חקירת המשטרה בעניין דריסתה למוות של העולה החדשה אמיליה מרטיננקו בת ה-18 בחודש דצמבר 2022, הסתיימה השבוע וחומר החקירה הועבר לפרקליטות מחוז חיפה.
3 צפייה בגלריה
עולה חדשה שעמדה להתגייס. אמיליה מרטיננקו
עולה חדשה שעמדה להתגייס. אמיליה מרטיננקו
עולה חדשה שעמדה להתגייס. אמיליה מרטיננקו
((מתוך עמוד הפייסבוק של אמיליה)




בפרקליטות ינסו לקבוע האם קיימת תשתית ראייתית להגשת כתבי אישום בתיק אותו הגדירו בפרקליטות כ"מוות מזעזע".
תיק הראיות כולל צילום מצלמת אבטחה בו נראית מרטיננקו הולכת במסלול המטרונית במפרץ חיפה, לא הרחק מהמקום בו נמצאה כמה שעות לאחר מכן ללא רוח חיים.
עוד כולל תיק הראיות, ממצאי בדיקה של רכבי המטרונית של חברת סופרבוס, שפגעו במרטיננקו. נזכיר כי מתיק החקירה עולה כי מרטיננקו הגיע לאזור מפרץ חיפה בלילה של יום חמישי, 15 בדצמבר, כדי להיפגש עם חברותיה לבילוי במועדון. הצעירה לא הגיעה למפגש עם החברות, וכעבור כמה שעות נמצאה גופתה המרוטשת במסלול המטרונית, ולאחר שמספר מטרוניות דרסו אותה.

3 צפייה בגלריה
אמיליה ואמה
אמיליה ואמה
אמיליה ואמה
(צילום: באדיבות המשפחה)

בתחילת החקירה מיהרה המשטרה לעצור נהג מטרונית שעל פי החשד פגע בה, אך בהמשך התברר כי מטרוניות נוספות פגעו בה, ולכן לא ניתן לקבוע כי אותו נהג שנעצר הוא שגרם לפגיעה הקטלנית. הנהג שוחרר ממעצר. במשטרה קיוו כי נתיחת הגופה במכון לרפואה משפטית באבו כביר תסייע בקביעת הפגיעה שגרמה למותה של מרטיננקו, אך מצב הגופה, והתדירות הגבוהה של רכבי המטרוניות לא הצליחו לשפוך אור חדש על המקרה הטרגי.
בא כוחה של משפחת מרטיננקו עו"ד אלבר נחאס מציין כי המשפחה תגיש תביעה אזרחית נגד חברת סופרבוס. לדבריו, מדובר בתאונת דרכים בה פגעה מטרונית של חברת סופרבוס במרטיננקו, כשהיא במסלול המטרונית.
בתביעה יטענו כי הראיות שוללות כל אירוע פלילי או חלילה אובדנות, ועל חברת סופרבוס וחברת הביטוח שלה, יצטרכו לפצות את המשפחה שאיבדה את בת המשפחה.

3 צפייה בגלריה
זיאת התאונה ועו"ד אלבר נחאס
זיאת התאונה ועו"ד אלבר נחאס
זירת התאונה ועו"ד אלבר נחאס
(צילום: מד"א, פרטי)

קראו גם:

מרטיננקו עלתה לארץ לבדה, הוריה נשארו באוקראינה והיא הגיעה לגור עם סבה וסבתה בחיפה. הצעירה נרשמה ללימודים והצטיינה בהם, ובחודשי הקיץ היא הייתה אמורה להתגייס. בעקבות האירוע הטרגי הגיעה אביה של מרטיננקו לחיפה, ולמרות בקשתו מהמשטרה, לא נמצאו תשובות משביעות רצון באשר לנסיבות מותה של הבת גם לאחר חודשיים של חקירה מאומצת.
"אנו ממתינים לסיום החקירה באופן רשמי והחלטת הפרקליטות. אנו נערכים ככל שיידרש להמשך חקר האמת והגשת תביעה אזרחית", ציינו במשפחה.
פורסם לראשונה: 08:04, 26.02.23