חברת מועצת העיר ויו"ר חברת מוזיאוני חיפה, סאלי עבד מפרסמת באופן קבוע פוסטים ברשתות החברתיות בהם היא שבה ותוקפת את מדיניות מדינת ישראל והתנהלותה מול הפלסטינים.
3 צפייה בגלריה
חברת מועצת העיר חיפה סאלי עבד
חברת מועצת העיר חיפה סאלי עבד
חברת מועצת העיר חיפה סאלי עבד
(צילום: נחום סגל)
בפרסומיה האחרונים התייחסה עבד לאירוע בו נהרגו הילדים הדרוזים במגדל שמס מטיל אירני בו עשה שימוש ארגון חיזבאללה.
עבד ציינה: "אל תאמינו לצביעות של הממשלה לגבי מותם של ילדים סורים בשטח כבוש של רמת הגולן. הם מעולם לא התכוונו לשמור על בטחונם של הילדים הללו, וגם לא שיהיו שווים. הם חוטפים את הטרגדיה של הילדים כדי להרוויח כמה נקודות דמיוניות של קורבנות".
עבד ממשיכה ומציינת כי כולנו קורבנות, כל ילדינו, בכל צדדי הגבול. "ילד הוא ילד הוא ילד. לא משנה מאיזה רקטה הוא נהרג. מרמת הגולן, ועד עזה, לג'נין, לבארי, דרום לבנון וביירות – ששרים בישראל קוראים למחוק".
דבריה של עבד מעוררים סערה בחיפה ובמועצת העיר, ולא פעם הראשונה. עבד שביקרה בחוגי שמאל יהודים בארה"ב, קראה להחרים חברות בישראל ועודדה אמברגו נשק.

3 צפייה בגלריה
חברת מועצת העיר חיפה טטיאנה ג'ון
חברת מועצת העיר חיפה טטיאנה ג'ון
חברת מועצת העיר חיפה טטיאנה ג'ון
(צילום: נחום סגל)

חברת מועצת העיר טטיאנה ג'ון, יו"ר סיעת ״מחוברים לחיפה ביתנו״, מציינת כי היא אינה מופתעת מההתבטאויות המחפירות של עבד היוצאת בגלוי נגד מדינת ישראל ובעד האויב, מארגון אירועי התרמה לטובת עזה בזמן מלחמה, עד להתכחשות ריבונותה של ישראל על רמת הגולן.
"באמירתה זו חצתה עבד קו שלא יחצה, הוציאה לשן הרע, סילפה את המציאות, וביצעה חילול מתים שלא מקובל בשום חברה", ציינו ג'ון, "אני פונה לחברי הקואליציה, איך יתכן שאתם מאפשרים ביזיון כזה במשמרת שלכם ומאפשרים לעוכרת ישראל להמשיך לכהן בתפקיד ציבורי? קואליציה ששותפים לה הליכוד, הציונות הדתית, המחנה הממלכתי ויש עתיד, איפה המצפון שלכם והערכים החשובים ביותר במדינת ישראל? הדין והחשבון על אמירותיה האומללות מוגש לכם. אני קוראת לחברי הקואליציה, ולראש העיר העומד בראשה להדיח את חברת מועצת העיר, סאלי עבד, לאלתר".

3 צפייה בגלריה
יהב ועבד ביום השבעת מועצת העיר ושי גליק
יהב ועבד ביום השבעת מועצת העיר ושי גליק
יהב ועבד ביום השבעת מועצת העיר ושי גליק
(צילום: נחום סגל, פרטי)

מנכ"ל ארגון בצלמו שי גליק דורש מיהב להדיח את עבד לאלתר. במכתב ליהב כתב גליק כי באירוע טבח מצד ארגון חיזבאללה, חברת הקואליציה בוחרת שלא לגנות את חיזבאללה ולחזק את כוחות הבטחון שלנו, ומשווה בין צה"ל, חמאס וחיזבאללה. "בלי חוצפה עבד טוענת כי ישראל אשמה ברצח הילדים במגדל שמס וזו בכלל סוריה הכבושה", כותב גליק, "היא שבה וטוענת כי אין הבדל בין צה"ל שהורג ילדים לחמאס וחיזבאללה. בושה וחרפה. תקיעת סכין בגב על אזרחי חיפה, חיילי צה"ל והמשפחות השכולות. מי שחושב כמו סאלי עבד לא יכול לשבת בקואליציה ולנהל עיר, ולא את חברת המוזיאונים בחיפה. הדחה עכשיו".
גליק יפנה בנושא הדחתה של עבד גם לשר הפנים ויבקש את התערבותו.
סאלי עמד מסרה בתגובה: "ילד הוא ילד הוא ילד. כואב הלב לשמוע את החדשות הקשות על פגיעה בילדים חפים מפשע - ילדי קיבוץ בארי, או ילדי מחנה הפליטים דיר אל-בלח ברצועת עזה, או ילדי מג'דל שמס ברמת הגולן, שנכבשה מידי סוריה במלחמה ב-1967. והכי נורא, זה שבממשלה הקיצונית הזו יש גם מי שמסמנים עכשיו מטרה על ילדי ביירות. אני מזמינה את כל החיפאיות והחיפאים להצטרף אליי במוצ"ש להפגנה השבועית בחורב, נגד הממשלה המשיחית והאלימה הזו, שמסכנת את כולנו".