כנס חיפה למשפט ייערך (11.7) זו השנה ה-14 באוניברסיטת חיפה. הכנס יתקיים תחת הכותרת "משפט בזמן משבר".
4 צפייה בגלריה
היועמ"שית בהרב מיארה
היועמ"שית בהרב מיארה
היועמ"שית בהרב מיארה
(צילום: נחום סגל)
בכנס ישתתפו בכירי עולם המשפט, ביניהם: עו"ד עמית בכר -ראש לשכת עורכי הדין בישראל, השופט ד"ר רון שפירא – נשיא בית המשפט המחוזי חיפה, השופט ד"ר טל גולן – בית הדין האזורי לעבודה חיפה, השופטת טל תדמור זמיר – סגנית נשיאת בית המשפט השלום חיפה, עו"ד שאדי סרוג'י – יו"ר ועד מחוז חיפה בלשכת עורכי הדין, עו"ד הילה כץ – פרקליטת מחוז חיפה פלילי, ורבים אחרים.
בין המשתתפים בכנס גם שר הפנים משה ארבל, ח"כ אורית פרקש הכהן וראש עיריית קרית שמונה עו"ד אביחי שטרן.

4 צפייה בגלריה
השופט רון שפירא, עמית איסמן, השופטת טל תדמור זמיר, עמית בכר
השופט רון שפירא, עמית איסמן, השופטת טל תדמור זמיר, עמית בכר
השופט רון שפירא, עמית איסמן, השופטת טל תדמור זמיר, עמית בכר
(צילום: דוברות בית המשפט, דנה קופל)

קראו עוד:

מערכת המשפט מצפה בדריכות לנאומה בכנס של עו"ד גלי בהרב מיארה – היועצת המשפטית לממשלה, הנמצאת גם השנה תחת מתקפה של גורמים פוליטיים וצפויה לנצל את הכנס להתייחסות גם לקריאות לפיטוריה.
פרופ’ טל ז’רסקי, דיקן הפקולטה למשפטים, אוניברסיטת חיפה: "כנס חיפה למשפט שיתכנס תחת הכותרת 'משפט בזמן משבר', יתכתב עם ענייני המלחמה הנוכחיים והמשבר החוקתי שקדם למלחמה. המערכת המשפטית מחכה לדבריה של היועצת המשפטית כמו גם בכירי עולם המשפט בנושאים הבוערים.
"יהיה מעניין לשמוע את התייחסותו של שר הפנים ארבל, איש ש"ס, לנושא הגיוס והמשברים החוקתיים. נעסוק בהשלכות המלחמה והתנהלות המשפט הבינלאומי בהאג. בנושא זה נשמע את ד"ר גלעד נועם, המשנה ליועצת המשפטית שייצג אותנו בהאג. נעסוק בנושא שיקום ישראל "ביום שאחרי" עם ראש העיר אביחי שטרן, ועל חופש הביטוי בזמן מלחמה והנעשה בקמפוסים בארץ ובעולם".

4 צפייה בגלריה
שר הפנים משה ארבל
שר הפנים משה ארבל
שר הפנים משה ארבל
(צילום: יואב דודקביץ')

הדיון על חופש ביטוי בקמפוסים בזמן מלחמה אינו רק תיאורטי עבור אוניברסיטת חיפה, וזו התמודדה עם סוגייה זו בעקבות התבטאויות בעייתיות של סטודנטים.
"אצלנו בפקולטה מצאנו דרך ליישב מחלוקות הנוגעות למלחמה", מסביר פרופ' ז'רסקי, "בקליניקה המשפטית הבאנו מגשרת ויצרנו מנגנון שולחנות עגולים בהם יושבים אלו לצד אלו סטודנטים יהודים וערבים. יושבות סטודנטיות שחזרו ממילואים עם מדים ונשק לצד מרצים וסטודנטים ערבים. יחד מדברים ומגיעים להסכמות על מה מקובל ומה לא בהתנהלות ואמירות של סטודנטים. אין ספק שהמלחמה מאתגרת את הקמפוסים בעולם ואוניברסיטת חיפה בפרט בתחום חופש הביטוי. פאנל בנושא יהיה חם ומעניין יהיה לשמוע את הפרקליטות באשר לנסיבות בהן מוגשים כתבי אישום".

4 צפייה בגלריה
פרופ' טל ז'רסקי
פרופ' טל ז'רסקי
פרופ' טל ז'רסקי
(צילום: אוניברסיטת חיפה)

מעבר להשלכות המלחמה על מערכת המשפט, ייערך מושב מיוחד בנושא אינטליגנציה מלאכותית – AI. פרופ' ז'רסקי מסביר כי כבר עכשיו יש יכולות טכנולוגיות להזנת נתוני תיקים וקבלת פסקי דין.
לדבריו, "החשש כי שימוש בטכנולוגיה יאפשר לצלם שופטים ולנתח את התנהגותם, לעשות שימוש במחשבים לטובת ניתוח כלל נתוני התיק וכתיבה אוטומטית של כתב טענות, כתבי אישום ואפילו פסקי דין. אנו עומדים בפני מהפכת AI שתשפיע גם על מערכת המשפט, ומי שלא יתאים עצמו יישאר מאחור".