ביום ראשון יצאו מחיפה לירושלים אוטובוסים מלאים במפגינים ומפגינות שביקשו להפגין נגד הממשלה ולקרוא להשבת החטופים.
4 צפייה בגלריה
סיון שוורץ בהפגנה
סיון שוורץ בהפגנה
מה עם זכות המחאה? סיון שוורץ בהפגנה
(צילום: אקי פלקסר)

סיון שוורץ אחרי המעצר
(צילום: פרטי)


בין המפגינות שיצאו מחיפה, סיון שוורץ, מובילת מחאה מטעם "החזית הוורודה" של הקהילה הגאה, ומנציגות "חוזה חדש" בחיפה.
לצד אלפי מפגינים רבים בירושלים, צעדה שוורץ במחאה והשמיעה קריאות במגפון בו אחזה, כשבידה השנייה אחזה במכשיר הפולט עשן סגול. בשלב מסויים שוורץ נעצרה ונלקחה למעצר. עם שחרורה ביום למחרת, תיארה שוורץ את שעברה.
שוורץ: "בשעה 20:15 בערך החזקתי קונפטי עשן חוקי לגמרי שנרכש בחנות, כשקבלה נשלחה לחוקרי המשטרה. קפצו עליי לפחות 5 שוטרים. עליתי עם עשרות אלפי מפגינים ומפגינות ונעצרתי בשלושה אישומים לא תימוכים במציאות".

4 צפייה בגלריה
סיון שוורץ בהפגנה
סיון שוורץ בהפגנה
"הקאתי מים". סיון שוורץ בהפגנה
(צילום: דרור שמילוביץ)

שוורץ ממשיכה: "מה שמפריע לי יותר מה שעברתי שם. עברתי חיפושים גופניים ללא בגדים יותר מפעם אחת. עברתי בין תחנות משטרה ולא אמרו לקרובים שלי איפה אני. ביקשתי טיפול רפואי שמגיע לי. ביקשתי 3 פעמים ורק אחרי שעות רבות פוניתי לבית החולים על ידי המשטרה ולצערי לא על ידי אמבולנס. מה שקרה שם הוא אחד הדברים הכי כואבים לי. ישבתי ברכב המשטרתי במושב האחורי ללא חגורה, השוטר פתח בספרינט, טולטלתי מצד לצד, הקאתי מים כי התייבשתי. כאב לי וידעתי שהוא שמע אותי כי הוא פתח את החלון בנסיעה ושאל אותי בסוך 'איך היה לי?'".

4 צפייה בגלריה
סיון שוורץ בהפגנה
סיון שוורץ בהפגנה
"גיחכו על מצבי הרפואי". סיון שוורץ בהפגנה
(צילום: דרור שמילוביץ)

קראו עוד:

"בבית חולים גם רצו שאני אעמוד שאתהלך, שיחקו לי עם עמוד האינפוזיה והתנהגו בי בצורה מביכה ומבישה. כל רגע אמרו שמעבירים אותי לנווה תרצה. אף אחד לא ידע איפה אני. זה לא צריך להיות ככה".
שוורץ טוענת כי מספר פעמים עלה העניין הפוליטי ושוטרים הדגישו כי הם לא תומכי הפגנות נגד נתניהו והם עצמם בעד ינון מגל. "הוטחתי בניידת מצד לצד והקאתי על עצמי", אמרה שוורץ, "זה לא עניין אותם, הם גיחכו על מצבי הרפואי".

4 צפייה בגלריה
סיון שוורץ בהפגנה
סיון שוורץ בהפגנה
"יחס מחפיר". סיון שוורץ בהפגנה
(צילום: דרור שמילוביץ)

בסופו של מעצר שוחררה שוורץ ב-שעה 10:30 בבוקר, וקיבלה הרחקה עד אוקטובר מהפגנות "לא חוקיות". מובילת המחאה אף נקנסה באלף שקלים, שיוחזרו לה במידה ותעמוד בתנאים אחרי חצי שנה.
הדס רגולסקי, מנכ״לית חוזה חדש: "משטרת ישראל כנראה שכחה מה התפקיד שלה. זכות המחאה נתונה לכל אזרח ואזרחית בישראל. היחס לו זכתה סיון שוורץ הוא מחפיר. הגיע הזמן שהמשטרה תיזכר בתפקידה".
ממשטרת ישראל נמסר: "החשודה נעצרה כי הדליקה אבוקת עשן בלב מפגינים ובכך סיכנה אותם והפרה את הסדר במקום, ואין לה אלא להלין על התנהלותה הפסולה כשגם ניסתה להתנגד למעצר. החיפוש על גופה בוצע על ידי שוטרת כחוק במטרה לשלול אמצעים נוספים, שכן אמצעי נוסף נמצא אצלה בתיק. בתחנת המשטרה קיבלה את כל זכויותיה כחוק, לרבות מזון שהביא עבורה בא כוחה.
"לבקשתה נבדקה על ידי גורמי רפואה כשלא חשה בטוב, הועברה על ידי השוטרים לבית החולים, ובהמשך הובאה בפני בימ"ש לשחרורה בתנאים מגבילים. אמירות מקניטות כלפיה אינן מוכרות לנו ולא מקובלות בשום צורה ואופן. לצד זאת יודגש כי חווית המעצר אינה חוויה נעימה מטבעה, ומי שרוצה להימנע מכך פשוט צריך להפגין ולנהוג כחוק".