוה שאנן חיפה
(צלם לא ידוע . פרסום לפי סעיף 27א' לחוק היוצרים)

במהלך חודש ינואר הגיעו למוקד העירוני 287 דיווחים על חזירי בר, לעומת 241 בחודש קודם. בהשוואה לחודש הקיץ, בהם נרשמים בממוצע למעלה מ-500 דיווחים, מדובר בירידה משמעותית.
יותר ממחצית הדיווחים הגיעו מ-5 שכונות: נווה שאנן (44 דיווחים), אחוזה (43 דיווחים), מרכז הכרמל (22 דיווחים), יזרעאליה (21 דיווחים) וגבעת דאונס (15 דיווחים).
על פי הדוח, כדי לצמצם את הגעת החזירים לשכונות אלו יש לבצע פינוי ערב של אשפה, ולנסות לקדם שותפות אקטיבית של התושבים לצמצום מקורות מזון זמין כולל הפסקת האכלה אקטיבית.

2 צפייה בגלריה
חזיר ברחו במאפו
חזיר ברחו במאפו
חזיר ברחוב מאפו
(צילום: דורון סולומון)

למרות העלייה במספר הדיווחים של חזירי הבר, על פי הדוח בחודשים דצמבר וינואר דולל, ולמעשה הומת, רק חזיר סורר אחד בכל חיפה. הסיבה לדברי מחברי הדוח היא מינהלית. "מסיבות מנהליות, כלי זה (הדילול) לא היה בשימוש בחודשיים האחרונים, דצמבר וינואר עד לסוף ינואר 2023 אז נלכד פרט סורר אחד אשר הראה התנהגות אופיינית להאכלת יד והיעדר חשש מאדם".
עוד קובע הדוח כי נרשמה ירידה במספר הדיווחים על פחים הפוכים. כך תועדו 25 אירועי הפכית פחים בחודש ינואר, לעומת 37 אירועים חודש קודם לכן. מחברי הדוח מציינים כי בהשוואה לאותו חודש בשנה שעברה, מדובר בירידה של מאות אחוזים.
הדוח מתייחס לתופעת האכלת החזירים שנמשכת ברחבי העיר. במהלך חודש ינואר נרשמו 24 דוחות לאנשים שביצעו האכלה מכוונת של בעלי חיים באזורים שונים ברחבי העיר. חודש קודם לכן חולקו 22 דוחות.
בסיכום הדוח מציינים ברשות הטבע והגנים כי נרשמה ירידה בהפיכת פחים, וירידה בהיקף הדיווחים על חזירים בהשוואה לשנים קודמות.

2 צפייה בגלריה
חזיר בשכונת כרמל צרפתי
חזיר בשכונת כרמל צרפתי
פחות חזירי הפוכים. חזיר בשכונת כרמל צרפתי
(צילום: פרטי)

קראו גם:

בעוד שבעירייה מביעים שביעות רצון, תושבים מדווחים על משפחות עם חזירים המטיילות בעיר, ומסבירים כי הציבור הפסיק לדווח על כל חזיר שהוא רואה ומכאן הירידה בדיווחים.
רק השבוע תועד חזיר בר שנכנס לגן ילדים בשכונת נוה שאנן בזמן שהילדים הגיעו לגן בשעות הבוקר. "הדוחות חיוביים אבל המצב בשטח הרבה פחות", אומרת אמא שבנה בגן הילדים בנוה שאנן.
עוד טוענים תושבים כי בעונה זו החזירים ממליטים בוואדיות, ואנו נראה רבים מהם בחודשים הקרובים עם הדור הבא של חזירי חיפה.