לאחר סכסוך משפטי ארוך שמנע את הפעלת הרכבלית של חיפה, הגיעו כלל הצדדים להסכם פשרה שיאפשר את הפעלתה.
3 צפייה בגלריה
הרכבלית
הרכבלית
סוף סוף הרכבלית
(צילום: נתיבי ישראל)
במרכז הסכסוך עמדה דרישה לתשלום של חברת דופלמאייר האוסטרית שבנתה את הרכבלית, על סך כ-20 מיליון יורו. דופלמאייר סירבו להפעיל את הרכבלית עד קבלת התשלום. מעבר לדרישה זו, בחברת יפה נוף דרשו כי כל דרישה כספית תעבור לחברת נתיבי ישראל שקיבלה לידיה את הפרויקט. במשרד התחבורה לא מיהרו להסדיר את החוב לחברה האוסטרית, ולא הסכימו לפטור את חברת יפה נוף מהתחייבות לפרויקט התחבורתי שהוצא מידי החברה על ידי משרד התחבורה.
3 צפייה בגלריה
רכבלית חיפה
רכבלית חיפה
רכבלית חיפה
(נתיבי ישראל)
בהסכם שהושג היום (חמישי), סוכם כי כל תביעה כספית של דופלמאייר תעבור מיפה נוף לטיפול נתיבי ישראל. נתיבי ישראל תדאג לכל החשבונות בפרויקט החל מיומו הראשון. כך מובהר כי יחול עקרון הרציפות, כלומר: כל תשלום המגיע לדופלמאייר במסגרת הפרויקט ישולם על ידי משרד התחבורה, באמצעות נתיבי ישראל, ככל שמשרד התחבורה יאשרו, וזאת בין אם התשלום מגיע עבור התקופה שבה הפרויקט נוהל על ידי יפה נוף ובין אם הוא מגיע עבור התקופה שבה הפרויקט מנוהל ע"י נתיבי ישראל. בנוסף, דופלמאייר יגישו לנתיבי ישראל חשבון סופי בגין הפרויקט בתוך 30 יום.
3 צפייה בגלריה
קליש
קליש
עכשיו היא בעד הרכבלית. קליש
(נחום סגל)
קראו גם: >>
עוד הוסכם כי "הרכבל יימסר על ידי דופלמאייר לידי חברת כייבל אקספרס (להלן "המפעיל"), המסירה תתבצע בהתאם לאמור בחוזה המקורי. דופלמייר מתחייבת להשלים את מסירת הרכבל בתוך 14 ימים ממועד מתן תוקף של פסק דין להסדר זה. ככל שלא יימסר הרכבל במועד האמור הצדדים יראו הסכם זה כבטל ומבוטל. נתיבי ישראל ו/או משרד התחבורה יהיו רשאים להאריך את המועד הנקוב לעיל למסירת הרכבל ככל שיימצאו ליקויים ו/או השגות שאינם מאפשרים את מסירתו. במקרה זה יהיה על דופלמייר לפעול במיידית לתיקון הליקויים ו/או ההשגות והשלמת מסירת הרכבל למפעיל במסגרת האורכה שניתנה על ידי נתיבי ישראל ו/ או משרד התחבורה".
מנכ"לית יפה נוף סאלי גליצנשטיין: "זו בשורה לתושבי חיפה והאזור ולעיר חיפה. דופלמאייר התחייבה להפעיל את הרכבליתית, ההסכם של יפה נוף יועבר לנתיבי ישראל. דופלמאייר תגיש חשבון מעודכן בתוך 30 יום ולאחריו ינסו להגיע להסדר. ההסכם מאפשר להפעיל את הרכבלית וזאת מתוך הבנה כי הציבור לא צריך לשלם על העיכוב המשפטי שנוצר. ההסכם הושג לא מעט בזכות יו"ר יפה נוף, ראש עיר עינת קליש שפנתה למשרד התחבורה במכתב. והעיקר שהרכבלית יוצאת לדרך".
למרות עזרתה של קליש בנושא, נזכיר כי עם היבחרה שבה וטענה כי הרכבלית מיותרת והיא אינה מעריכה שתצא לפועל. קליש כתבה במכתבה לשרת התחבורה: "ידיי מושטות לעזור. אני מקווה להצטרפותך יחד איתי להנחיית כל דרגי הביצוע להביא לסיום מהיר של הנושא לפתיחת הרכבלית לציבור".
פורסם לראשונה: 11:44, 09.12.21