"יונה לא אוהב את היועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין, וזה כמובן בלשון המעטה", אומר גורם בכיר בעיריית חיפה, "הוא קיים דיון בפורום מצומצם כדי לבחון האם ניתן לסיים את כהונתה".
3 צפייה בגלריה
יהב וקליין
יהב וקליין
יהב וקליין
(צילום: נחום סגל)
עו"ד ימית קליין, עורכת דין ותיקה ומנוסה המלווה את העירייה למעלה מעשור, גם בתקופת יהב וגם בתקופת קליש. בכירים בעירייה מסבירים מדוע יהב היה רוצה להחליף את עו"ד קליין, והאם יש למהלך סיכוי.
"ימית מכהנת עוד מתקופת יהב האחרונה ובהמשך בתקופת קליש", אומר גורם בכיר בעירייה, "ימית סייעה לקליש במהלך כהונתה בכמה עניינים שפגעו ביהב. צריך להבין, יועץ משפטי לעירייה קובע מה חוקי ומה אפשרי לעשות בפעילות העירייה. ימית אישרה את גיוסו של עורך דין היוקרתי עמית חדד בכמה פעמים. כך חדד הובא במקרה שקליש רצתה להאבק למען הקמת שדה תעופה, וכך כאשר ראש לשכתה של קליש, גלי סגל, נתבעה על ידי יהב וגדי מרגלית, לאחר שפרסמה פוסט בו הוצגה העירייה תחת ראשותו של יהב כמושחתת. בנוסף, קליין אישרה את שכירת שירותו של החוקר הפרטי לטובת חיפוש "בזבוזי כספים" בעירייה".

3 צפייה בגלריה
היועצת המשפטית ימית קליין, רוני בן חיים ועינת קליש
היועצת המשפטית ימית קליין, רוני בן חיים ועינת קליש
היועצת המשפטית ימית קליין ועינת קליש
(צילום: נחום סגל)

בכיר נוסף מציין כי לא רק שקליין אישרה לקליש שימוש חריג על ידי הבאתו של עמית חדד, ופריסת רשת משפטית לשמירה על גלי סגל, מנגד, כאשר יהב ומרגלית נתבעו על ידי מיכאל אלפר בעניין פינוי הישיבה ברמת בגין, העירייה התנערה מייצוג השניים.
בעוד יהב היה רוצה לראות יועצת משפטית אחרת בעירייה, החוק מציב הגבלות שעלולות למנוע את המהלך. "לטובת הדחת יועץ משפטי בעירייה יש להשיג רוב של 75% מחברי מועצת העיר. כנראה שאין ליהב את הרוב הנדרש", אומר גורם בכיר.
סעיף 171(ב)(1) לפקודת העיריות קובע כי: ”לא יפוטר היועץ המשפטי לעיריה שהוא עובדה או הגזבר, אלא לפי המלצת ראש העירייה ובאישור המועצה ברוב של שני שלישים מחבריה, לאחר שניתנה הודעה כדין לכל חברי המועצה שדבר הפיטורים יידון באותה ישיבה”.

3 צפייה בגלריה
מועצת העיר חיפה החדשה
מועצת העיר חיפה החדשה
לא יימצא רוב. מועצת העיר חיפה
(צילום: יניר אלפיה)

קראו עוד:

"ברור שיש יועצים אחרים שיהב היה מעדיף אותם, אבל יש לימית ידע והישגים שגם יהב יודע להעריך", אומר בכיר נוסף, "מעבר לידע בתיקים כמו "בית וגן", המאבק בשיקוע ועוד, רק בשבוע שעבר ימית הובילה לניצחון משפטי חשוב בנושא החזירים ומנעה את עצירת תוכנית דילול החזירים בבית המשפט. להערכתי יהב יצטרך להמשיך עם ימית".
מהעירייה לא נמסרה תגובה.